• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
اخبار امروز : 4
0
5

اختصاص موتورهای جستجوی جداگانه به پنجره‌های خصوصی در مرورگر فایرفاکس

  • کد خبر : 11407
  • 12 مهر 1398 - 12:33
اختصاص موتورهای جستجوی جداگانه به پنجره‌های خصوصی در مرورگر فایرفاکس

موزیلا دو پیکربندی جدید را به مرورگر فایرفاکس خود اضافه کرده است: پیکربندی منوها و آخرین نسخه Nightly. در حالی که این گزینه‌ها به‌طور پیش‌فرض غیرفعال هستند، اما فعال کردن آن‌ها این امکان را به شما می‌دهد که یک موتور جستجو جداگانه را به تمامی پنچره‌های خصوصی خود اختصاص دهید. این ویژگی، دو سال پیش […]

موزیلا دو پیکربندی جدید را به مرورگر فایرفاکس خود اضافه کرده است: پیکربندی منوها و آخرین نسخه Nightly. در حالی که این گزینه‌ها به‌طور پیش‌فرض غیرفعال هستند، اما فعال کردن آن‌ها این امکان را به شما می‌دهد که یک موتور جستجو جداگانه را به تمامی پنچره‌های خصوصی خود اختصاص دهید. این ویژگی، دو سال پیش در Mozilla Bugzilla پیشنهاد شد؛ این ایده در اصل توسط یک شریک دیگر و قبل از تصمیم موزیلا جهت به‌کارگیری آن، مورد استفاده قرار گرفته بود.

در ویرایش‌های اخیر فایرفاکس، موزیلا سه حالت خصوصی Standard ،Strict و Custom را اضافه کرده است. به‌طور پیش‌فرض، حالت Standard گزینه اصلی است، اما تغییر وضعیت به حالت خصوصی باعث می‌شود که مرورگر از پروفایل Strict استفاده کند که در واقع حفاظت بیشتری را ارائه می‌دهد. بسیاری از نسخه‌های جدید فایرفاکس از فناوری‌های شرکت گوگل بهره می‌برند، هرچند که موتور جستجو گوگل بیش از حد نگران حریم خصوصی نیست. با استفاده از تغییرات در حال توسعه، کاربران می‌توانند از گوگل به‌عنوان موتور جستجوی اولیه خود استفاده کنند و همچنین یکی از گزینه‌های DuckDuckGo یا Startpage را برای جستجو در حالت خصوصی خود برگزینند.

یک بررسی جالب که توسط وب‌سایت Techdows صورت گرفت، در رابطه با درآمد جستجو بود. گوگل به‌طور سالانه، میلیون‌ها دلار را به شرکت موزیلا پرداخت می‌کند تا مرورگر فایرفاکس این شرکت، موتور جستجوی گوگل را به‌عنوان موتور پیش‌فرض خود انتخاب نماید. در این ویژگی جدید، موزیلا این فرصت را دارد تا قرارداد مشابهی را با یک ارائه‌دهنده دیگر منعقد نماید و بدین‌شیوه درآمد بیشتری را همزمان با پشتیبانی‌های شرکتی و Firefox Private Network به دست آورد.

مطالب خواندنی:  اگر سیارکی به زمین برخورد کند چه می‌شود؟

فعال کردن این ویژگی جدید آسان است. آخرین نسخه Nightly را نصب کرده سپس about: config را در نوار نشانی اینترنتی نوشته و هشدار نشان داده شده را نیز بپذیرید. در کادر جستجو عبارت browser. search. separatePrivateDefault. ui. enabled را نوشته و سپس از اینجا، به Preferences > Search رفته و موتور جستجوی پیش‌فرض خود را برای حالت خصوصی انتخاب نمایید.

منبع:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=11407

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.