• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 4
0
3

استفاده گوگل از ابزار اپل بر علیه خودش؛ دستیار صوتی گوگل روی سیری اجرا می شود

  • کد خبر : 3951
  • 02 آذر 1397 - 22:18
استفاده گوگل از ابزار اپل بر علیه خودش؛ دستیار صوتی گوگل روی سیری اجرا می شود

یکی ویژگی های اصلی iOS 12 که اپل هم مانور زیادی روی آن داد به قابلیت Shortcuts سیری برمی‌گردد؛ این قابلیت به دیگر سازندگان اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دهد که دستیار صوتی اپل را بر اساس اپ خود شخصی سازی کنند. این قابلیت تا امروز به مذاق بسیاری از کاربران سیری و سازندگان اپلیکیشن خوش آمده اما […]

siri 2.0.png

یکی ویژگی های اصلی iOS 12 که اپل هم مانور زیادی روی آن داد به قابلیت Shortcuts سیری برمی‌گردد؛ این قابلیت به دیگر سازندگان اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دهد که دستیار صوتی اپل را بر اساس اپ خود شخصی سازی کنند.

این قابلیت تا امروز به مذاق بسیاری از کاربران سیری و سازندگان اپلیکیشن خوش آمده اما جالب است بدانید گوگل به عنوان یکی از رقبای اصلی اپل، در حال استفاده از سیری برای اجرای دستیار صوتی خود است. این قابلیت باعث شده تا کاربران اپل بتوانند به سیری دستور بدهند که در واقع کار‌های آن‌ها را دستیار صوتی گوگل انجام دهد؛ کاری که قطعا اپل از آن دل خوشی نخواهد داشت.

برای انجام این کار، شما باید یک دستور صوتی برای اجرای سیری ضبط کنید. برای مثال «گوگل، لطفا!». بعد از آن شما می‌توانید سیری را صدا کرده و پشت سر آن دوباره عبارت «گوگل، لطفا!» را بگویید. حال هر سوالی که شما از سیری دارید، توسط دستیار صوتی گوگل اجرا خواهد شد.

siri vs google assistant main thumb800

قطعا مهندسان گوگل از این قابلیت سیری با خبر بوده و از آن برای اجرای دستیار صوتی خود استفاده کرده‌اند اما از آن‌جایی که اپل بسیار روی سیری مانور داده و در مورد مسائل کپی رایت حساس است، به هیچ عنوان شاهد اعلام رسمی گوگل در رابطه با این قابلیت نبوده‌ایم. حتی این احتمال وجود دارد که اپل با عرضه یک‌ به‌روزرسانی امکان انجام چنین کاری از سوی گوگل را لغو کند.

با وجود شناخته‌ شده‌تر بودن سیری، دستیار صوتی گوگل هم امکانات منحصر به فرد جالبی دارد. برای مثال او در شناسایی صدا از رقبای خود بهتر عملکرده و دستورهای متنی را هم بسیار راحت‌تر اجرا می‌کند.

مطالب خواندنی:  Nest Aware جدید گوگل با ۶ دلار درماه قابلیت‌های بیشتری را به ارمغان می‌آورد

دستیاران صوتی به بخشی جدانشدنی از زندگی انسان تبدیل مدرن تبدیل شده‌اند. شما تجربه کار با کدام یک از آن‌ها را داشته اید؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع:phonearena و digiato.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=3951

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.