• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
اخبار امروز : 5
0
2

افزونه‌ جدید کروم، دکمه بازگشت این مرورگر را هدف گرفته است

  • کد خبر : 7665
  • 11 اسفند 1397 - 18:49
افزونه‌ جدید کروم، دکمه بازگشت این مرورگر را هدف گرفته است

فزونه‌ی «bfcache» توانایی آن را دارد تا به جای اینکه مجددا صفحات قدیمی را بازسازی کند ،آن‌ها را به خاطر بسپارد تا زمان دسترسی مجدد به آن‌ها را کاهش دهد. ..

d8a7d981d8b2d988d986d987e2808c d8acd8afdb8cd8af daa9d8b1d988d985d88c d8afdaa9d985d987 d8a8d8a7d8b2daafd8b4d8aa d8a7db8cd986 d985d8b1 5c7995bf435d0

افزونه‌ی «bfcache» توانایی آن را دارد تا به جای اینکه مجددا صفحات قدیمی را بازسازی کند ،آن‌ها را به خاطر بسپارد تا زمان دسترسی مجدد به آن‌ها را کاهش دهد. 

جستجو در فضای بی‌کران اینترنت، از این پس قرار است که با سرعت بیشتر و مفید‌تری در مرورگر گوگل کروم برای شما رقم بخورد، چرا که ابزار مورد نیاز برای شما در این مرورگر گنجانده شده است، ابزار جدیدی که bfcache نام گرفته است. این ابزار یک کچ (cache) به منظور جلو و عقب رفتن بین صفحات وب باز شده می‌باشد و طراحی شده است تا نسبت به حالت پیشفرض، با سرعت سریع‌تری این کار را برای شما انجام دهد.

گوگل در حال حاضر بر روی یک سیستم کار می‌کند که به واسطه‌ی آن مرورگر کروم بتواند صفحات وب باز شده را در حین اینکه به صفحات جدیدتری نقل مکان می‌کنید در حافظه‌ی خود ذخیره کند. در صورتی که شما تمایل داشتید به به آن صفحه مورد نظر بازگردید، کروم آن صفحه را به سرعت برای شما باز خواهد کرد، این کار با استفاده از این ابزار جدید بدون نیاز به ساختن صفحات وب قدیمی به طور مجدد، انجام می‌شود. در صورت که شما به صفحات قدیمی رفتید و خواستید به صفحات جدیدتر بروید، این ابزار مجددا از الگوی مشابه استفاده خواهد کرد و به جای بازسازی صفحه‌ی وب آن را تنها به یاد خواهد آورد.

با این حال باید این نکته را ذکر کنیم که این ابزار کار را برای دیدن صفحات جدیدی که تا به حال باز نکرده‌اید سریعتر نخواهد کرد و سرعت بالای اجراء وبسایت‌ها تنها  به صفحات وب باز شده محدود می‌شود. اما در این مورد گوگل ابراز داشته است که این نوع ناوبری به جلو و عقب بسیار معمول است و کاربران به مقدار قابل توجهی به طور معمول با آن درگیر هستند، به طوری که ۱۹ درصد از صفحات قابل مشاهده در Chrome برای Android و ۱۰ درصد برای Chrome در رایانه‌های شخصی را صفحاتی تشکیل داده است که پیش از این توسط کاربران باز شده است و بازسازی مجدد آن‌ها وقت و حجم اینترنتی زیادی از کاربران را اشغال خواهد کرد.

مطالب خواندنی:  گوشی‌های آنر پلی ۴ و ۴ پرو معرفی شدند

این ابزار به نظر می‌رسد به عنوان یک ویژگی به اندازه کافی ساده سازی شده است، اما همچنان در مسیر استفاده‌ی مناسب از آن و حقوق حریم شخصی افراد، چالش‌هایی وجود دارد. برای مثال یکی از موضوعاتی که در این ابزار جای بحث دارد، قوانین حریم خصوصی است، در این زمینه bfcache باید اطمینان پیدا کند که هیچ جاوا اسکریپتی در حال اجرا در صفحاتی که پیش از این باز شده‌اند، وجود نداشته باشد. و این در حالی که این ویژگی ممکن است برای عمر باتری مفید باشد، چرا که باز گشایی یک صفحه‌ی وب نسبت به بازسازی آن انرژی کمتری را صرف خواهد کرد.

به این ترتیب، گوگل قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ نسخه‌ی آزمایشی این ویژگی را امتحان کند و نهایتا در نسخه‌ی اصلی کروم در سال ۲۰۲۰ آن را همراه با این مرورگر منتشر سازد. سافاری و فایرفاکس سال‌های متمادی است که از نوع مشابه ذخیره سازی استفاده می‌کنند – سافاری از سال ۲۰۰۲ و فایرفاکس از سال ۲۰۰۵ تاکنون – بنابراین Chrome در حال حاضر تنها به دنبال رسیدن به رقبای خود است و با وجود اینکه این ابزار یک دست آورد برای مرورگر گوگل کروم خواهد بود اما با این وجود،  bfcache ابزاری نیست که این مرورگر را یک سر و گردن بالاتر از رقبای خود قرار دهد. اما با توجه به تمرکز فزاینده‌ی جوامع در مورد حریم خصوصی و عملکرد فناوری‌های جدید در این زمینه، به وضوح می‌توان دریافت که گوگل تمام سعی خود را خواهد کرد تا کار خود را به درستی و بدون هیچ خلاء و شکافی به اتمام برساند.

مطالب خواندنی:  حالت جدید تاریکی به نسخه اندروید توییتر اضافه شد

منبع:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=7665

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.