• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
3

الون ماسک از تراشه خوانش مغز رونمایی کرد

  • کد خبر : 25615
  • 10 شهریور 1399 - 1:48
الون ماسک از تراشه خوانش مغز رونمایی کرد

مجله زیبایی سبز:الون ماسک در یک مراسم آنلاین از تراشه جدید خوانش مغز متعلق به استارت آپ نورالینک رونمایی کرد که در بدن یک خوک نصب شده است. به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از مهر، الون ماسک از نسخه جدید تراشه خوانش مغز رونمایی کرد که امیدوار است در آینده به افرادی با […]

مجله زیبایی سبز:الون ماسک در یک مراسم آنلاین از تراشه جدید خوانش مغز متعلق به استارت آپ نورالینک رونمایی کرد که در بدن یک خوک نصب شده است.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از مهر، الون ماسک از نسخه جدید تراشه خوانش مغز رونمایی کرد که امیدوار است در آینده به افرادی با اختلالات عصبی کمک کند.

3539179

این تراشه هم اکنون در یک خوک ایمپلنت شده است. مدیر ارشد اجرایی اسپیس ایکس و تسلا این تراشه را در رویداد استارت آپ نورالینک به نمایش گذاشت. همچنین به نظر می رسد این شرکت تصمیم دارد نیروی انسانی جدید استخدام کند.

 در این مراسم ویدئویی ماسک نمونه اولیه دستگاه را نشان داد که به اندازه یک سکه بزرگ است و در آینده می توان آن را داخل جمجمه فرد ایمپلنت کرد. همچنین در این مراسم ماسک به ۳ خوک اشاره کرد که این تراشه در بدن یکی آنها ایمپلنت شده است.

او در این باره گفت: همانطور که می بینید این یک خوک کاملا سالم و خوشحال است.

به گفته ماسک این ایمپلنت ها دوماه قبل در بدن خوک نصب شده است. همچنین مدیر ارشد اجرایی اسپیس ایکس، این تراشه را یک فیت بیت(دستبند هوشمند رصد سلامتی) برای مغز نامید است که سیم های ریزی دارد.

پیش ازاین نورالینک اعلام کرده بودبه دنبال تاییدیه سازمان غذا و دارو آمریکا برای پروژه مذکور است.طی این پروژه محققان یک ایمپلنت کوچک با بیش از ۳ هزار الکترود ساختند که به رشته هایی انعطاف پذیر به اندازه یک دهم موی انسان متصل است و می تواند حدود هزار عصب را رصد کند.

مطالب خواندنی:  بخش موارد دلخواه در اینستاگرام ساخته می‌شود

همچنین الون ماسک در این مراسم تایید کرد هدف اصلی شرکت نورالینک  توسعه تراشه برای کمک به افرادی است که نخاع آنها به شدت آسیب دیده است. اتراشه مذکور در  حرف زدن، تایپ کردن و حرکت بااستفاده از امواج مغزی به آنها کمک می کند.

همچنین در این مراسم ماسک از برنامه نویسان، مهندسان و به خصوص افرادی با سابقه اختراع دستگاه ها خواست برای استخدام به این شرکت مراجعه کنند.

منبع:پرس اسوسیشن

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=25615

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.