• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
3

انصراف شرکت Mars One Ventures از مسابقه‌ی سفر به مریخ

  • کد خبر : 6220
  • 24 بهمن 1397 - 15:40
انصراف شرکت Mars One Ventures از مسابقه‌ی سفر به مریخ

ه نظر می‌رسد که شروع به کار یک شرکت با هدف ارسال افراد به سفر یک طرفه به مریخ زیادی آسان نباشد. حداقل این نتیجه گیری است که ما از شرکت Mars One Ventures می‌گیریم…

d8a7d986d8b5d8b1d8a7d981 d8b4d8b1daa9d8aa mars one ventures d8a7d8b2 d985d8b3d8a7d8a8d982d987e2808cdb8c d8b3d981d8b1 d8a8d987 d985d8b1db8c 5c632c29ec9ce

به نظر می‌رسد که شروع به کار یک شرکت با هدف ارسال افراد به سفر یک طرفه به مریخ زیادی آسان نباشد. حداقل این نتیجه گیری است که ما از شرکت Mars One Ventures می‌گیریم – یک شرکت سوئیسی که قول داده است که یک مکان دائمی برای انسان‌ها در سیاره سرخ ایجاد کند – اما درنهایت این شرکت اعلام ورشکستگی نموده است.

اخبار مربوط توقف به کار این شرکت زمانی فراگیر گردید که یک کاربر Reddit متوجه شد که در وبسایت این شرکت مستقر در بازل سوئیس خبر ورشکستگی اعلام گردیده است. این نشان می‌دهد که شرکت در روز ۱۵ ژانویه تعطیل شده است. بخش غیرانتفاعی Mars One Foundation، هنوز از نظر فنی زنده است، اما دقیقا فعال نیست. به عبارت دیگر، درست مانند افرادی که قرار بوده به مریخ بفرستد، به نظر می‌رسد که دوباره باز نخواهد گشت.

در حالی که هر گونه برنامه‌ای برای ساختن محلی برای زندگی بر روی مریخ در حال حاظر کمی‌ دور از دسترس باشد، پرونده‌ی آن برای Mars One Ventures برای همیشه بسته شده است. ایده اصلی برای بسیاری از افراد متفاوت بود: شروع کار با ارسال مأموریت‌های بدون سرنشین برای ایجاد یک مکان قابل سکونت و آماده ساختن آن برای اولین فضانوردان برای زندگی در مریخ. پس از آن مهاجران فضایی بر روی مریخ فرود خواهند آمد و شروع به زندگی در سیاره جدید خود خواهند کرد. برنامه Mars One برای بودجه‌ی خود را از طریق یک نمایش تلویزیونی منحصر به فرد تامین می‌نمود که زندگی فضانوردان آموزش دیده را برای مأموریت یک طرفه به نمایش می‌گذاشت و همچنین بسیاری از محصولات مرتبط را تبلیغ می‌نمود.

مطالب خواندنی:  هواوی به توسعه خودروهای ۵G کمک می کند

این جنبه‌ی تبلیغی به نظر می‌رسد که  برای کل برنامه‌ی Mars One Ventures مهم بوده است. یک خبر قبلی از شرکت یادآور می‌شود که Mars One Ventures حقوق منحصر به فرد کسب درآمد در سراسر ماموریت مریخ خود را در دست خواهد داشت. فرصت‌های زیادی در مأموریت به مریخ وجود دارد: کالا، تبلیغات در مورد محتوای ویدئو، حقوق پخش، مشارکت، مالکیت معنوی، حوادث، بازی‌ها، برنامه‌ها و سایر موارد.

مریخ یکی دیگر از سرمایه گذاری‌های خود را در طول مسیر به دست آورد، اما در نهایت به نظر می‌رسد که این برنامه به اندازه کافی برای انجام ماموریت خود توانا نبوده است. اولین ماموریت‌های ربات خودران این شرکت در ابتدای سال گذشته آغاز شد اما این‌ها آزمایشات به تدریج کنار گذاشته شدند. یکی از آخرین دفعاتی که شرکت در مورد کارهای خود گزارشی را منتشر نمود، امیدوار بود که ماموریت ربات را در اواسط سال ۲۰۲۰ و مأموریت‌های انسانی‌اش  را در زمانی کوتاه بعد از آن راه اندازی کند.

منبع:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=6220

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.