• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
اخبار امروز : 0
0
1

اولین متن نوشته شده در ویکیپدیا به حراج گذاشته می شود

  • کد خبر : 31621
  • 13 آذر 1400 - 17:40
اولین متن نوشته شده در ویکیپدیا به حراج گذاشته می شود
همانطور که احتمالا می‌دانید، اولین متن نوشته‌ شده در ویکیپدیا برای اولین بار در ۱۵ ژانویه توسط جیمی ویلز منتشر شد.

اولین متن نوشته شده در ویکیپدیا به حراج گذاشته می شود

همانطور که احتمالا می‌دانید، اولین متن نوشته‌ شده در ویکیپدیا برای اولین بار در ۱۵ ژانویه توسط جیمی ویلز منتشر شد. انتشار این متن درواقع سرآغاز بزرگترین دایره‌المعارف آنلاین دنیا بود. حالا حراجی کریستی قصد دارد این نوشته را به همراه دستگاه آی مکی که ویلز برای نوشتن این متن از آن استفاده کرده بود به حراج بگذارد.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،اسم این حراج، «تولد ویکیپدیا» نام دارد که از تاریخ ۳ تا ۱۵ دسامبر انجام خواهد شد. کسی که برنده این حراج بشود قادر به ویرایش این متن خواهد بود. ویلز در همین رابطه گفته است که فراهم کردن امکانی برای ویرایش این متن می‌تواند یک اتفاق بسیار هیجان‌انگیز باشد.

قرار است بخشی از پول فروش این متن برای پشتیبانی از شبکه اجتماعی WT.Social اختصاص یابد. این شبکه اجتماعی توسط ویلز راه‌اندازی شده و هدف آن ایجاد یک جایگزین سالم و امن برای شبکه‌های اجتماعی کنونی است. این شبکه اجتماعی فاقد هرگونه تبلیغاتی است و از طریق اهدا پول توسط کاربران در حال توسعه است.

اولین متن نوشته شده در ویکیپدیا به حراج گذاشته می شود

پیتر کلارنت، کارشناس ارشد حراجی کریستی گفته است:

ویکیپدیا بزرگترین دایره‌المعارف دانش بشری است که تا به الان جمع‌آوری شده است. این دانشنامه نشان‌دهنده قدرت گردهمایی مردم درباره یک موضوع خاص است؛ اینکه چطور میلیاردها نفر از سراسر دنیا می‌توانند به حجم عظیمی از اطلاعات دسترسی داشته باشند و بتوانند به‌طور رایگان از آن استفاده کنند.

قرار است پول حاصل از فروش این متن، در قالب رمز غیر قابل معاوضه یا همان NFT پرداخت شود. این توکن اخیراً سروصدای زیادی به پا کرده است؛ بطوریکه خرید اولین توییت منتشرشده یا خرید اولین سورس‌کد دنیا با استفاده از این توکن انجام شده است و مشتریان به‌ترتیب ۳ میلیون و ۵.۴ میلیون NFT برای خرید دو مورد فوق پرداخت کرده‌اند.

مطالب خواندنی:  چین شبکه 6G را تا سال ۲۰۳۰ تجاری سازی می کند

منبع: Techspot

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=31621

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.