• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
1

اوموآموآ احتمالا یک مکعب یخی عجیب خواهد بود

  • کد خبر : 18891
  • 18 خرداد 1399 - 20:41
اوموآموآ احتمالا یک مکعب یخی عجیب خواهد بود

اکنون بیش از دو سال و نیم از زمانی که اخترشناسان برای اولین بار متوجه اوموآموآ (Oumuamua) شده‌اند، گذشته است، آن یک شی عجیب و غریب طولانی است که از خارج از منظومه شمسی و نزدیک زمین در حال گذر است. شکل و شتاب ناگهانی آن به دور از سیاره ما باعث شده است که […]

اکنون بیش از دو سال و نیم از زمانی که اخترشناسان برای اولین بار متوجه اوموآموآ (Oumuamua) شده‌اند، گذشته است، آن یک شی عجیب و غریب طولانی است که از خارج از منظومه شمسی و نزدیک زمین در حال گذر است. شکل و شتاب ناگهانی آن به دور از سیاره ما باعث شده است که برخی ستاره شناسان فرضیه‌های عجیبی نظیر این که یک سفینه از جانب بیگانگان است یا این که یک سیارک عجیب که از خارج از منظومه شمسی آمده، مطرح کردند.

ماهیت دقیق این شی عجیب به شکل یک راز باقی مانده است، اما اکنون ستاره‌شناسان در دانشگاه ییل (Yale) و همچنین دانشگاه شیکاگو (Chicago) می‌گویند که این شی یک نوع کاملاً جدید از اشیا موسوم به کوه یخ است.

داریل سلیگمن (Darryl Seligman)، یکی از همکاران فوق دکترا در دانشگاه شیکاگو، در انتشار اطلاعاتی توضیح داد:

اوموآموآ می‌تواند یک کوه یخ هیدروژنی باشد که در این صورت، همه ویژگی‌های عجیب “اوموآموآ” توجیه می‌شود و اگر این مسئله صحت داشته باشد، کهکشان ما احتمالا پر از این اشیای یکسان خواهد بود.

سلیگمن مقاله‌ای را برای انتشار در مجله آتی از مجله‌های اخترفیزیکی ژورنال تألیف کرد که این نظریه را بیان کرده است. یکی از خصوصیات برجسته اوموآموآ این بود که به نظر می‌رسد مانند یک ستاره دنباله دار سرعت می‌یابد، که اگر در برابر خورشید قرار بگیرد، از بین می‌روند. اما مانند دنباله‌دارها بر اثر گازهای حاصل هیچ دم دیگری ساخته نخواهد شد.

منبع:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=18891

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.