• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
4

اپل، هواوی و سامسونگ بازار جهانی ساعت‌های هوشمند را در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰ رهبری می‌کنند

  • کد خبر : 26782
  • 26 آذر 1399 - 9:31
اپل، هواوی و سامسونگ بازار جهانی ساعت‌های هوشمند را در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰ رهبری می‌کنند

بازار جهانی ساعت‌های هوشمند باوجود بیماری همه‌گیر ویروس کرونا، در سه‌ماهه سوم سال جاری شاهد رشد ۶ درصدی بوده است. طبق یک گزارش جدید، برندهای بزرگی مانند اپل، هواوی و سامسونگ این صنعت را درزمینهٔ تعداد مرسوله رهبری کردند. به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تک فارس،طبق یک گزارش جدید درزمینهٔ بازار ساعت‌های […]

بازار جهانی ساعت‌های هوشمند باوجود بیماری همه‌گیر ویروس کرونا، در سه‌ماهه سوم سال جاری شاهد رشد ۶ درصدی بوده است. طبق یک گزارش جدید، برندهای بزرگی مانند اپل، هواوی و سامسونگ این صنعت را درزمینهٔ تعداد مرسوله رهبری کردند.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تک فارس،طبق یک گزارش جدید درزمینهٔ بازار ساعت‌های هوشمند در جهان که توسط کانترپوینت ریسرچ (Counterpoint Research) نوشته شده است، اپل با کسب ۲۸ درصد سهم در جایگاه نخست خود در بازار باقی مانده است. این غول مستقر در کوپرتینو شاهد افزایش اسمی ۲ درصدی سهم بازار خود در مدت مشابه از سال ۲۰۱۹ بود. عرضه اولین دستگاه پوشیدنی اپل واچ SE رده متوسط شرکت اپل که قیمت آن زیر ۳۰۰ دلار بود به این شرکت کمک کرد تا توجه بازار را در این سه‌ماهه به خود جلب کند.

به همین ترتیب، شرکت هواوی نیز با ۱۵ درصد سهم بازار در سال ۲۰۲۰ توانست ازنظر میزان مرسوله در رتبه دوم باقی بماند. این موضوع رشد ۵ درصدی نسبت به سه‌ماهه سوم سال قبل را نشان می‌دهد که به خاطر منتشر شدن مدل‌های جدید اتفاق افتاده است و باعث گسترش بازار دستگاه‌های پوشیدنی این شرکت شده است. غول فناوری کره جنوبی یعنی سامسونگ، به لطف عرضه کردن موفقیت‌آمیز ساعت هوشمند گلکسی واچ ۳ در سال ۲۰۲۰ سومین مکان را از آن خود کرد و از شرکت BBK پیشی گرفت.

طبق گفته یک تحلیلگر با نام سوجئونگ لیم (Sujeong Lim)، موقعیت اپل ازلحاظ فروش به‌مراتب قوی‌تر است. این شرکت در سه‌ماهه سوم امسال به ۲٫۳ میلیارد دلار، تقریباً نیمی از سهم بازار جهانی ساعت‌های هوشمند و ۱۸ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته رسیده است.

مطالب خواندنی:  مایکروسافت از رقیب متاورس رونمایی کرد؛ مش

سامسونگ در نیمه اول سال ۲۰۲۰ دچار رکود شده بود. ازآنجایی‌که این شرکت در مقایسه با اپل مصرف‌کنندگان رده بالا را کمتر به خود جلب می‌کند، پایه آن در طی همه‌گیر شدن ویروس کرونا ضعیف‌تر بود اما در سه‌ماهه سوم با عرضه گلکسی واچ ۳ دوباره به بازار بازگشت. ازنظر درآمد، شرکت سامسونگ رشد ۵۹ درصدی را نشان داد و اکنون در انتظار رشد بهتری است.

https://dl.greenbeautymag.com/2020/12/saat2.jpg

قابل‌ذکر است که چین پس از هفت ماه گذشته عقب‌ماندگی ازلحاظ ارسال محموله از آمریکای شمالی پیشی گرفت تا رهبر بازار شود. درحالی‌که بازار آمریکای شمالی پس از عرضه سری اپل واچ ۴ رشد چشمگیری را نشان داد، چین موفق شد با ساعت‌های هوشمندی که برای کودکان است، در بازار پیش برود. هند باوجوداینکه دومین بازار بزرگ تلفن‌های هوشمند است، تنها ۴ درصد از کل بازار ساعت‌های هوشمند را به خود اختصاص داده است.

rating start
لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=26782

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.