• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
2

اپل احتمالاً مک‌بوکی با پردازنده AMD عرضه کند

  • کد خبر : 14905
  • 21 بهمن 1398 - 18:12
اپل احتمالاً مک‌بوکی با پردازنده AMD عرضه کند

در چند سال اخیر، AMD توانست در کنار اینتل یکی از قدرت‌های اصلی بازار پردازنده‌ها شناخته شود. با این حال، در سال ۲۰۱۹ میلادی، شرکت AMD سرانجام توانست هم‌رده با اینتل شود و بخش اعظمی از بازار پردازنده‌های گیمینگ و همینطور رایانه‌های کاری را بدست آورد. در جریان رویداد CES 2020، شرکت AMD از سری […]

در چند سال اخیر، AMD توانست در کنار اینتل یکی از قدرت‌های اصلی بازار پردازنده‌ها شناخته شود. با این حال، در سال ۲۰۱۹ میلادی، شرکت AMD سرانجام توانست هم‌رده با اینتل شود و بخش اعظمی از بازار پردازنده‌های گیمینگ و همینطور رایانه‌های کاری را بدست آورد. در جریان رویداد CES 2020، شرکت AMD از سری پردازنده‌های رایزن (Ryzen) برای لپ‌تاپ‌ها رونمایی کرد تا به صورت رسمی وارد رقابت با اینتل در حوزه پردازنده‌های مناسب لپ‌تاپ شود.

اگرچه تا این لحظه شرکت‌های بسیاری از جمله مایکروسافت برای لپ‌تاپ‌های تولیدی خود از پردازنده‌های ساخته شده توسط AMD استفاده می‌کنند، اما اینتل به وفاداری یکی از مشتریان اصلی خود متکی است؛ با این حال، به نظر می‌رسد که اینتل در رقابت با AMD متحد بزرگ خود را از دست بدهد چراکه اینطور که پیداست، اپل تصمیم گرفته است جبهه دیگر این رقابت یعنی AMD را برگزیند و زین پس از پردازنده‌های ساخت این شرکت استفاده کند. اپل حدود یک دهه است که با شرکت اینتل همکاری می‌کند اما شواهد جدید نشان می‌دهد که غول تکنولوژی دنیا قصد دارد برنامه‌های خود را تغییر دهد.

به تازگی، یکی از کاربران توییتر موفق شده تا به اسم چندین پردازنده تولیدشده توسط AMD که در کد منبع سیستم عامل مک ۱۰٫۱۵٫۴ نسخه بتای ۱ به آن‌ها اشاره شده، دست یابد و فهرست آن‌ها را منتشر سازد. این موارد شامل APUهای شرکت AMD نظیر «Picasso»، «Renoir» و «Van Gogh» می‌شود.

سیستم عامل مک نسخه ۱۰٫۱۵٫۴ (بتای ۱)

NAVI12_A0

NAVI21_A0

PICASSO_A0

RAVEN2_A0

RAVEN_A0

RENOIR_A0

VANGOGH_A0

ــ _rogame (@_rogame) 6 فوریه ۲۰۲۰ میلادی

احتمالاً از آنجایی که به لطف معماری Zen 2 شرکت AMD و Vega مبتنی بر iGPU که قادر به انجام همه کارهای پردازشی و گرافیکی سنگین است، اپل به ارزش پردازنده‌های ساخت AMD پی برده است و به همین جهت قصد دارد در نسل بعدی مک‌بوک‌های خود از این پردازنده‌ها استفاده کند.

مطالب خواندنی:  خودروی برقی اپل احتمالاً تا سال ۲۰۲۵ معرفی نخواهد شد

منبع:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=14905

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.