• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 5
0
3

اپل تعداد تامین‌کنندگان ماژول دوربین سری آیفون ۱۲ را افزایش داده است

  • کد خبر : 17422
  • 03 خرداد 1399 - 22:50
اپل تعداد تامین‌کنندگان ماژول دوربین سری آیفون ۱۲ را افزایش داده است

اپل به ندرت برای تهیه یک قطعه خاص، متکی به یک تامین‌کننده است و همیشه سعی می‌کند تا زنجیره تامین خود را تا جای ممکن متنوع کند. این شرکت امسال این استراتژی را تقویت کرده و برای ساخت ماژول‌های دوربین سری آیفون ۱۲ خود با تامین‌کنندگان متعددی همکاری خواهد کرد. سه تامین‌کننده برای ماژول دوربین […]

اپل به ندرت برای تهیه یک قطعه خاص، متکی به یک تامین‌کننده است و همیشه سعی می‌کند تا زنجیره تامین خود را تا جای ممکن متنوع کند. این شرکت امسال این استراتژی را تقویت کرده و برای ساخت ماژول‌های دوربین سری آیفون ۱۲ خود با تامین‌کنندگان متعددی همکاری خواهد کرد.

سه تامین‌کننده برای ماژول دوربین سری آیفون ۱۲

به تازگی چند منبع تایوانی در زنجیره تامین گوشی‌های هوشمند ادعا کرده‌اند که اپل سفارش‌های ساخت مارژول دوربین سری آیفون ۱۲ را بین سه شرکت تقسیم کرده است.

ال جی دیسپلی که پنل‌های OLED آیفون را تامین می‌کند، ظاهرا برای یک سال دیگر ماژول دوربین آیفون‌ها را خواهد ساخت. این شرکت کره‌ای مسئول تامین ماژول‌های دوربین آیفون ۱۲ پرو ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۲ پرو مکس ۶.۷ اینچی خواهد بود.  انتظار می‌رود که این هندست‌ها دارای سیستم دوربین سه‌گانه با سنسور جدید LiDAR باشند.

https://dl.greenbeautymag.com/2020/05/d8a7d9bed984-d8aad8b9d8afd8a7d8af-d8aad8a7d985db8cd986e2808cdaa9d986d986d8afdaafd8a7d986-d985d8a7da98d988d984-d8afd988d8b1d8a8db8cd986_5ec965fe36616.jpeg

تعداد ماژول‌های دوربین سفارش شده برای این دو گوشی تا پایان امسال احتمالا بین ۳۵ تا ۴۰ میلیون واحد خواهد بود. این نشان می‌دهند که اپل انتظار تقاضای قدرتمندی را برای این دستگاه‌ها دارد. شرکت‌های شارپ و O-film نیز دو تامین‌کننده دیگری هستد که خود را برای ساخت ماژول دوربین برای سری آیفون ۱۲ آماده می‌کنند. این شرکت‌ها تمرکز خود را روی آیفون ۱۲ استاندارد ۵.۴ اینچی و آیفون ۱۲ مکس ۶.۱ اینچی خواهند گذاشت.

اپل ظاهرا سفارش تولید ۵۰ تا ۵۵ میلیون ماژول دوربین را برای این دستگاه‌ها تا پایان امسال داده است. شرکت شارپ چیزی بین ۳۰ تا ۳۸.۵ میلیون ماژول (۶۰-۷۰ درصد) و O-film هم بقیه سفارش‌ها را خواهد ساخت.

مطالب خواندنی:  ویژگی‌های جدید SharePoint News مایکروسافت چیست؟

گفته می‌شود این دو آیفون‌ دارای سیستم دوربین دوگانه بدون سنسور LiDAR خواهند بود.

بازطراحی دوربین TrueDepth در داخل یک ناچ کوچک‌تر

براساس شایعات، اپل تصمیم دارد دوربین سلفی TrueDepth سری آیفون ۱۲ را ارتقا داده و عملکرد آن‌ را بهبود ببخشد.

این تغییرات باعث خواهند شد تا از ناچ کوچک‌تری برای این گوشی‌ها استفاده شود. البته نباید انتظار ناچ‌ بسیار کوچک در حد ناچ‌های قطره‌ای کنونی را داشت، اما در مقایسه با ناچ آیفون‌های موجود، تا اندازه قابل‌توجهی کوچک‌تر خواهد شد.

https://dl.greenbeautymag.com/2020/05/The-5.jpg

در پنل جلوی آیفون‌های امسال همچنین شاهد حاشیه‌های نازک‌تر نیز خواهیم بود. آیفون ۱۲ استاندارد و آیفون ۱۲ مکس به جای پنل LCD از نمایشگر OLED استفاده خواهند کرد و انتظار می‌رود حاشیه‌هایی شبیه به آیفون ۱۱ پرو داشته باشند.

از طرف دیگر، آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس دارای حاشیه‌های بسیار نازکی در حد پرچمداران اندرویدی اخیر خواهند بود. ضمنا براساس شایعات، این دو گوشی از فناوری نمایشگر ۱۲۰ هرتز ProMotion نیز بهره خواهند برد.

تاخیر در عرضه سری آیفون ۱۲ تقریبا قطعی است

منابع تایوانی معتقدند که تولید ماژول‌های دوربین آیفون‌های امسال در ماه جولای آغاز خواهد شد. این گفته‌ها، با شایعات موجود درباره تاخیر در عرضه آیفون‌های ۱۲ به خاطر شیوع ویروس کرونا همخوانی دارد.

بنابراین به نظر می‌رسد تولید انبوه سری آیفون ۱۲ احتمالا به جای ماه آگوست از ماه سپتامبر شروع خواهد شد و معرفی رسمی آن‌ها نیز به جای ماه سپتامبر در ماه اکتبر اتفاق خواهد افتاد. همچنین بسته به وضعیت شیوع ویروس کرونا، مراسم رونمایی این هندست‌ها ممکن است به صورت آنلاین یا حضوری برگزار گردد.

مطالب خواندنی:  آیپد ایر جدید می‌تواند ارزان‌تر و کاراتر از نسخه‌ی قبلی خود باشد

البته اپل در مراسم امسال احتمالا از هدست واقعیت افزوده خود نیز رونمایی خواهد کرد، اما احتمال اینکه معرفی آن تا سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ هم به تاخیر بیفتد وجود دارد.

منبع:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=17422

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.