• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
4

اپل پرفروش ترین برند ساعت هوشمند جهان؛ سقوط بیشتر هوآوی

  • کد خبر : 29954
  • 07 شهریور 1400 - 10:42
اپل پرفروش ترین برند ساعت هوشمند جهان؛ سقوط بیشتر هوآوی
آخرین گزارش موسسه Counterpoint Research وضعیت بازار پوشیدنی‌های هوشمند و به ویژه ساعت‌های هوشمند و بازار ساعت هوشمند را نشان می‌دهد.

آخرین گزارش موسسه Counterpoint Research وضعیت بازار پوشیدنی‌های هوشمند و به ویژه ساعت‌های هوشمند و بازار ساعت هوشمند را نشان می‌دهد. با توجه به این گزارش، بازار ساعت‌های هوشمند با ۲۷ درصد عرضه بیشتر در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱ نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۲۰ میلادی،  با یک رشد بزرگ مواجه شده است.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،به گفته محققان دلیل اصلی این رشد، افزایش تقاضا برای ساعت‌های هوشمندی است که برچسب قیمت ارزان‌تر از ۱۰۰ دلار دارند. عرضه و فروش ساعت‌هایی که در محدوده قیمت مذکور قرار می‌گیرند، با احتساب سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱، سالانه ۵۴۷ درصد رشد داشته است.

سامسونگ در این سه‌ماهه با تجربه یک رشد ۴۳ درصدی در عرضه، با پشت سر گذاشتن میانگین رشد، در رتبه سوم بزرگ‌ترین عرضه کنندگان محصولات پوشیدنی هوشمند قرار گرفته است. سامسونگ با عرضه گلکسی واچ ۳ و گلکسی واچ اکتیو ۲ توانسته است نسبت به سال میلادی گذشته، رشد بهتری را تجربه کند.

برند گارمین (Garmin) با رشد سالانه ۶۲ درصد نه تنها در مقایسه با رقبا بیشترین مقدار ساعت‌های هوشمند را در این سه‌ماهه عرضه کرده، بلکه این مقدار عرضه در تاریخ خود شرکت هم بی‌سابقه است. این ساعت‌ها به دلیل ویژگی‌های گسترده GPS خود در میان کوهنوردان و مخاطبان علاقه‌مند به انجام تمرین‌های تناسب اندام در خارج از خانه، به محبوبیت بسیاری دست یافته‌اند.

https://dl.greenbeautymag.com/2021/08/Smartwatch-sales-2021.jpg

در نهایت به اپل می‌رسم که هنوز هم با در اختیار داشتن ۲۸ درصد از بازار، در صدر ایستاده است. این شرکت به لطف عبور تعداد کاربران ساعت‌های هوشمند «اپل واچ» از ۱۰۰ میلیون نفر، توانسته است جایگاه پیشین خود را با قدرت در اختیار نگه دارد. به گفته تحلیلگر ارشد منبع این گزارش، ایالات متحده هنوز هم اصلی‌ترین بازار محصولات اپل واچ است، چرا که نیمی از کاربران این محصولات آمریکایی هستند و حدود ۳۰ درصد از نرخ ضمیمه آن را تشکیل می‌دهند.

مطالب خواندنی:  اینتل عرضه پردازنده های آلدر لیک P خود را آغاز کرد

به این ترتیب پس از آمریکای شمالی که به عنوان بزرگ‌ترین بازار ساعت‌های هوشمند شناخته می‌شود، چین در جایگاه دوم پرعرضه‌ترین مقصد برای این محصولات قرار می‌گیرد.

در همین حین که این دو منطقه رقابت وحشتناکی برای تصاحب جایگاه یکدیگر دارند، هند به لطف افزایش تقاضا و همچنین افزایش عرضه ساعت‌های هوشمند زیر ۱۰۰ دلار که ویژگی‌های قابل توجه بسیاری از جمله تشخیص سطح اکسیژن خون و رهگیری فعالیت قلب ارائه می‌دهند، توانسته است سریع‌ترین رشد ممکن در میان تمام بازار جهان را تجربه کند.

سهم  این کشور از بازار جهانی به دلیل افزایش محبوبیت برندهای عرضه کننده این محصولات مانند شیائومی، ریلمی، اوپو و همچنین برندهای هندی boat و Noise از ۲ درصد به ۶ درصد افزایش یافته است.

https://dl.greenbeautymag.com/2021/08/Smartwatch-sales-2021-2.jpg

از سوی دیگر هوآوی طی این سه‌ماهه توانسته است در مقام دوم قرار گیرد. این شرکت چینی تنها بازیگر اصلی در میان پنج برند پرفروش ساعت‌های هوشمند است که با کاهش فروش دست و پنجه نرم می‌کند و آمار، افت فروش ساعت‌های آن را نشان می‌دهند. منبع گزارش گمانه‌زنی می‌کند که این کاهش فروش هم‌راستا با کاهش محبوبیت و کاهش شدید فروش و عرضه گوشی‌های هوشمند این شرکت است.

با افزایش فروش و محبوبیت ساعت‌های هوشمند سامسونگ باید منتظر ماند و دید که آیا همکاری این شرکت با گوگل برای استفاده از ور او اس (Wear OS) آیا می‌تواند این سیستم عامل محصولات پوشیدنی را به محبوبیت برساند یا خیر.

مدتی پیش همچنین گزارشی از آمار فروش رایانه‌های شخصی و تبلت‌ها در بازار اروپای شرقی از همین موسسه منتشر شد. طبق این آمار، با مقایسه این دو گزارش تنها اپل توانسته افزون بر بازار ساعت‌های هوشمند، در بازار رایانه‌های شخصی همزمان موقعیت قابل توجهی داشته باشد.

مطالب خواندنی:  سامسونگ در صدر لیست برترین شرکت های سازنده گوشی های هوشمند در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲

طبق گزارش دو شرکت اپل و لنوو به ترتیب ۳۶ و ۲۰ درصد از سهم بازار تبلت را در سه‌ماهه دوم در اختیار دارند. اپل به لطف معرفی و عرضه آیپد پروهای M1 خود رشد ۷۳ درصدی را تجربه کرده است؛ از سوی دیگر عملکرد لنوو نیز با رشد ۸۷ درصدی فوق‌العاده به نظر می‌رسد. اما لنوو چطور توانسته رشد بیشتری را نسبت به اپل تجربه کند؟

در واقع این شرکت از شکاف ایجاد شده توسط قیمت بالای تبلت‌های اپل استفاده کرده و محصولات اقتصادی خود را به بازار عرضه کرده است. پشت سری اپل و لنوو، به ترتیب شرکت‌های سامسونگ، هوآوی و نهایتاً آمازون قرار گرفته‌اند. هر سه شرکت مذکور در همین بازه زمانی به صورت جهانی در فروش تبلت افت کرده‌اند و به نظر می‌رسد که اپل و لنوو در تصاحب قسمتی از بازار آن‌ها حداقل در این مدت موفق عمل کرده‌اند.

منبع: GSM Arena

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=29954

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.