• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
2

اگر روبالشی خود را نشوییم چه اتفاقی رخ می دهد؟

  • کد خبر : 27499
  • 11 بهمن 1399 - 16:46
اگر روبالشی خود را نشوییم چه اتفاقی رخ می دهد؟

 اگر لوازم خواب خود، از روبالشی تا ملحفه، روتشکی و … را نشوییم چربی ها، سلول‌های مرده و آلودگی‌ها می‌تواند بر روی آن‌ها باقی بمانند و به مرور انباشته شوند. به گزارش مجله زیبایی سبز  به نقل از سلامت نیوز ما بیشتر عمر خود (نزدیک به یک سوم آن) را در خواب سپری می کنیم. […]

 اگر لوازم خواب خود، از روبالشی تا ملحفه، روتشکی و … را نشوییم چربی ها، سلول‌های مرده و آلودگی‌ها می‌تواند بر روی آن‌ها باقی بمانند و به مرور انباشته شوند.

به گزارش مجله زیبایی سبز  به نقل از سلامت نیوز ما بیشتر عمر خود (نزدیک به یک سوم آن) را در خواب سپری می کنیم. و از آنجایی که ما در رختخواب می خوابیم چربی ها، سلول های مرده و آلودگی ها می تواند بر روی لوازم خواب ما باقی بمانند و به مرور انباشته شوند.

در ادامه می خواهیم ببینیم اگر لوازم خواب خود، از روبالشی تا ملحفه، روتشکی و غیره را نشوییم چه اتقاقی رخ می دهد.

۱- جوش و تحریک پوست

اگر جوش زده اید احتمالاً روبالشی تان کثیف است. استفاده‌ی هر روزه از رختخواب خود می‌تواند باعث انباشت پوست مرده، چربی و باکتری‌ها و درنتیجه مسدود شدن منافذ پوست و زدن جوش شود. علاوه بر این ممکن است پوست تان قرمز شود که علت آن باکتری‌های همراه مایت‌های دمودکس است، حشرات میکروسکوپی که لابه‌لای لوازم خواب ما زندگی می‌کنند.

اگر احساس می‌کنید پوست تان سرحال نیست سعی کنید هر ۲ تا ۳ روز یک بار روبالشی خود را عوض کنید.

۲- حساسیت‌های ناشی از مایت‌های گرد و غبار

شب‌ها عطسه می‌کنید و چشم هایتان به خارش می‌افتد؟ شاید از آلرژی رنج می‌برید. برای آلرژی علل مختلفی وجود دارد، از گرده‌ی گیاهان و گرد و غبار گرفته تا مایت‌های گرد و غباری که در رختخواب شما زندگی می‌کنند. این مایت‌های گرد و غبار گرچه میکروسکوپی هستند، اما ممکن است باعث مشکلات جدی مثل آلرژی و آسم شوند.

مطالب خواندنی:  ۸ ماده غذایی زمستانی برای حفظ رطوبت پوست

برای دوری از آن‌ها لوازم خواب خود را حتماً با آب داغ بشویید. برای جلوگیری از حساسیت ناشی از مایت‌های گرد و غبار حتی می‌توانید لوازم خواب خود را از جنسی انتخاب کنید که هوا را از خود عبور دهد و مناسب کسانی باشد که دچار آلرژی هستند.

۳- مضرات خوابیدن با حیوان خانگی خود

خوابیدن با حیوان خانگی خود شاید بامزه و خوشایند باشد، اما با خطراتی همراه است که باید از آن‌ها آگاه باشید. از آنجایی که بر روی بدن بعضی حیوانات خانگی کک وجود دارد، اول باید آن‌ها را از بین ببرید، چون می‌توانند شما را دچار بیماری لایم کنند. موی بدن حیوانات خانگی هم مایت‌های گرد و غباری که در رختخواب شما زندگی می‌کنند را به خود جذب می‌کند.

اگر تصمیم دارید با دوست پشمالوی خود بخوابید حتماً به طور مرتب لوازم خواب خود را بشویید و همیشه سلامت و بهداشت حیوان خانگی تان را حفظ کنید.

۴- خارش سر

گرما و رطوبت روبالشی‌ها می‌تواند محل بسیار مناسبی برای زندگی نوعی قارچ به نام درماتوفیت فراهم کند. این قارچ باعث ریزش تکه‌ای مو‌های سر و خارش می‌شود که به این مشکل کرم حلقوی پوست سر گفته می‌شود. گرچه این مشکل درمان سختی ندارد، اما بهتر است از آن پیشگیری کنید. برای کاهش احتمال بروز این مشکل، حتماً بالش و روبالشی خود را بشویید.

۵- عفونت مجدد چشم‌ها

اگر به مشکل قرمز شدن چشم‌ها دچار شده اید، یکی از مظنونین می‌تواند لوازم خواب تان باشد. علت این مسأله باکتری‌های موجود در لوازم خواب به ویژه روبالشی‌ها است. اگر شما و هر کس دیگری که با او در یک تخت می‌خوابید به تازگی دچار مشکل قرمز شدن چشم‌ها شده باشید، باید لوازم خواب خود را با آب داغ بشویید تا احتمال عفونت مجدد کاهش یابد.

مطالب خواندنی:  ترس از غریبه ها یا بیگانه هراسی چیست؟
منبع:روزیاتو
لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=27499

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.