• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
اخبار امروز : 4
0
1

اگر روزانه ۲۰ دقیقه پاهای خود را بالا ببرید چه اتفاقی می افتد

  • کد خبر : 12518
  • 24 مهر 1398 - 22:39
اگر روزانه ۲۰ دقیقه پاهای خود را بالا ببرید چه اتفاقی می افتد

تغییراتی که می تواند در بدن شما اتفاق بیفتد اگر ۲۰ دقیقه پا را بلند کنید : عادت کرده ایم که با سرعت کامل زندگی کنیم و در حرکت ثابت بمانیم. به همین دلیل امروزه ، بسیاری از افراد از تمرینات مؤثر که نیازی به تلاش و وقت زیادی ندارند ، بسیار استقبال می کنند. […]

تغییراتی که می تواند در بدن شما اتفاق بیفتد اگر ۲۰ دقیقه پا را بلند کنید :

عادت کرده ایم که با سرعت کامل زندگی کنیم و در حرکت ثابت بمانیم. به همین دلیل امروزه ، بسیاری از افراد از تمرینات مؤثر که نیازی به تلاش و وقت زیادی ندارند ، بسیار استقبال می کنند. به عنوان مثال ، ما یک تمرین را پیدا کرده ایم که به شما کمک می کند تا خستگی را از بین ببرید و روحیه خود را تنها در ۲۰ دقیقه در روز به طور چشمگیری بهبود دهید.

این تمرین اثربخشی زیادی دارد و می توانید مزایای زیادی را از آن دریافت کنید.

پاها را به درستی بلند کنید:

تورم پاها, بهبود هضم غذا

پاهای خود را بلند کنید و آنها را در امتداد دیوار بکشید

یک موقعیت راحت را در نزدیکی یک دیوار انتخاب کنید و یک بالش یا یک استوانه نرم را در زیر کمر خود قرار دهید.

پاهای خود را بلند کنید و آنها را در امتداد دیوار بکشید. دستان شما باید در کنار بدن خود شل شوند.

۱۵-۲۰ دقیقه در این حالت بمانید.

مهم است که لباس شما گردش خون را مسدود یا سخت نکند. لباس های گشاد و بدون کمر را بپوشید. بدیهی است که به مدت ۲۰ دقیقه دراز کشیدن بدون حرکت در زمین به نظر نمی رسد که ورزش منظم باشد. این بیشتر شبیه یوگا یا تکنیک آرامش است. با این وجود ، این تمربن مزایای بسیاری برای سیستم گردش خون دارد.

تنها محدودیت این تمرین ، آسیب اخیر یا مزمن پاها یا ستون فقرات است. علاوه بر این ، به نظر می رسد بسیاری از مبتدیان اشتباهات زیر را انجام می دهند: دراز کشیدن بیش از حد از نزدیک یا دور از دیوار ، یا قرار دادن چیزی خیلی نرم در زیر گردن. چنین اقداماتی می تواند منجر به تنش عضلات شود و می تواند در تراز کردن ستون فقرات اختلال ایجاد کند. اگر بطور مرتب چنین تمرین های پا را انجام دهید ، خیلی زود تغییرات دلپذیر زیادی را احساس خواهید کرد.

مطالب خواندنی:  پایان بی‌خوابی با ویرایش ژن

۱٫ ورم در پاها از بین می رود:

تورم پاها, بهبود هضم غذا

بالا گرفتن پاها باعث کاهش تورم پاها می شود

احساس تورم و سنگینی در پاها با گردش خون ضعیف همراه است. از جمله دلایل دیگر ، این می تواند ناشی از مشکل قلب یا کلیه ، وزن بیش از حد یا رژیم غذایی ناسالم باشد. مطمئناً باید دلیل تورم را مشخص کرده و آن را معالجه کنید. اما این تمرین ممکن است علاوه بر این به درمان اصلی تبدیل شود زیرا بلند کردن پاها به بهبود گردش خون کمک می کند.

۲٫ کاهش خستگی پاها:

تورم پاها, بهبود هضم غذا

بالاگرفتن پاها باعث بهبود خستگی پاها می شود

اگر شما دوست دارید همیشه کفش پاشنه بلند بپوشید ، می تواند برای سلامتی شما ضرر ایجاد کند. به دلیل ضعف توزیع وزن بدن که ایجاد می کند ، زنان هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند احساس خستگی می کنند. بعد از یک روز طولانی که کفش پاشنه بلند پوشیده اید، خیلی خوب است که مدتی پاهای خود را بلند کنید. هنگامی که به خانه رسیدید ، کفش های خود را دربیاورید، پاهای خود را بلند کنید و استراحت کنید.

مسئله این است که ، پاهای ما تا آخر روز واقعاً خسته می شوند. شما باید با  تغییر وضعیت بدن و بهبود مجرای وریدی ، استراحت کنید. علاوه بر این تمرین ، می توانید پاها را نیز کمی ماساژ داده و دوش بگیرید.

۳٫ هضم شما بهبود می یابد:

تورم پاها, بهبود هضم غذا

بالاگرفتن پاها کمک می کند مواد مغذی که مصرف می کنید به سرعت جذب شوند

دراز کشیدن با پاهای بالا باعث افزایش کار معده شما می شود . خون رسانی به اندام های داخلی از طریق تخلیه خون از پاها بهبود می یابد. پریستالسیس معده تقویت می شود (پریستالسیس یک انقباض عضلانی است که برای حرکت هضم غذا لازم است). در عین حال ، افزایش گردش خون باعث بهبود کار دستگاه گوارش می شود. اگر مرتباً این تمرین را انجام دهید ، بیشتر مواد مغذی که مصرف می کنید به سرعت جذب می شوند.

مطالب خواندنی:  ۸ ویتامین ضروری برای زنان

۴- کسب آرامش بیشتر

تورم پاها, بهبود هضم غذا

بالا بردن پاها به بهبود گردش خون در بدن کمک می کند

در این حالت آرامش بیشتری خواهید داشت . بافت بدن اکسیژن بیشتری دریافت می کند و گردش خون بهبود می یابد ، و مواد مغذی کلیه اندام های داخلی تأمین می شود. این برای سیستم عصبی مفید است و باعث کاهش فشار عضلات در اطراف شقیقه ها ، گردن و معده می شود.

۵- کیفیت خواب شما بهبود می یابد:

تورم پاها, بهبود هضم غذا

 بالابردن پاها کمک می کند تا در شب راحتتر بخوابید

یکی از دلایل بی خوابی ، احساس ناخوشایند مکرر در پاها است. بالابردن پاها کمک می کند تا از شر این علائم خلاص شوید. علاوه بر این، مغز از طریق تنفس مناسب و گردش خون بهتر ، اکسیژن بیشتری دریافت می کند. خواب شما عمیق تر و بهتر خواهد شد. ماندن در این موقعیت شبیه به مراقبه است ، به این معنی که فرد از مشکلات جزئی پریشان نمی شود و باعث آرامش بدن و ذهن می شود.

منبع:بیتوته

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=12518

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.