• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
5

ایلان ماسک: ساخت اتومبیل های خودران ایمن و هوشمند سخت است

  • کد خبر : 29170
  • 18 تیر 1400 - 18:30
ایلان ماسک: ساخت اتومبیل های خودران ایمن و هوشمند سخت است
آن‌ها به او‌ایمان دارند و او را تشویق کردند که تلاش کند تا آخرین نسخه نرم‌افزار رانندگی تماما خودکار خود را ارائه دهد که البته لازم به ذکر است که نسخه جدید این نرم‌افزار نیز وسایل نقلیه تسلا را قادر نمی‌سازد بدون راننده حرکت کنند.

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا سرانجام اعتراف کرد که ساخت یک اتومبیل خودران ایمن و قابل اعتماد را دشوار ارزیابی کرده است. با این وجود، کاربران توییتر به ماسک گفتند که به توسعه این فناوری ادامه دهد. آن‌ها به او‌ایمان دارند و او را تشویق کردند که تلاش کند تا آخرین نسخه نرم‌افزار رانندگی تماما خودکار خود را ارائه دهد که البته لازم به ذکر است که نسخه جدید این نرم‌افزار نیز وسایل نقلیه تسلا را قادر نمی‌سازد بدون راننده حرکت کنند.

ماسک سابقه طولانی در عمل نکردن به وعده‌های خود دارد

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،ایلان ماسک برای چندین سال است که وعده عرضه نرم‌افزار رانندگی به صورت تماما خودکار را برای خودرو‌های تسلا می‌دهد. او این کار را در سال ۲۰۱۸ انجام داد، زمانی که قول داد نسخه ۹ این نرم‌افزار در ماه آگوست عرضه شود. او سپس عرضه این نسخه را به تأخیر انداخت و دوباره در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که یک سال بعد بیش از یک میلیون ماشین با این نرم‌افزار به بازار عرضه می‌شوند که این اتفاق نیز به وقوع نپیوست.

او آخر هفته گذشته دوباره قول داد که نسخه ۹ این نرم‌افزار به زودی عرضه می‌شود.

تردیدی وجود ندارد که تسلا بیشتر از سایر رقبا تمایل دارد نسخه‌های بتا ویژگی کمک راننده خود را به منظور جمع‌آوری داده‌ها و رفع اشکال در سیستم بر روی مشتریان خود آزمایش کند. مشتریان تسلا عمدتا از این موضوع راضی هستند و به طور معمول سخنان ماسک را قبول می‌کنند. این موضوع کمک کرده است تا شهرت عمومی تسلا به عنوان یک رهبر در رانندگی خودمختار بزرگتر شود، علی رغم اینکه وسایل نقلیه آن به طور مداوم با مشکلاتی در این زمینه رو به رو می‌شوند.

مطالب خواندنی:  تائید شد: تسلا خودروی سایبرتراک را با فرمان U شکل عرضه می کند

تسلا می‌گوید رانندگی اتوماتیک ایمن است اما همچنین برای کار کردن به نظارت مداوم از طرف راننده نیاز دارد. در همین حال، شرکت‌هایی مانند ویمو وسایل نقلیه واقعی بدون راننده در جاده‌های عمومی منتشر کرده اند که به مسافران کمک می‌کنند. ویمو، مانند تقریباً هر شرکت دیگری، از ترکیبی از سنسور‌های مختلف مانند رادار، لیدار و دوربین‌ها استفاده می‌کند تا در صورت خرابی سیستم، متوقف شوند.

یک کاربر ناشناس در توییتر توانسته است تا سیستم رانندگی خودکاری که تسلا از آن استفاده می‌کند را هک کند تا نشان دهد چگونه ویژگی کمک راننده شرکت در پیچ‌های شدید عمل می‌کند. به نظر می‌رسد که سیستم رانندگی خودکار تسلا هنوز نواقصی دارد که برطرف شدن آن‌ها قبل از عرضه این نرم‌افزار ضروری است.

به نظر می‌رسد تعداد پرونده‌های باز در مورد تصادفات خودرو‌های تسلا که از سیستم کمک راننده خودکار استفاده می‌کردند باعث شده است تا ایلان ماسک احتیاط بیشتری در انتشار نسخه جدید این نرم‌افزار داشته باشد.

بهتر است به ایلان ماسک اجازه دهیم تا تمام نواقص احتمالی نسخه ۹ رانندگی خودکار خود را برطرف کند تا مشکلاتی برای رانندگان تسلا به وجود نیاید. ماسک در درک اینکه ساخت اتومبیل‌های خودران سخت است، تنها نیست. تقریباً کل صنعت پیش بینی می‌کرد که در حال حاضر جاده‌های دنیا مملو از اتومبیل‌های خودران باشد، اما بعداً اعتراف می‌کنند که چقدر پیچیده است که اتومبیل‌ها رانندگی خود را با اطمینان و به صورت خودکار انجام دهند.

منبع: The Verge

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=29170

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.