• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
اخبار امروز : 3
0
4

ای ام دی پردازنده های بسیار قدرتمند ۹۶ و ۱۲۸ هسته‌ای Genoa و Bergamo را معرفی می‌کند

  • کد خبر : 31021
  • 18 آبان 1400 - 17:38
ای ام دی پردازنده های بسیار قدرتمند ۹۶ و ۱۲۸ هسته‌ای Genoa و Bergamo را معرفی می‌کند

ای ام دی پردازنده های بسیار قدرتمند ۹۶ و ۱۲۸ هسته‌ای Genoa و Bergamo را معرفی می‌کند ای ام دی دیروز در رویداد دیتاسنتر شتاب‌دهنده خود اعلام کرد که برای سال‌های آینده پردازنده‌های بسیار قدرتمندی معرفی خواهد کرد. یکی از آن‌ها دارای ۹۶ هسته پردازشی خواهد بود که برای انجام کارهای حرفه‌ای و بسیار پیشرفته […]

ای ام دی پردازنده های بسیار قدرتمند ۹۶ و ۱۲۸ هسته‌ای Genoa و Bergamo را معرفی می‌کند

ای ام دی دیروز در رویداد دیتاسنتر شتاب‌دهنده خود اعلام کرد که برای سال‌های آینده پردازنده‌های بسیار قدرتمندی معرفی خواهد کرد. یکی از آن‌ها دارای ۹۶ هسته پردازشی خواهد بود که برای انجام کارهای حرفه‌ای و بسیار پیشرفته استفاده خواهد شد و پردازنده بعدی یک تراشه ۱۲۸ هسته‌ای خواهد بود که در دیتاسنترهای ابری استفاده خواهد شد. هر دوی این پردازنده با استفاده از فناوری ۵ نانومتری شرکت TSMC ساخته خواهند شد.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،ای ام دی در جریان رویداد دیروز خود از نقشه‌راه این شرکت برای معرفی نسل چهارم پردازنده‌های Epyc پرده برداشت و لیزا سو (Lisa Su) اعلام کرد که دو پردازنده اچ‌پی‌سی این شرکت برای کاربردهایتجاری و دیتاسنتر مورد استفاده قرار خواهند گرفت. رویترز گزارش داده است که علاوه بر شرکت‌هایی مانند مایکروسافت (برای پلتفرم آژور)، آمازون (برای سرویس AWS) و آلفابت (برای پلتفرم ابری گوگل)، فیی بوک هم به جمع شرکای ای ام دی پیوسته است و جزو اولین شرکت‌هایی خواهد بود که از پردازنده‌های جدید این شرکت استفاده خواهد کرد.

به‌گفته ای ام دی، پردازنده‌های جدید این شرکت که در بالا به آن‌ها اشاره شد، دارای دانسیته دو برابر و کاهش مصرف انرژی ۱.۵ برابر خواهند بود. پردازنده اول که قرار است ۹۶ هسته پردازشی داشته باشد، دارای اسم رمز Genoa است که از هسته‌های Zen 4 با فناوری ۵ نانومتری TSMC بهره خواهد برد و از حافظه DDR5 و فناوری PCIe 5.0 پشتیبانی خواهد کرد. انتظار می‌رفت این پردازنده امسال معرفی بشوداما به‌دلیل وجود مشکلاتی در زنجیره تامین به تعویق افتاد.

مطالب خواندنی:  قیمت تراشه های آلدر لیک S اینتل افشا شد

ای ام دی پردازنده های بسیار قدرتمند ۹۶ و ۱۲۸ هسته‌ای Genoa و Bergamo را معرفی می‌کند

سو در رویداد دیروز گفت که Genoa در سال آینده میلادی (۲۰۲۲) معرفی خواهد شد اما به زمان دقیق آن اشاره نکرد. با این‌حال، احتمال معرفی آن در اوایل سال آینده بیشتر است.

اما پردازنده دوم با ۱۳۸ هسته پردازشی دارای اسم رمز Bergamo است که برای دیتاسنترهای ابری طراحی شده و همانطور که گفته شد مبتنی بر فناوری ۵ نانومتری ساخته خواهد شد. البته ای ام این این فناوری را برای محاسبات ابری بهینه‌سازی خواهد کرد و ان را با همان معماری Zen 4c طراحی خواهد کرد.

پردازنده Bergamo هم مانند Genoa از استانداردهای DDR5 ،PCIe 5.0 ،CXL 1.1 ،RAS و Infinity Guard پشتیبانی خواهد کرد و با سوکت SP5 سازگار خواهد بود. با این‌حال عملکرد آن به‌ازای هر سوکت بالاتر خواهد بود. این پردازنده در نیمه نخست سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد.

منبع: Techspot

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=31021

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.