• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 0
0
4

بالگرد نبوغ نخستین شب مریخی را پشت سر گذاشت

  • کد خبر : 28170
  • 17 فروردین 1400 - 22:46
بالگرد نبوغ نخستین شب مریخی را پشت سر گذاشت

ناسا اعلام کرد بالگرد نبوغ برای نخستین بار شب مریخ را به تنهایی و خارج از کاوشگر استقامت پشت سر گذاشت. به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،  روز گذشته ناسا تأیید کرد بالگرد «نبوغ» نخستین شب مریخی را به تنهایی و به سلامت پشت سر گذاشته است. «نبوغ» اکنون در مراحل نهایی […]

ناسا اعلام کرد بالگرد نبوغ برای نخستین بار شب مریخ را به تنهایی و خارج از کاوشگر استقامت پشت سر گذاشت.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،  روز گذشته ناسا تأیید کرد بالگرد «نبوغ» نخستین شب مریخی را به تنهایی و به سلامت پشت سر گذاشته است. «نبوغ» اکنون در مراحل نهایی آمادگی‌ها برای پرواز بر فراز سطح سیاره سرخ است.

این بالگرد تا پیش از این در دل کاوشگر «استقامت» قرار داشت اما روز شنبه برای نخستین بار از آن جدا شد و روی خاک مریخ قرار گرفت.

وزن بالگرد ۴ پوند است و برای گرم ماندن در سطح سیاره به باتری‌هایی اتکا دارد که از پنل‌های خورشید انرژی مورد نیاز خود را تأمین می‌کنند. این در حالی است که دمای مریخ در شب به ۱۳۰- درجه فارنهایت می‌رسد.

«می می آنوگ» مدیر پروژه «نبوغ» در آزمایشگاه JPL ناسا در بیانیه‌ای در این باره نوشت: این نخستین باری است که «نبوغ» به تنهایی و بدون اتکا به کاوشگر روی سطح سیاره قرار گرفته است. اکنون تاییدیه ای دریافت کردیم که عایق بندی و گرمکن ها درست عمل کرده‌اند و انرژی کافی برای گذراندن شب در باتری وجود دارد. این برد بزرگی برای تیم پروژه است. مشتاقانه به آماده سازی «نبوغ» برای نخستین پرواز آزمایشی آن ادامه می‌دهیم.

ناسا تصمیم دارد یک شنبه هفته آینده این تست پرواز را انجام دهد. در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایش مذکور، «نبوغ» نخستین هواپیمای خودکاری خواهد بود که روی سیاره‌ای دیگر پرواز می‌کند.

طی روزهای آینده بالگرد مذکور اطلاعاتی درباره شیوه عملکرد سیستم‌های کنترل گرمایش و برق آن فراهم می‌کند.

مطالب خواندنی:  ناسا راز اسپاگتی پیدا شده در مریخ را فاش کرد | این شیء مرموز چیست؟

منبع:آی بی سی نیوز،،مهر

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=28170

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.