• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
اخبار امروز : 2
0
5

با برند پوکو آشنا شوید؛ همکار رقیب‌گونه شیائومی

  • کد خبر : 29320
  • 26 تیر 1400 - 21:37
با برند پوکو آشنا شوید؛ همکار رقیب‌گونه شیائومی
اگرچه شیائومی تولیدکننده نوظهوری در بازار تلفن‌های هوشمند به نظر می‌رسد اما این برند که در سال‌های اخیر شهرت عجیبی پیدا کرده یک زیرمجموعه جدید معرفی کرده که می‌تواند بازار تلفن‌های هوشمند را برای همیشه دگرگون کند.

تنها چند سال پیش بود که نام تولیدکننده‌ای ناشناخته در بازار تلفن‌های هوشمند به گوش رسید؛ شیائومی. یک تولیدکننده چینی که بخش عظیمی از تمرکزش را روی توسعه محصولات ارزان‌قیمت در بازار چین قرار داده بود. اما مشخص بود که شیائومی می‌خواهد مسیری به سمت بازارهای جهانی پیدا کند و همین اتفاق هم رخ داد. آن‌ها پس از تصاحب بخش قابل توجهی از بازار تلفن‌های هوشمند در چین به سمت تصاحب بازارهای جهانی قدم برداشتند و خیلی سریع موفق شدند. حالا شیائومی پس از سامسونگ و اپل پرفروش‌ترین تولیدکننده تلفن‌های هوشمند در سراسر جهان است.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از ایرنا،اما شیائومی دست از تلاش نکشید. آن‌ها که می‌خواستند تنوع بی‌نظیری برای کاربران ایجاد کنند، مدتی پیش از یک زیرمجموعه جدید رونمایی کردند. برندی نوظهور به نام پوکو که اگرچه در ابتدا محصولاتش را به عنوان مجموعه‌ای از محصولات شیائومی معرفی می‌کرد اما در نهایت به زیرمجموعه‌ای مستقل شد. اگر شما هم نام برند پوکو را در چند ماه اخیر شنیده‌اید و دوست دارید که جزییات بیشتری درباره آن به دست آورید پس در ادامه با ایرنا زندگی همراه باشید.

داستان برندی که از دل شیائومی متولد شد

545458541

شیائومی در مسیر توسعه بیشتر محصولات متنوع در آگوست ۲۰۱۸ از تلفن هوشمندی به نام Pocophone F1 رونمایی کرد. این تلفن هوشمند به دلیل زبان طراحی متفاوتی که با سایر محصولات شیائومی داشت به شدت مورد توجه قرار گرفت. بنابراین شیائومی تصمیم گرفت در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ محصولات مستقلی از برند پوکو به بازار عرضه کند. آن‌ها در سه سال گذشته ۱۳ تلفن هوشمند معرفی کرده‌اند. اگرچه تعدادی از اولین محصولات پوکو در حقیقت محصولاتی از شیائومی بودند که در پوستینی جدید معرفی می‌شدند اما پوکو در چند ماه اخیر محصولات مستقلی تولید کرده است.

پوکو چهار سری برای محصولات خود در نظر گرفته است؛ سری C که جدیدترین سری محصولات پوکو لقب می‌گیرد، محصولات پایین‌رده این تولیدکننده را شامل می‌شود. سری M محصولات میان‌رده پوکو را به بازار عرضه می‌کند و سری X هم تلفن‌های هوشمند بالارده پوکو را به کاربران نشان می‌دهد. سری F نیز که قدیمی‌ترین محصولات پوکو را شامل می‌شود، پرچمداران این برند را به بازار عرضه می‌کند.

در شرایطی که پوکو در ابتدای فعالیت خودش قرار بود صرفا میزبان تلفن‌های هوشمند پرچمدار باشد، امروزه محصولات متعددی از این برند در بازار وجود دارند که رده‌های قیمتی مختلفی را شامل می‌شوند.

استقلال از شیائومی

پس از آن‌که پوکو در بازار هند موفق ظاهر شد، زمزمه‌هایی پیرامون خریداری آن توسط شرکت‌های هندی مطرح شد. این زمزمه‌ها در سال ۲۰۲۰ به واقعیت تبدیل شدند و پوکو با استقلال از شیائومی به یک برند مستقل تبدیل شد. اگرچه امروز پوکو توسط افراد هندی مدیریت می‌شود اما این شرکت هرگز انتقال همه اجزای خود به هند را تایید نکرده است. به عبارت دیگر، محصولات پوکو همچنان در چین تولید می‌شوند اما از آن‌جایی که بازار هدف خود را هند تعیین کرده‌اند با مجموعه‌ای از نیروهای انسانی هندی هم در ارتباط هستند.

مطالب خواندنی:  این گوشی‌‌های شیائومی اندروید ۱۵ را دریافت نمی‌‌کنند

همه محصولات پوکو که در بازار ایران وجود دارند

اگرچه پوکو برند نوظهوری به نظر می‌رسد اما خوشبختانه تعداد قابل توجهی از محصولات این برند جذاب در بازار ایران وجود دارند. تفاوتی نمی‌کند چه میزان بودجه در اختیار داشته باشی. پوکو با محصولات میان‌رده، بالارده و پرچمدار مجموعه‌ای گسترده از بهترین انتخاب‌ها را در برابر شما قرار می‌دهد. در ادامه می‌توانید با همه محصولات پوکو که در بازار ایران وجود دارند، آشنا شوید.

Poco M3 – ۱۲۸GB

قیمت: حدود چهار میلیون و۱۰۰هزار تومان

شرکت پوکو به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از شیائومی که محصولاتی متفاوت و ارزان‌تر از این تولیدکننده چینی را به بازار عرضه می‌کرد از مدتی پیش مستقل شده و حالا به‌عنوان یک تولیدکننده جدید وارد بازار شده است. پوکو که تمرکزش را به صورت کلی روی بازار هند قرار داده و همین حالا یکی از صاحبان اصلی بازار هند به نظر می‌رسد، با دو مدل جدید وارد بازار ایران شده یکی از آن‌ها M3 لقب می‌گیرد. این تلفن هوشمند تقریبا ۲۰۰ گرمی به بدنه‌ای کاملا پلاستیکی مجهز شده و از ۱۲۸ گیگابایت حافظه اصلی در کنار ۴ گیگابایت حافظه موقت استفاده می‌کند.

پردازنده یازده نانومتری M3 به صفحه نمایش ۶.۵ اینچی‌اش که ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ دارد، کمک می‌کند تا بهترین کیفیت ممکن از بازی‌های موبایلی را نمایش دهد. تلفن هوشمند M3 دارای سه دوربین در پشت گوشی است. باطری ۶هزار میلی‌آمپری و شارژ سریع ۱۸ واتی به کاربر کمک می‌کند تا برای دو روز شلوغ و پردردسر نگران نباشد و نسخه ۱۲ رابط کاربری MIUI روی گوشی M3 اجرا می‌شود. این تلفن هوشمند یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین تلفن‌های هوشمند بازار ایران در بهار ۱۴۰۰ بود.

بی‌راه نیست اگر گفته شود که M3 به‌صرفه‌ترین و مناسب‌ترین تلفن هوشمند در رده‌ قیمتی حدود چهار میلیون تومان است. البته با توجه به آن‌که مدل جدید این تلفن هوشمند با نام M3 Pro مدتی پیش عرضه شده شاید گروهی از کاربران خرید مدل بروزرسانی‌شده را ترجیح می‌دهند که طبیعتا قیمت بالاتری هم دارد.

Poco M3 Pro

قیمت: حدود پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

اگر تصور می‌کنید M3 به عنوان یکی از پرفروش‌ترین محصولات برند پوکو در ایران قدیمی به نظر می‌رسد پس می‌توانید برای خرید M3 Pro اقدام کنید. تلفن هوشمندی که به عنوان یک بروزرسانی میان‌نسلی، جذابیت‌های ویژه‌ای برای کاربرانش در نظر گرفته است. اگرچه همه بدنه M3 Pro از پلاستیک ساخته شده اما طراحی شبیه به شیشه آن برای کاربر جذاب به نظر می‌رسد. برخلاف Note 10 که به استاندارد مقاومت در برابر آب و گرد و مجهز شده بود در M3 Pro خبری از صفحه نمایش Super AMOLED نیست.

مطالب خواندنی:  ردمی ۹A و ردمی ۹C با باتری‌ بزرگ و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی معرفی شدند

صفحه نمایش ۶.۵ اینچی M3 Pro تراکم پیکسلی ۴۰۵ پیکسل در هر اینچ را به نمایش می‌گذارد اما به پنل IPS مجهز شده که حداکثر میزان روشنایی‌اش فراتر از ۵۰۰ نیت نمی‌رود. به عبارت دیگر اگر در فضاهای باز استفاده زیادی از تلفن هوشمند خود دارید، باید بدانید که M3 Pro بهترین گزینه موجود نیست. این تلفن هوشمند به عنوان یکی از جدیدترین محصولات شیائومی با اندروید ۱۱ به بازار عرضه شده و از پردازنده مدیاتک ۷۰۰ استفاده می‌کند. شاید برخی از کاربران از ضعیف‌بودن پردازنده M3 Pro ناراضی باشند اما فناوری ۷ نانومتری آن می‌تواند سرعت اجرای دستورات کاربر را بیشتر از بسیاری از محصولات هم‌رده قرار دهد.

باطری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری M3 Pro به قابلیت شارژ سریع مجهز شده و سه دوربین این تلفن هوشمند هم به ترتیب ۴۸، ۲ و ۲ مگاپیکسل کیفیت دارند. سنسور اثر انگشت M3 Pro مانند مدل‌های قبلی محصولات پوکو روی دکمه پاور در حاشیه سمت راست قرار گرفته است.

Poco X3 Pro – ۱۲۸GB

قیمت: حدود شش میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

یکی از متفاوت‌ترین محصولات شیائومی و پوکو که اخیرا به بازار ایران هم رسیده است، X3 Pro لقب می‌گیرد. زبان طراحی این تلفن هوشمند ۶.۶۷ اینچی با بیشتر محصولات شیائومی متفاوت است و به همین دلیل کاربرانی که به دنبال خرید یک تلفن هوشمند متفاوت هستند، می‌توانند روی X3 Pro حساب ویژه‌ای باز کنند. این تلفن هوشمند هم به استاندارد IP53 مجهز شده تا در برابر گرد و غبار و آب مقاومت قابل قبولی داشته باشد. اگرچه صفحه نمایش آن به محافظ گوریلا گلس ۶ مجهز شده که مقاومت آن را به سطح بی‌نظیری می‌رساند اما واقعیت آن است که پنل IPS باعث شده که X3 Pro با حداکثر روشنایی ۴۵۰ نیتی اندکی ناامیدکننده ظاهر شود.

پردازنده اسنپدراگون ۸۶۰ با فناوری ۷ نانومتری در کنار حافظه موقت ۶ گیگابایتی X3 Pro را به یک تلفن هوشمند غول‌پیکر تبدیل می‌کند که در رده قیمتی خودش بی‌رقیب به نظر می‌رسد. دوربین‌های ۴۸، ۸، ۲ و ۲ مگاپیکسلی X3 Pro قابلیت ضبط جذاب‌ترین تصاویر و ویدیوها را برای کاربر به ارمغان می‌آورند و باطری ۵۱۶۰ میلی‌آمپری این تلفن هوشمند تنها در ۵۹ دقیقه کاملا شارژ می‌شود. به نظر می‌رسد X3 Pro یکی از بهترین تلفن‌های هوشمند بازار در رده قیمتی زیر هفت میلیون تومان باشد که توانایی‌های یک پرچمدار را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

مطالب خواندنی:  گوشی هوشمند پوکو M2 پرو در گیک‌بنچ رویت شد

Poco F3 – ۱۲۸GB

قیمت: حدود ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

تلاش‌های برند پوکو برای ساخت تلفن‌های هوشمند گران‌قیمت و پرچمدار جذاب به نظر می‌رسد. F3 جدیدترین پرچمدار زیرمجموعه نوظهور شیائومی است که یکی از جذاب‌ترین تلفن‌های هوشمند در رده قیمتی زیر ده میلیون تومان به نظر می‌رسد. صفحه نمایش ۶.۷ اینچی F3 با فناوری Super AMOLED ساخته شده و در اوج روشنایی می‌تواند تا ۱۳۰۰ نیت افزایش پیدا کند. این صفحه نمایش ۱۲۰هرتزی در هر اینچ خود ۳۹۹ پیکسل قرار داده است. پردازنده اسنپدراگون ۸۷۰ باعث شده این تلفن هوشمند از فناوری ارتباطی ۵G هم پشتیبانی کند.

مدل ۱۲۸ گیگابایتی F3 به ۶ گیگابایت حافظه موقت تجهیز شده و دوربین‌های ۴۸، ۸ و ۵ مگاپیکسلی این تلفن هوشمند مجموعه‌ای از بهترین لنزهای ممکن را برای کاربر به ارمغان آورده‌اند. باطری ۴۵۲۰ میلی‌آمپری F3 تنها در ۵۲ دقیقه کامل شارژ می‌شود. این تلفن هوشمند از حسگر اثرانگشت روی دکمه پاور هم بهره می‌برد.

Poco F2 Pro – ۱۲۸GB

قیمت: حدود ۱۷ میلیون تومان

گران‌ترین، قدرتمندترین و خاص‌ترین تلفن هوشمندی که برند پوکو تا امروز تولید کرده خوشبختانه در بازار ایران وجود دارد. F2 Pro کاملا در قد و قامت یک پرچمدار بی‌بدیل ظاهر شده و به همین دلیل یکی از بهترین تلفن‌های هوشمند در بازار است. این تلفن هوشمند هم به واسطه پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ از فناوری ارتباط ۵G بهره می برد. صفحه نمایش ۶.۶ اینچی F2 Pro در هر اینچ ۳۹۵ پیکسل را جای داده است. اگرچه دوربین سلفی این تلفن هوشمند به صورت پاپ‌آپ کار می‌کند اما تنها ۸۷.۲ درصد از بخش جلویی F2 Pro را صفحه نمایش شامل می‌شود.

چهار دوربین اصلی این تلفن هوشمند به ترتیب ۶۴، ۵، ۱۳ و ۲ هستند. باطری F2 Pro تنها در ۶۲ دقیقه کاملا شارژ می‌شود و بدنه شیشه‌ای آن با کمک فریم آلومینیومی تجربه دلچسبی را برای کاربر به همراه می‌آورد. به نظر می‌رسد پوکو به زودی از جانشین این تلفن هوشمند رونمایی می‌کند.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=29320

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.