• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 5
0
1

بتای آی او اس ۱۴٫۵ به پردازنده آیپد پرو جدید اشاره می‌کند

  • کد خبر : 28073
  • 04 فروردین 1400 - 23:09
بتای آی او اس ۱۴٫۵ به پردازنده آیپد پرو جدید اشاره می‌کند

شرکت اپل امروز نسخه‌ی بتای سیستم‌عامل آی او اس ۱۴٫۵ را برای توسعه‌دهندگان ارسال کرد. این سیستم‌عامل به پردازنده‌ای به نام “۱۳G” اشاره کرده است که در حال حاضر در هیچ‌کدام از محصولات اپل از آن استفاده نشده است. براساس گزارش ۹to5Mac، این پردازنده همان A14X می‌باشد و قرار است از آن در آیپد پرو […]

شرکت اپل امروز نسخه‌ی بتای سیستم‌عامل آی او اس ۱۴٫۵ را برای توسعه‌دهندگان ارسال کرد. این سیستم‌عامل به پردازنده‌ای به نام “۱۳G” اشاره کرده است که در حال حاضر در هیچ‌کدام از محصولات اپل از آن استفاده نشده است. براساس گزارش ۹to5Mac، این پردازنده همان A14X می‌باشد و قرار است از آن در آیپد پرو جدید استفاده شود. A14X مدل متفاوتی از پردازنده‌ی بایونیک A14 است که از آن در گوشی‌های آیفون ۱۲ و آیپد ایر استفاده شده بود.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تک فارس،گفته  می‌شود که اپل در نظر دارد تا دو مدل جدید از تبلت‌های آیپد پرو، که از پردازنده‌ی A14X استفاده می‌کنند را روانه‌ی بازار کند. بلومبرگ در گزارش خود اعلام کرده است که این پردازنده با پردازنده‌های M1 برابری می‌کند. اپل پردازنده‌های M1 را جایگزین پردازنده‌های شرکت اینتل در برخی محصولات خود کرده است. این پردازندها از معماری ۵ نانومتری شرکت TSMC بهره برده و تعداد ۱۶ میلیارد ترانزیستور در هر کدام از آن‌ها به کار رفته است.

برای مقایسه، پردازنده‌ی بایونیک A13 گوشی‌های آیفون ۱۱ و پردازنده‌ی بایونیک A14 گوشی‌های آیفون ۱۲ به ترتیب از ۸٫۵ میلیارد و ۱۱٫۸ میلیارد ترانزیستور استفاده می‌کنند. ۹to5Mac گزارش داده است که پردازنده‌ی A14X براساس T8103، که کد پردازنده‌های M1 اپل است، طراحی شده است. همچنین اسم رمز مدل‌های جدید آیپد پرو J517 ،J518 و J523 می‌باشد.

به اختمال زیاد، آیپد پروهای جدید به زودی معرفی خواهند شد. تحلیل‌گران بر این باورند که در ماه آینده از آیپد پروی ۱۱ و ۱۲٫۹ اینچی رونمایی خواهد شد. انتظار می‌رود که این محصولات از نمایشگر مینی ال ای دی بهره برده و تمام نسخه‌های مختلف آن از فناوری ۵G، تاندربولت و دوربین‌های قدرتمندتر پشتیبانی کنند.

مطالب خواندنی:  ماده هوشمندی که در یک دقیقه گرم و سرد می‌شود!

https://dl.greenbeautymag.com/2021/03/ezgif-4-a16be9542033.jpg

استفاده از پردازنده‌ی قدرتمند A14X پس از عرضه‌ی آیپد پروهای مجهز به پردازنده‌ی بایونیک A12Z در سال گذشته، اتفاق می‌افتد. تنها تفاوت پردازنده‌ی A12Z و A12 در تعداد هسته‌های آن‌‌ها بود (A12Z از یک هسته‌ی بیشتر استفاده می‌کرد). اگر گزارش بلومبرگ مبنی بر تولید پردازنده‌ی A14X براساس پردازنده‌های M1 واقعیت داشته باشد، آبپد پروهای جدید عملکردی مشابه با کامپیوتر خواهد داشت.

فروش آیپدهای اپل در سه ماهه‌ی پایانی سال میلادی گذشته با افزایشی ۴۱ درصدی از ۵٫۹۸ میلیارد دلار به ۸٫۴۴ میلیارد دلار رسید. شیوع ویروس کرونا، یکی از اصلی‌ترین دلایل این افزایش بود. پس از تعطیلی کسب و کارها و مدارس، خانواده‌ها برای کار از درون خانه به سراغ خرید این تبلت‌ها رفتند و کودکان نیز برای تحصیل و همچنین سرگرمی از این محصولات استفاده می‌کردند. افزایش میزان تقاضا برای تبلت‌ها در حالی بود که تا قبل از پاندمی کرونا، میزان فروش این محصولات روند کاهشی داشت.

در حال حاضر باید متظر ماند و دید که اپل چگونه از این پردازنده‌ی قدرتمند و موثر استفاده خواهد کرد. شاید شرکت اپل در آینده تصمیم بگیرد که این پردازنده را به محصولات دیگری مانند آیپد ایر نیز بیاورد. به هر حال، آیپد ایر اولین محصول شرکت اپل بود که از پردازنده‌‌ی متکی بر معماری ۵ نانومتری شرکت TSMC استفاده می‌کرد.

منبع: PhoneArena

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=28073

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.