• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
اخبار امروز : 3
0
2

برای تشخیص بیماری ، هوش مصنوعی دقیق تر است یا پزشک

  • کد خبر : 43600
  • 24 آذر 1402 - 10:08
برای تشخیص بیماری ، هوش مصنوعی دقیق تر است یا پزشک
در تحقیقات جدید، به نظر می رسد یک ربات چت هوش مصنوعی در تشخیص بیمار برابر و گاهی بهتر از پزشکان است. هوش مصنوعی و پزشکان ممکن است در آینده برای بهبود تشخیص و مراقبت از بیمار مشارکت کنند.

برای تشخیص بیماری ، هوش مصنوعی دقیق تر است یا پزشک

در تحقیقات جدید، به نظر می رسد یک ربات چت هوش مصنوعی در تشخیص بیمار برابر و گاهی بهتر از پزشکان است. هوش مصنوعی و پزشکان ممکن است در آینده برای بهبود تشخیص و مراقبت از بیمار مشارکت کنند.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از سلامت نیوز یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مغز پزشک تصمیم‌گیرندگان بسیار خوبی است، اما حتی باهوش‌ترین پزشکان نیز ممکن است با کمک تشخیصی از ChatGPT بهتر خدمت کنند.

رادمن ،دکتر نویسنده ارشد این مطالعه از یک مرکز پزشکی در بوستون گفت : انسانها با استدلال احتمالی، تمرین تصمیم گیری بر اساس محاسبه شانس مبارزه می کنند.استدلال احتمالی یکی از چندین مؤلفه تشخیص است، که فرآیندی فوق‌العاده پیچیده است که از انواع راهبردهای شناختی مختلف استفاده می‌کند. ما تصمیم گرفتیم که استدلال احتمالی را به صورت مجزا ارزیابی کنیم، زیرا این منطقه شناخته شده ای است که انسان ها می توانند از پشتیبانی استفاده کنند.”

تیم تحقیقاتی از داده های یک نظرسنجی که قبلاً منتشر شده بود از ۵۵۰ پزشک مراقبت های بهداشتی استفاده کرد. از همه خواسته شده بود که استدلال احتمالی را برای تشخیص پنج مورد پزشکی جداگانه انجام دهند.

با این حال، در مطالعه جدید، تیم رادمن همان پنج مورد را به الگوریتم هوش مصنوعی ChatGPT داد.

این موارد شامل اطلاعاتی از آزمایش‌های پزشکی رایج، مانند اسکن قفسه سینه برای پنومونی، ماموگرافی برای سرطان سینه، تست استرس برای بیماری عروق کرونر و کشت ادرار برای عفونت دستگاه ادراری بود.

بر اساس این اطلاعات، چت بات از استدلال احتمالی خود برای ارزیابی مجدد احتمال تشخیص های مختلف بیمار استفاده کرد.

مطالب خواندنی:  تقویت سلامت با عسل ماده‌ای که معجزه می‌کند!!

از پنج مورد، ربات چت در دو مورد از پزشک دقیق تر بود. به طور مشابه برای دو مورد دیگر دقیق و برای یکی کمتر دقیق است. محققان این را یک “قرعه کشی” دانستند. هنگام مقایسه انسان با ربات چت برای تشخیص های پزشکی.

اما چت ربات ChatGPT-4 زمانی که یک بیمار عالی بود’ آزمایش‌ها منفی شد (به جای مثبت)، و در تشخیص دقیق‌تر از پزشکان در هر پنج مورد بود.

رادمن خاطرنشان کرد: “انسان ها گاهی اوقات احساس می کنند که خطر بیشتر از آن است که نتیجه آزمایش منفی باشد، که می تواند منجر به درمان بیش از حد، آزمایش های بیشتر و داروهای بیش از حد شود.” به گفته محققان، در این صورت ممکن است پزشکان روزی در کنار هوش مصنوعی کار کنند تا در تشخیص بیمار دقیق تر شوند.تحقیقات آینده در مورد هوش جمعی انسان و مصنوعی به شدت مورد نیاز است

رادمن این چشم انداز را “هیجان انگیز” نامید.این مطالعه در ۱۱ دسامبر در JAMA Network Open منتشر شد.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=43600

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.