• امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
اخبار امروز : 0
0
3

بررسی تخصصی ساعت هوشمند Withings Pulse HR

  • کد خبر : 5460
  • 18 بهمن 1397 - 19:05
بررسی تخصصی ساعت هوشمند Withings Pulse HR

شرایط زندگی انسان‌ها به‌گونه‌ای پیش رفته که کمتر کسی فرصت ورزش کردن دارد ولی هستند افرادی که می‌خواهند همیشه فرم ایده‌آل بدنی خود را حفظ کنند ولی نمی‌دانند در روز چه‌قدر باید فعالیت‌های ورزشی انجام دهند و چگونه باید نحوه ورزش کردن را مدیریت نمایند….

d8a8d8b1d8b1d8b3db8c d8aad8aed8b5d8b5db8c d8b3d8a7d8b9d8aa d987d988d8b4d985d986d8af withings pulse hr 5c5b42f2171d6

شرایط زندگی انسان‌ها به‌گونه‌ای پیش رفته که کمتر کسی فرصت ورزش کردن دارد ولی هستند افرادی که می‌خواهند همیشه فرم ایده‌آل بدنی خود را حفظ کنند ولی نمی‌دانند در روز چه‌قدر باید فعالیت‌های ورزشی انجام دهند و چگونه باید نحوه ورزش کردن را مدیریت نمایند. با چنین رویه‌ای خرید یک ساعت هوشمند ضروری می‌شود ولی وجود برندهای مختلف با قیمت‌های متنوع سبب شده تا نتوانیم بهترین انتخاب را از میان محصولات موجود در بازار داشته باشیم.

نقاط قوت

  • کیفیت مناسب ساخت و بدنه
  • احساس راحتی هنگام استفاده
  • دوام باتری طولانی و فوق‌العاده
  • امکان شخصی‌سازی فعالیت‌های مختلف
  • اپلیکیشن مکمل کارآمد

نقاط ضعف

  • صفحه نمایش کوچک
  • نبود آپشن Always-on نمایشگر
  • ناتوانی شخصی‌سازی صفحه اصلی ساعت
  • نمایش ضعیف اعلانات دریافت شده روی گوشی

محصولی که می‌خواهیم آن را زیر ذره‌بین ببریم، ساعت هوشمند Pulse HR شرکت Withings نام دارد که با طراحی جذاب و رابط کاربری ساده، چشمان هر کسی را خیره می‌کند. این ساعت می‌تواند همراه شما در همه شرایط بوده و تعداد ضربان قلب‌تان را همیشه بشمارد.

محتویات درون جعبه Withings Pulse HR

  • ساعت Withings Pulse HR
  • شارژر USB با شیارهای مغناطیسی
  • دفترچه راهنما و ضمانت نامه

طراحی

اگرچه Pulse HR کوچک‌ترین ساعت هوشمند نیست ولی وزن کمی دارد، سبک است و از ظاهری فشرده بهره می‌برد. طراحی ساده و لولاهای دوگانه آن باعث می‌شود که به راحتی روی هر دستی قرار گیرد. تسمه بند و زیر بدنه ساعت فلزی بوده و با کروم اندود شده است تا هم ظاهر جذابی داشته باشد و هم دوام آن زیاد شود. بالای این ساعت نیز مات می‌باشد. تنها نکته منفی که می‌توان در این بین یادآور شد، این است که باید بندهایی با سایزهای مختلف در جعبه این دستگاه قرار می‌گرفت. بندهای سیلیکونی و قابل برداشته شدن، کاملاً مناسب این ساعت هستند ولی نکته عجیب آن‌که نمی‌توانیم برای آنها جایگزینی از سایت شرکت Withings بخریم.

d8a8d8b1d8b1d8b3db8c d8aad8aed8b5d8b5db8c d8b3d8a7d8b9d8aa d987d988d8b4d985d986d8af withings pulse hr 5c5b42f3ce081

صفحه نمایش و دکمه‌ها

بر خلاف این‌که خودِ ساعت Pulse HR دارای اندازه مناسبی است ولی نمایشگر آن OLED و کوچک است بنابراین انتظار نداشته باشید جزئیات زیادی در آن ببینید. اگر به خاطر بیاورید، در ابتدای مقاله گفتیم که پوششی مات بالای این ساعت کشیده شده به همین دلیل همیشه فکر می‌کنید لکه‌ای روی نمایشگر وجود دارد. به عبارت دیگر، صفحه نمایشی به این کوچکی و سادگی سبب می‌شود باتری دوام بسیار زیادی داشته باشد.

d8a8d8b1d8b1d8b3db8c d8aad8aed8b5d8b5db8c d8b3d8a7d8b9d8aa d987d988d8b4d985d986d8af withings pulse hr 5c5b42f4d65a8

چیزی که شما در صفحه نمایش می‌بینید، زمان، تاریخ و مقدار فعالیت روزانه است. استفاده از دکمه در کنار یا ضربه زدن روی دستگاه باعث خواهد شد تا میان اطلاعاتی که جمع‌آوری شده، سوئیچ کنید. این را نیز اضافه کنیم که امکان شخصی‌سازی گزینه‌های روی نمایشگر از طریق اپلیکیشن مربوطه وجود دارد. به هیچ گزینه‌ای تحت عنوان Always-on به چشم نمی‌خورد بنابراین تنها وقتی می‌توانید داده‌های روی Pulse HR را ببینید که دست خود را بلند می‌کنید؛ البته این قابلیت نیز کارایی چندان خوبی ندارد.

مطالب خواندنی:  اپل، هواوی و سامسونگ بازار جهانی ساعت‌های هوشمند را در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰ رهبری می‌کنند

d8a8d8b1d8b1d8b3db8c d8aad8aed8b5d8b5db8c d8b3d8a7d8b9d8aa d987d988d8b4d985d986d8af withings pulse hr 5c5b42f7d8314

راستی، نمایشگر نسبت به لمس حساس نیست. یک سنسور در کنار آن به کار رفته که ضربه را احساس می‌کند. برخی از کاربران دریافته‌اند که می‌توانند با ضربه زدن روی دست، میان صفحات مختلف جابه‌جا شوند.

نرم‌افزار و کارایی

در کنار بررسی وضعیت فعالیت‌های فیزیکی، Pulse HR چند کار دیگر هم انجام می‌دهد که یکی از آنها، نمایش اعلانات دریافت شده روی گوشی می‌باشند. شما می‌توانید مشخص نمایید که هشدارهای مربوط به چه نرم‌افزارهایی به این ساعت هوشمند برسند. در این قابلیت اما، نقص‌هایی هم به چشم می‌خورد؛ اولاً، اعلانات برای مدت کوتاهی به نمایش در می‌آیند و دوماً، پس از پنهان شدن، همیشه از روی ساعت حذف می‌شوند بنابراین وقتی به ساعت خود نگاه کردید، متوجه خواهید شد که اعلانی روی گوشی آمده است. به علاوه، تنها چند کلمه یا جمله کوتاه روی صفحه نمایش Pulse HR پخش می‌شوند و امکان مشاهده متن کامل پیام فراهم نیست.

هم‌چون بسیاری از ساعت‌های هوشمند، محصول شرکت Withings نیز دارای اپلیکیشن مکمل خود است که Health Mate نام دارد. رابط کاربری این نرم‌افزار ساده و جذاب می‌باشد که در کنار حجم کم، کارایی زیادی دارد. همگام‌سازی خودکار میان ساعت و اپلیکیشن همیشه رخ می‌دهد ولی هر وقت خواستید می‌توانید این کار را که تنها چند ثانیه طول می‌کشد، خودتان به صورت دستی انجام دهید. از طریق اپلیکیشن، شما می‌توانید آمارهای روزانه مربوط به فعالیت‌های ورزشی خود را مشاهده کنید که به وسیله نمودارها و آیکون‌های مختلف دیده می‌شوند. این سبب خواهد شد تا با یک نگاه، متوجه عملکرد خود شده و از پیشرفتتان با بیشترین جزئیات مطلع شوید.

چیزی که دوست داشتیم در نرم‌افزار Health Mate وجود داشته باشد، امکان شخصی‌سازی صفحه اصلی ساعت بود ولی متأسفانه چنین امکانی فراهم نشده و باید با تصمیم شرکت Withings کنار بیایید. با استفاده از این اپلیکیشن، می‌توانید از میان ۳۰ ورزش موجود، ۵ عدد را برگزینید تا برای دسترسی سریع روی صفحه اصلی Pulse HR مشاهد شوند.

نقطه ‌ضعف دیگر، به هدف روزانه ربط دارد که تنها به قدم‌های برداشته شده محدود شده است. با این کار شما می‌توانید ببینید چه‌قدر پیاده‌روی کرده‌اید ولی بهتر بود علاوه بر این اتفاق، از میزان کالری سوزانده شده و مسافت طی شده نیز اطلاعات دریافت می‌کردید.

مطالب خواندنی:  ویژگی‌های جدید SharePoint News مایکروسافت چیست؟

خودِ Pulse HR میزان کالری سوخته شده در طول روز و هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی را بررسی می‌کند ولی هیچ راهی وجود ندارد تا این آمار را از طریق اپلیکیشن وارد نمایید اما می‌توانید با اتصال به اپلیکیشن MyFitnessPal و بهره‌گیری از گزینه‌های مربوط به غذا، داده‌های دریافت شده از Health Mate را همگام‌سازی نمایید.

به علاوه، اگر شما دوستانی دارید که از همین اپلیکیشن استفاده می‌کنند، می‌توانید صفحه‌ای بسازید و برای انجام فعالیت‌های ورزشی، رقابت کنید و یا اگر کسی نیست که این کار را با شما انجام دهد، از طریق اپلیکیشن قادر خواهید بود برای خودتان فعالیت‌هایی تنظیم کرده و آنها را به انجام برسانید.

فعالیت‌های ورزشی و بررسی آنها

ساعت Pulse HR همه اطلاعات مربوط به قدم‌های برداشته شده، مسافت طی شده، ضربان قلب، کالری‌های سوزانده شده و وضعیت خواب را بررسی می‌کند که امکان مشاهده مستقیم آنها از طریق ساعت یا اپلیکیشن وجود دارد.

کالری‌های سوزانده شده مبتنی بر فعالیت‌های شما و به صورت جداگانه برای ورزش‌ها بررسی می‌شوند که باید این گزینه را فعال نمایید. برای این کار، دکمه روی دستگاه را مدتی فشار دهید و سپس یکی از فعالیت‌هایی که از نرم‌افزار برگزیده‌اید را انتخاب کنید. سخت است که دقت بررسی فعالیت‌های ورزشی را محاسبه کنیم ولی میان داده‌های ذخیره شده و میزان ورزش انجام شده اختلافاتی وجود داشت که آن هم طبیعی است.

وقتی ورزش کردن به اتمام رسید، شما می‌توانید اندازه‌گیری را از روی ساعت یا اپلیکیشن متوقف کنید. در نهایت، مدت زمان سپری شده، ضربان قلب و کالری سوخته شده برای هر ورزش را دریافت خواهید کرد. گرافیک مربوط به شمارنده ضربان قلب جذاب‌ترین بخش است که نشان می‌دهد قلب شما در چه مواقعی چگونه می‌زده است.

d8a8d8b1d8b1d8b3db8c d8aad8aed8b5d8b5db8c d8b3d8a7d8b9d8aa d987d988d8b4d985d986d8af withings pulse hr 5c5b42f8b18da

فعالیت‌های ورزشی مختلف موجود در این ساعت، فقط به این دلیل گنجانده شده‌اند که هستند افرادی که آنها را انجام می‌دهند. هیچ تفاوتی میان کارایی Pulse HR در یک ورزش با رشته دیگر وجود ندارد. در صورتی که به ورزش‌های آبی علاقه دارید، نگران نباشید زیرا محصول شرکت Withings تا عمق ۵۰ متری ضد آب می‌باشد بنابراین شنا کردن، موج سواری و دیگر تفریحات آبی صدمه‌ای به Pulse HR وارد نمی‌کنند.

d8a8d8b1d8b1d8b3db8c d8aad8aed8b5d8b5db8c d8b3d8a7d8b9d8aa d987d988d8b4d985d986d8af withings pulse hr 5c5b42faa85d4

اگر به هر دلیلی فراموش کردید که یک ورزش را به صفحه نمایش اضافه کنید، ناراحت نباشید به دلیل اینکه محصول مورد بحث ما، به صورت خودکار هر فعالیت فیزیکی شبیه به ورزش را تشخیص خواهد داد. سپس شما می‌توانید به ساعت بگویید کاری که انجام دادید چه نام داشته و سختی آن چه‌قدر بوده تا خودِ Pulse HR نشان دهد چه مقدار کالری سوزانده شده است.

مطالب خواندنی:  مراقب باشید: یک دراپر بدافزار جدید اندروید به صورت مخفیانه گوگل را دور می‌زند

d8a8d8b1d8b1d8b3db8c d8aad8aed8b5d8b5db8c d8b3d8a7d8b9d8aa d987d988d8b4d985d986d8af withings pulse hr 5c5b42fd6540a

در شب، خواب شما با استفاده از چهار فاکتور مدت زمان، عمق، نظم و توقف بررسی می‌شود که در نهایت با تکیه بر امتیاز هر کدام از معیارهای نامبرده، به خواب امتیاز اعطا خواهد شد. برای Pulse HR این‌گونه تعریف شده که خواب یا عمیق است و یا سبک بنابراین هیچ روشی برای اندازه‌گیری REM وجود ندارد. ضمن اینکه این ساعت تنها وقتی توقف در خواب را تشخیص می‌دهد که به مدت طولانی بیدار شوید یا از رخت خواب بیرون بیایید؛ این یعنی جابه‌جا شدن یا باز کردن چشمان، توقف در خواب به حساب نمی‌آیند. اگر چرت شما کمی بلندتر از حد معمول شود، Pulse HR همچنین می‌تواند آنها را تشخیص دهد. به طور کلی، سیستم امتیازدهی بسیار جذابی در این ساعت وجود دارد زیرا با استفاده از آن می‌توانید برنامه خواب منظمی داشته باشید.

دوام باتری

هیچ نگرانی از بابت دوام باتری Pulse HR به دلتان راه ندهید به دلیل اینکه این بخش یکی از نقاط قوت محصول Withings به حساب می‌آید. این شرکت می‌گوید که محصولش تا ۲۰ روز نیاز به شارژ ندارد و ما نیز اطمینان خاطر می‌دهیم که حتی اگر تمام طول روز Pulse HR را روی دست خود داشتید، حداقل در زمینه باتری به مشکلی برنخواهید خورد. در شرایط فعلی، چنین دوام باتری بسیار خوب است ولی اگر می‌شد صفحه نمایش این دستگاه هنگام ورزش کردن خاموش نشود، خیلی بهتر بود. شارژ مجدد منبع نیروی Pulse HR، تقریباً یک ساعت و نیم طول می‌کشد که با توجه به دوام فوق‌العاده اصلاً مسئله مهمی نخواهد بود. نکته جالب اینکه از وقتی هشدارهای ظرفیت کم باتری را دریافت می‌کنید، چند روز وقت دارید تا آن را به شارژ بزنید ولی در این شرایط امکان بررسی فعالیت‌های ورزشی وجود ندارد.

خلاصه

Pulse HR یکی از ساعت‌های هوشمند میان‌رده بازار است. اگرچه صفحه نمایش آن کارایی زیادی دارد ولی سایز کوچک سبب شده تا نتوانیم قیمت ۱۳۰ دلاری آن را منطقی بدانیم. این را اضافه کنیم که اگر می‌خواهید ساعت و تاریخ را روی مچ خود ببینید، شرکت Withings گزینه‌های دیگری دارد ولی در صورتی که هدفتان بررسی فعالیت‌های ورزشی است، Pulse HR بهترین آپشن به شمار می‌رود.

شما در مورد ساعت هوشمند Pulse HR چه فکر می‌کنید؟ آیا ارزش پرداخت هزینه ۱۳۰ دلاری را دارد؟

منبع:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=5460

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.