• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 5
0
3

به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۱ عملکرد تراشه‌های ای ام دی را بدتر کرده است

  • کد خبر : 30549
  • 23 مهر 1400 - 16:48
به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۱ عملکرد تراشه‌های ای ام دی را بدتر کرده است

مایکروسافت سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ را در اوایل ماه جاری میلادی عرضه کرد اما شرکت ای ام دی بلافاصله اعلام کرد که این سیستم‌عامل موجب افت عملکرد تراشه‌های این شرکت شده است. حالا مایکروسافت اولین به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ را منتشر کرده و به‌نظر می‌رسد که این به‌روزرسانی مشکلات بیشتری را برای تراشه‌های ای ام دی ایجاد […]

مایکروسافت سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ را در اوایل ماه جاری میلادی عرضه کرد اما شرکت ای ام دی بلافاصله اعلام کرد که این سیستم‌عامل موجب افت عملکرد تراشه‌های این شرکت شده است. حالا مایکروسافت اولین به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ را منتشر کرده و به‌نظر می‌رسد که این به‌روزرسانی مشکلات بیشتری را برای تراشه‌های ای ام دی ایجاد کرده است.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،گزارش جدید TechPowerUp نشان می‌دهد که میزان تاخیر اجرای وظایف در رایانه‌های مجهز به پردازنده‌های رایزن ای ام دی پس از دریافت به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۱ افزایش پیدا کرده است. همچنین مایکروسافت و ای ام دی نیز تایید کرده‌اند که ویندوز ۱۱ موجب کاهش عملکرد ۱۵ درصدی بازی‌ها و افزایش سه‌برابری تاخیر کش L3 پردازنده‌های رایزن شده است.

https://dl.greenbeautymag.com/2021/10/ezgif-7-1e8d04e2e46f.jpg.webp

علاوه بر این، ویندوز ۱۱ فناوری “پردازنده‌ی منتخب” مایکروسافت را تحت تاثیر قرار داده و موجب افت عملکرد پردازنده‌های رایزن در اجرای وظایف سنگین شده است. براساس گزارش منتشرشده، میزان تاخیر کش L3 پردازنده‌ی رایزن ۷ ۲۷۰۰X در حالت عادی ۱۰ نانوثانیه بوده و ویندوز ۱۱ این عدد را به ۱۷ نانوثانیه افزایش داده است. حالا به‌نظر می‌رسد که به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۱ میزان تاخیر کش L3 این پردازنده را به ۳۱٫۹ نانوثانیه رسانده است.

قرار است که در اواخر ماه جاری به‌روزرسانی‌های جدیدی برای رفع مشکلات پردازنده‌های ای ام دی عرضه شود. این در حالی است که مایکروسافت تعداد پردازنده‌هایی که از سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ پشتیبانی می‌کنند را محدود کرده است. براساس گزارش منتشرشده توسط WccFTech، در حال حاضر تنها ۴۴٫۴ درصد از رایانه‌های شخصی از ویندوز ۱۱ پشتیبانی کرده و تنها ۵۲٫۵ درصد از این رایانه‌ها پیش‌نیاز TPM را در اختیار دارند.

مطالب خواندنی:  اندروید ۱۴ به همراه HyperOS برای شیائومی ۱۲T پرو منتشر شد

نظر شما در مورد ویندوز ۱۱ چیست؟ به‌نظر شما مایکروسافت باید چه ویژگی‌هایی را به این سیستم‌عامل اضافه کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Gizmochina

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=30549

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.