• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
اخبار امروز : 0
0
2

بی‌ام‌دابلیو از خودروی برقی iX3 SUV رونمایی کرد

  • کد خبر : 24057
  • 13 مرداد 1399 - 19:14
بی‌ام‌دابلیو از خودروی برقی iX3 SUV رونمایی کرد

بالاخره شرکت بی‌ام‌دابلیو، از خودروی  iX3 SUV خود رونمایی کرد. اولین خودروی تماما برقی شرکت دارای بردی ۲۰۰ مایلی (۳۲۱ کیلومتر) است و در برند i3 نیز که از سال ۲۰۱۴ منتشر شده است اولین محسوب می‌شود. iX3 در کشور چین ساخته خواهد شد و در آنجا و اروپا به فروش خواهد رسید، اما برای […]

بالاخره شرکت بی‌ام‌دابلیو، از خودروی  iX3 SUV خود رونمایی کرد. اولین خودروی تماما برقی شرکت دارای بردی ۲۰۰ مایلی (۳۲۱ کیلومتر) است و در برند i3 نیز که از سال ۲۰۱۴ منتشر شده است اولین محسوب می‌شود.

iX3 در کشور چین ساخته خواهد شد و در آنجا و اروپا به فروش خواهد رسید، اما برای بازار ایالات متحده عرضه نخواهد شد. عرضه محصول قرار است از اواخر سال میلادی شروع شود و قیمتی حدود ۶۸۰۰۰ یورو (۷۷۵۰۰ دلار) خواهد داشت.

iX3 از بسیاری جهات یک BMW X3 SUV است که یک پیشرانه برقی در آن تعبیه شده است. این امر باعث می‌شود که این محصول به اولین خودروی برقی با ظاهر معمول یک ماشین آلمانی تبدیل شود که این خودروساز منتشر می‌کند. اگرچه این اتفاق باعث عادی سازی فناوری خودروهای برقی می‌شود اما این بدین معنی است که بی‌ام‌دبلیو مجبور است سیستم انتقال قدرت برقی را فشرده کند تا در ماشینی جا شود که برای یک موتور احتراق داخلی طراحی شده است. این کار باعث می‌شود که فضای کمتری برای باتری و موتور و دیگر فناوری‌هایی که شما در وسیله‌ای قرار می‌دهید که قرار است با هدف برقی بودن ساخته شود.

به هر صورت، شرکت آلمانی  توانسته است فضای خالی کافی برای یک باتری ۸۰Wh پیدا کند، باتری‌ای که به گفته شرکت با هر بار شارژ می‌تواند ۲۸۵ مایل (۴۵۸ کیلومتر) را طی کند. البته این برد بر اساس استاندارد WLTP اروپاست که نتایج خوش‌بینانه‌تری نسبت EPA به همراه دارد. اگرچه تنها یک موتور برقی برای به حرکت درآوردن خودرو تعبیه شده است اما این موتور می‌تواند نیروی‌ای ۲۱۰kW (286 اسب بخار) تولید کند و باعث شود که iX3 صفر تا صد را در ۶.۸ ثانیه پُر کند. علاوه بر این، iX3 داری یک صدای زوزه‌ی رانندگی سفارشی است که با همکاری شرکت هنس زیمر (Hans Zimmer) توسعه یافته است.

مطالب خواندنی:  فناوری وای فای 6E احتمالاً به پایان راه رسیده است

پک باطری iX3 داری نرخ شارژ ۱۵۰kW است، بدین معنی که شارژ باطری از صفر تا ۸۰ درصد تنها ۳۴ دقیقه زمان می‌برد و تنها با ۱۰ دقیقه شارژ، خودرو می‌تواند ۱۰۰ کیلومتر را طی کند. اگرچه هیچ‌کدام از خصوصیات یادشده رهبر بازار نخواهند بود، اما به نظر می‌رسد حداقل بی‌ام‌دبلیو بهتر از هم‌وطن خود مرسدس بنز عمل کرده و توانسته است برد قابل‌قبولی را از یک خودروی برقی بگیرد که در پوسته یک ماشین بنزینی قرار گرفته است. خودروی EQC شرکت مرسدس بنز بردی کمتر از ۲۰۰ مایل را به ثبت رسانده است.

iX3 از بسیاری از جهات محکی جالبی برای شرکت آلمانی خواهد بود. این محصول اولین حرکت یک خودرو از نسل جدید فناوری خودروهای برقی در دنیای واقعی خواهد بود، فناوری‌ای که به خودروهای در راه i4 چهار در و iNext SUV قدرت می‌بخشد. گذشته از این، این محصول قرار است در چین و اروپا ساخته شود نه در جایی که معمولا این اتفاق می‌افتد.

در نهایت، این وسیله قرار است از کارخانه خودروسازی خارج شود که زمانی انتظار می‌رفت پیشرو در صنعت خودروهای برقی باشد. چند سال پیش بی‌ام‌دبلیو توانست با معرفی ابر خودروی دوگانه خود i8 و خودروی برقی هیجان‌انگیز i3، شگفتی همه را برانگیزد. اما سال‌های زیادی در نادیده گرفتن صنعت خودروهای برقی گذشت و Mini EV تنها خودروای بود که به فناوری i3 مجهز شد. حال بی‌ام‌دبلیو مانند جفت هم‌وطن خود باید تلاش کند تا بتواند سهمی از بازار خودروهای برقی داشته باشد، بازاری که به نظر می‌رسد از بسیاری از جهات روی خود را به سمت شرکت تسلا برگردانده است.

مطالب خواندنی:  سامسونگ تولید گلکسی F را با تمرکز بر دوربین باکیفیت تایید کرد

منبع:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=24057

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.