• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
4

تاریخ عرضه و نام گوشی رول‌شونده ال جی مشخص شد

  • کد خبر : 21804
  • 16 تیر 1399 - 18:45
تاریخ عرضه و نام گوشی رول‌شونده ال جی مشخص شد

با اینکه در ابتدا این ال‌جی بود که صفحه‌نمایش تاشوی ۶ اینچی را برای استفاده در تلفن‌‌های همراه در سال ۲۰۱۳ معرفی کرد؛ اما این سامسونگ و هواوی بودند که سال گذشته گوشی‌های تاشو خود را عرضه کردند. اگرچه این گوشی‌ها از مشکلات جدی‌ای رنج می‌برند؛ ولی همچنان قابل خرید هستند. تقریباً در همان دوره، […]

با اینکه در ابتدا این ال‌جی بود که صفحه‌نمایش تاشوی ۶ اینچی را برای استفاده در تلفن‌‌های همراه در سال ۲۰۱۳ معرفی کرد؛ اما این سامسونگ و هواوی بودند که سال گذشته گوشی‌های تاشو خود را عرضه کردند. اگرچه این گوشی‌ها از مشکلات جدی‌ای رنج می‌برند؛ ولی همچنان قابل خرید هستند.

تقریباً در همان دوره، ال‌جی در حال تست باتری‌های خم‌شونده و کابلی بود که برای صفحه‌نمایش‌‌های تاشو موردنیاز بودند و ال‌جی کمیکال (LG Chem) آماده تولید انبوه این باتری ها بود.

قطعا گوشی ‌تاشوی ال‌جی به مرحله تولید نرسید؛ اما برخی از طراحی‌های باتری مثل مدل پلکانی که دو ماژول روی هم قرار می‌گیرند در برخی از گوشی‌ها مورد استفاده قرار گرفت. اما اکنون ال‌جی آماده عرضه موبایلی با صفحه‌نمایش رول‌شونده در اوایل سال آینده شده‌ است.

عرضه گوشی رول‌شونده ال‌جی

شایعه‌های گوشی تاشوی ال‌جی مدتی‌ست شنیده می‌شود و حتی پتنت‌های آن نیز منتشر شده است که شباهت‌هایی به یک قلم با یک صفحه‌نمایش درون خود دارد؛ زمانی که به صفحه‌نمایش نیاز داشتید میتوانید آن را بیرون بکشید. البته در واقعیت احتمالا این گوشی بزرگ‌تر باشد و حمل آن نیز سخت‌تر از طرح پتنت باشد؛ ولی همچنان طرحی جالب و جاه‌طلبانه به‌نظر می‌رسد.

جدیدترین پتنت منتشر شده نشان‌دهنده مدلی هیبریدی‌ست که قابلیت استفاده به عنوان یک گوشی با صفحه‌‌نمایشی کوچک‌تر را دارد. قسمتی از دستگاه را می‌توانید از سمت راست بیرون بکشید تا به اندازه یک تبلت برسد؛ اما این پایان کار نیست! صفحه‌نمایش را می‌توانید بیشتر بکشید و آن را خم کنید تا به یک نت‌بوک (NetBook) تبدیل شود.

مطالب خواندنی:  توانبخشی بعد از سکته مغزی با دستگاه رباتیک خانگی

اینکه کدام‌‌یک از این طرح‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت هنوز مشخص نیست؛ ولی ال‌جی اسم رمز پروژه بی (Project B) را برای این گوشی در نظر گرفته است. تولید نمونه‌های اولیه نیز در کارخانه پیونگ‌یانگ ال‌جی درحال انجام است.

شرکت BOE با سرمایه‌گذاری ال‌جی سازنده صفحه نمایش‌های این گوشی خواهد بود؛شرکتی که سازنده پنل‌های تاشوی هواوی میت Xs نیز بود.

با توجه به گزارش‌های همین منابع، صفحه نمایش‌های تاشو باید توانایی تحمل فشار ممتد در یک بخش کوچک را داشته‌ باشند، ولی صفحه‌نمایش‌های رول‌شونده این توانایی را دارند که فشار وارده را پخش کنند پس صرفاً ساخت صفحه نمایش‌های رول‌شونده سخت‌تر نخواهد بود؛ و BOE هم تجربه کافی در ساخت صفحه نمایش‌های تاشو را دارد.

ال‌جی حتی در گذشته اعلام کرد که نمونه اولیه صفحه‌نمایش تاشوی خودش را هم تولید کرده است؛ اگرچه در آن زمان ال‌جی در تلاش برای دوام آوردن در رقابت تولید صفحه‌نمایش گوشی‌های ‌تاشو و حتی صنعت تلفن‌ همراه بود.

اما به جای جنگیدن مقابل سامسونگ و هواوی در بازار گوشی‌های تاشو، ال‌جی با تغییر استراتژی خود، ساخت نوع جدیدی از گوشی را در دستور کار خود قرار داده‌است تا احتمالاً اولین شرکتی باشد که در بازار گوشی‌های رول‌شونده فعالیت می‌کند.

اولین مورد تولیدی ال‌جی یک گوشی با دو صفحه نمایش قابل چرخش خواهد بود که با اسم رمز وینگ (Wing) شناخته می‌شود و نیمه دوم امسال عرضه خواهد شد و در منابعی که به خبر گوشی رول‌شونده ال‌جی نیز اشاره کرده‌بودند نیز این خبر قابل مشاهده است. قیمت این گوشی حدود ۸۰۰ دلار خواهد بود؛ پس ظاهرا شاهد مورد قابل توجه دیگری به جز صفحه‌نمایش قابل چرخش در این موبایل نخواهیم بود.

مطالب خواندنی:  ایسوس ZenBook Duo با صفحه‌نمایش دوگانه ۱,۴۴۹ دلار خواهد بود

استراتژی بعدی تولید ال‌جی هم موبایل رول‌شونده پروژه بی خواهد بود که همان‌طور که اشاره شد؛ صفحه‌نمایش در صورت نیاز قابلیت افزایش اندازه را خواهد داشت. در نیمه اول سال میلادی آینده نیز ال‌جی موبایل پرچم‌دار خود که به نام رینبو (Rainbow) شناخته می‌شود را معرفی خواهد کرد؛ ولی همچنان زمان تقریباً زیادی تا معرفی وینگ، پروژه بی و رینبو باقی مانده و قطعا در این مدت اطلاعات بیشتری از این سه پروژه فاش خواهد شد.

منبغ:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=21804

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.