• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 1
0
2

تجربه پیاده‌روی فضایی با کمک عینک واقعیت مجازی

  • کد خبر : 29984
  • 08 شهریور 1400 - 10:54
تجربه پیاده‌روی فضایی با کمک عینک واقعیت مجازی
یک استودیو فیلم‌سازی تصاویری ۳۶۰ درجه و سه‌بُعدی از محیط خارجی ایستگاه فضایی ثبت کرده است تا تجربه‌ی پیاده‌روی فضایی را برای علاقه‌مندان فراهم کند.

یک استودیو فیلم‌سازی تصاویری ۳۶۰ درجه و سه‌بُعدی از محیط خارجی ایستگاه فضایی ثبت کرده است تا تجربه‌ی پیاده‌روی فضایی را برای علاقه‌مندان فراهم کند.

به گزارش مجله زیبایی سبز و به نقل از ایسنا، بسیاری از ما نمی‌توانیم از فضا بازدید کنیم و احتمال آن که بتوانیم پیاده‌روی فضایی انجام دهیم حتی کمتر است. میلیاردرهایی که توانایی مالی سفر به فضا را دارند نیز تنها می‌توانند فضا را از درون فضاپیما مشاهده کنند. برای آن‌که رویای پیاده‌روی در فضا تحقق یابد استودیوی فیلم‌سازی “فلیکس و پاول”(Felix & Paul Studios) یک دوربین واقعیت مجازی را شخصی‌سازی کرده و آن را به ربات “کانادارم۲”(Canadarm۲) متصل کرده است تا تصویری سه‌بعدی و ۳۶۰ درجه از محیط خارجی ایستگاه فضایی بین‌المللی ثبت کند.

ربات “کانادارم۲” بازوی رباتیک ایستگاه فضایی است که برای جابه‌جایی اجسام خارجی در طی راه‌پیمایی فضایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دوربین استودیوی “فلیکس و پاول” نسخه‌ی شخصی‌سازی شده‌ای از دوربین تجاری “Z-Cam V۱ Pro” است. این دوربین ۹ حسگر ۴K دارد که می‌توانند تصاویر سه‌بعدی ۳۶۰ درجه با وضوح ۸K ثبت کنند. این دوربین به گونه‌ای بهبود یافته که بتواند شرایط سخت و نامناسب فضا از جمله امواج فرابنفش، دمای شدید و برخورد ریزشهاب‌سنگ‌ها را تحمل کند. این گروه دوربین را به بازوی رباتیک “کانادارم۲” وصل کرده‌اند. این بازوی رباتیک خارج از سازه‌ی ایستگاه فضایی حرکت می‌کند.

“جاناتان وودز”(Jonathan Woods)، تهیه کننده اجرایی استودیو “تایم”(Time Studios) که به همراه ناسا بر روی این پروژه کار می‌کنند می‌گوید: تاکنون تصویربرداری ۳۶۰ درجه و سه‌بعدی از محیط خارجی ایستگاه فضایی انجام نشده بود. مشاهده آنچه در حال رخ دادن است بسیار هیجان‌انگیز است و این پروژه از سال ۲۰۱۵ آغاز شده است.

مطالب خواندنی:  گوگل یک کلید امنیتی از نوع USB-C Titan عرضه کرد

قسمت‌های ۳ و ۴ سریال “جستجوی فضا: تجربه‌ی ایستگاه فضایی بین‌المللی” به ترتیب در  پاییز و زمستان امسال به صورت ۳۶۰ درجه برای تلفن‌های همراه در دسترس خواهند بود و همچنین می‌توان آن را با عینک واقعیت مجازی مشاهده کرد و تجربه‌ای از پیاده‌روی فضایی به صورت مجازی به دست آورد.

منبع: انگجت

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=29984

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.