• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 0
0
3

ترفندهای پخت گوشت گوساله

  • کد خبر : 22848
  • 28 تیر 1399 - 19:47
ترفندهای پخت گوشت گوساله

گوشت گوساله نسبت به گوشت گوسفند بافت سفت تر و هضم مشکل تری دارد. به همین دلیل لازم است برخی نکات درباره نگهداری و طبخ آن رعایت شود تا طعم لذیذی داشته باشد:گوشت گوساله را می توان در بسته بندی اولیه به مدت دو تا سه روز در یخچال با درجه صفر تا ۴ درجه […]

گوشت گوساله نسبت به گوشت گوسفند بافت سفت تر و هضم مشکل تری دارد. به همین دلیل لازم است برخی نکات درباره نگهداری و طبخ آن رعایت شود تا طعم لذیذی داشته باشد:گوشت گوساله را می توان در بسته بندی اولیه به مدت دو تا سه روز در یخچال با درجه صفر تا ۴ درجه نگهداری کرد.

کاغذ آلومینیومی و ظروف بدون منفذ انتخاب خوبی نیست چون باعث تیره شدن گوشت می شود. پس از شستن و تکه کردن گوشت، زمان نگهداری به ۲۴ ساعت کاهش می یابد.گوشت گوساله را می توان درون کیسه فریزر تا ۹ ماه منجمد نگه داشت.

برای انجمادزدایی سریع، گوشت را در مخلوطی از آب نمک ( نصف فنجان نمک در ۲ لیتر آب) درون یخچال بگذارید. پس از بازشدن گوشت، آب نمک را بیرون بریزید و البته در افزودن نمک به غذا کمی دقت کنید.زمانی که قصد پخت گوشت گوساله برای خورش یا خوراک را دارید، ابتدا کمی آن را حرارت دهید تا لایه نازکی روی گوشت شکل بگیرد و تمام عصاره گوشت داخل آن حفظ شود. سپس بگذارید گوشت با حرارت کم بپزد.هنگام کبابی کردن درون فر، حتما تکه های گوشت را درون کاغذ آلومینیومی بپیچید.

این کار به نرمی و طعم بهتر گوشت کمک می کند.افزودن چند قطره آب لیمو پیش از پخت، به حفظ رنگ روشن گوشت کمک می کند.اگر عجله دارید یا گوشت سفت تر از حد معمول به نظر می رسد، از جوش شیرین کمک بگیرید.

برای این منظور، تکه های گوشت را به جوش شیرین آغشته کنید و اجازه دهید دست کم ۳۰ دقیقه درون یخچال بماند. سپس روی گوشت آب بریزید تا جوش شیرین باقی نماند. گوشت را با دستمال جاذب، خشک کنید و به هر روشی که دوست دارید بپزید و از نرمی آن لذت ببرید.پاپریکا، جوزهندی، زعفران، زیره، فلفل، مرزنجوش، آویشن، رزماری، برگ بو و ترخون جزو بهترین چاشنی ها و طعم دهنده های گوشت گوساله هستند.

مطالب خواندنی:  سبزی پرطرفدار بین ایرانی ها و دوست دیابتی ها

منبع:سلامت نیوز ،روزنامه خراسان ،

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=22848

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.