• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 0
0
3

تغییر چهره مجدد کیا اسپرتیج؛ فیس لیفت تازه کراس اوور محبوب بازار ایران

  • کد خبر : 6298
  • 05 اسفند 1397 - 21:05
تغییر چهره مجدد کیا اسپرتیج؛ فیس لیفت تازه کراس اوور محبوب بازار ایران

اسپرتیج محبوب ترین خودروی ساخت کیا به شمار می رود. این کراس اوور کامپکت در سال ۱۹۹۳ متولد شده و از آن تاریخ تاکنون در چهار نسل مختلف به فروش رسیده است. نسل اخیر کیا اسپرتیج در سال ۲۰۱۵ و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی شد. این نسل علی رغم اینکه تحت نظارت پیتر شرایر معروف شکل […]

اسپرتیج محبوب ترین خودروی ساخت کیا به شمار می رود. این کراس اوور کامپکت در سال ۱۹۹۳ متولد شده و از آن تاریخ تاکنون در چهار نسل مختلف به فروش رسیده است.

all-4-kia-sportage-generations

نسل اخیر کیا اسپرتیج در سال ۲۰۱۵ و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی شد. این نسل علی رغم اینکه تحت نظارت پیتر شرایر معروف شکل گرفته، به دلیل شکل ظاهری خاص خود بعضا با انتقادهای زیادی مواجه شده است.

 

 

کیا اسپرتیج

شدت انتقادها از اسپرتیج نسل سوم در چین به حدی بود که کیا مجبور شد با اعمال فیس لیفت زود هنگام، نمای روبرویی این کراس اوور را متحول کرده و مدل مخصوص این کشور را با چهره ای مشابه به نسل قبل عرضه کند.

d8aad8badb8cdb8cd8b1 da86d987d8b1d987 d985d8acd8afd8af daa9db8cd8a7 d8a7d8b3d9bed8b1d8aadb8cd8acd89b d981db8cd8b3 d984db8cd981d8aa d8aa 5c645118bd4ed

حال با برگزاری نمایشگاه خودروی شیکاگو نوبت به معرفی فیس لیفت نسخه بین المللی اسپرتیج رسیده؛ برخلاف نسخه مخصوص بازار چین، دامنه تحولات در این نسخه محدود تر بوده و خبری از تغییرات محسوس نیست.

در نمای روبرو بازنگری در شکل ورودی های هوا، اضافه شدن یک نواری کرومی در قسمت زیرین سپر و استفاده از چراغ های راهنمای LED جدید از جمله این به‌روزآوری ها هستند. در صورت سفارش چراغ های اصلی LED، این بخش نیز دچار تغییر می شود.

2020-kia-sportage (1)

در نمای عقب طراحان کیا در المان هایی مثل شکل چراغ ها، سپر و خروجی اگزوز بازنگری کرده اند؛ امکان سفارش رینگ هایی با طرح جدید و سفارش نوع خاصی از رنگ خاکستری برای بدنه از دیگر تغییرات اسپرتیج ۲۰۲۰ محسوب می شوند.

Kia-Sportage_US-Version-2020 (5)

در داخل کابین پیدا کردن تفاوت ها دشوارتر می شود. نمایشگر ۸ اینچی لمسی اکنون در تریم های LX، S و EX به صورت استاندارد نصب شده؛ این نمایشگر یا به عبارت بهتر سیستم اینفوتینمنت از اپل کارپلی و اندروید اوتو پشتیبانی می کند.

مطالب خواندنی:  هشدارهای بدن پیش از حمله قلبی

به غیر از موارد یاد شده، شکل فرمان و خروجی های سیستم تهویه مطبوع نیز کمی تغییر یافته اند. خریداران این نسخه از اسپرتیج می توانند نوعی پوشش چرمی خاص با نام Sofino را برای قسمت های مختلف سفارش دهند؛ همچنین شارژر بی سیم تلفن همراه و سیستم های کمکی نظیر اخطار هوشیاری راننده، حفظ خودرو در بین خطوط و کروز کنترل هوشمند با قابلیت شروع حرکت و توقف خودکار در ترافیک هم به لیست آپشن های کیا اسپرتیج ۲۰۲۰ اضافه شده اند.

Kia-Sportage_US-Version-2020 (8)

از لحاظ پیشرانه تغییر خاصی رخ نداده و فیس لیفت نسل فعلی کیا اسپرتیج کماکان با موتورهای قبلی عرضه خواهد شد. این موتورها در اکثر بازارها عبارتند از:

  • نمونه ۲٫۴ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۳۷ نیوتن متر گشتاور
  • نمونه ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور

Kia-Sportage_US-Version-2020 (10)

هر دو موتور فوق با یک گیربکس شش سرعته خودکار ترکیب شده و در حالت استاندارد چرخ های جلو را به حرکت وادار می کنند. افرادی که به دنبال چسبندگی و توانایی های بهتر باشند، می توانند اسپرتیج خود را با سیستم انتقال قدرت به تمامی چرخ ها سفارش دهند.

بر اساس برنامه ریزی های شرکت کیا، فروش اسپرتیج ۲۰۲۰ از بهار امسال آغاز خواهد شد. درباره قیمت این نسخه فعلا حرفی به میان نیامده، اما برخلاف آنچه که در کشور ما جریان دارد، نسل های جدید یا مدل های فیس لیفت با همان بهای قبلی به فروش می رسند. با این حساب می توان قیمت اسپرتیج ۲۰۲۰ را چیزی در حدود ۲۴ هزار دلار پیش بینی کرد.

مطالب خواندنی:  درباره چغازنبیل؛ بزرگ‌ترین نیایشگاه ایران باستان

منبع:digiato.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=6298

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.