• امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
3

تلگرام به دلیل دستور محدودیت اضطراری SEC باید فروش ارزهای رمزنگاری خود را متوقف کند

  • کد خبر : 12313
  • 22 مهر 1398 - 12:15
تلگرام به دلیل دستور محدودیت اضطراری SEC باید فروش ارزهای رمزنگاری خود را متوقف کند

کمسیون بورس و اوراق بهادار ایالت متحده‌ی آمریکا رسما به تلگرام، شرکت ارائه‌دهنده‌ی سرویس پیام‌رسانی رمزگذاری شده‌ دستور داده است که فروش ارز دیجیتال اختصاصی خود را متوقف نماید. بر اساس گفته‌ی SEC، این شرکت و شرکت‌های تابعه‌ی تلگرام با تمرکز بر روی سیستم رمزنگاری TON برای اقتصاد آمریکا مشکل ایجاد کرده‌اند، زیرا موفق به […]

کمسیون بورس و اوراق بهادار ایالت متحده‌ی آمریکا رسما به تلگرام، شرکت ارائه‌دهنده‌ی سرویس پیام‌رسانی رمزگذاری شده‌ دستور داده است که فروش ارز دیجیتال اختصاصی خود را متوقف نماید. بر اساس گفته‌ی SEC، این شرکت و شرکت‌های تابعه‌ی تلگرام با تمرکز بر روی سیستم رمزنگاری TON برای اقتصاد آمریکا مشکل ایجاد کرده‌اند، زیرا موفق به ثبت فروش اولیه‌ی ۱٫۷ میلیارد دلاری از ارزهای رمزنگاری پیش از ۳۱ اکتبر از طریق شبکه‌ی اختصاصی بلاک‌ چین خود نخواهد شد. از آنجایی که SEC با ارزهای دیجیتال به‌عنوان اوراق بهادار رفتار می‌کند، آژانس می‌گوید که تلگرام قوانین اوراق بهادار را هم‌اکنون در این زمینه نقض کرده است.

استفانی آواکیان، مدیر بخش اجرائیات SEC طی بیانیه‌ای می‌نویسد:

اقدام اضطراری امروز ما به منظور جلوگیری از جاری شدن تلگرام در بازارهای ایالات متحده از طریق ارزهای دیجیتال است و معتقدیم که فروش آن‌ها به صورت غیر قانونی است. ما به صراحت می‌توانیم بگوییم که متهمان نتوانسته‌اند اطلاعاتی را در خصوص فعالیت‌های تجاری Grams، شرایط‌های اقتصادی، عوامل خطر و سیستم مدیریت موردنیاز بر اساس قوانین اوراق بهادار در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهند.

در صورتی که تلگرام نتواند اولین سری از توکن‌‌های خود را تا ۳۱ اکتبر توزیع نماید، طبق اسناد بررسی شده توسط نیویورک تایمز باید تمامی پول‌های جمع‌آوری شده را به سرمایه‌گذاران بازگردانده و توزیع ارز دیجیتال خود را متوقف نماید. بر اساس اطلاعیه‌ی SEC، تعداد سرما‌یه‌گذاران در Gram معادل ۱۷۱ شخص و سازمان در سراسر جهان می‌باشد که به میزان ۲٫۹ میلیون توکن خریداری کرده‌اند. یک میلیون از این توکن‌‌ها توسط ۳۹ نفر از سرمایه‌داران آمریکایی خریداری شده است. به گفته‌ی SEC، تلگرام علاوه‌ بر موارد مذکور هرگز فروش دیگری را ثبت نکرده است و در نتیجه قوانین بورس و اوراق بهادار را شکسته است، در نهایت باید ۱٫۷ میلیارد دلار مبلغ دریافتی را به سرمایه‌گذاران بازگرداند.

مطالب خواندنی:  فیس بوک از نام و لوگوی جدید خود رونمایی کرد: متا

همچنین تلگرام در مورد جزئیات کلیدی شبکه‌ی اختصاصی خود به نام TON کاملا ساکت مانده است. به طور کلی پلتفرم بلاک‌ چین به گونه‌ای طراحی شده است که با یک کیف پول دیجیتالی همگام‌سازی شود؛ دقیقا مانند پروژه‌ی لیبرا فیس‌بوک، که تصمیم دارد ارزهای غیر متمرکز را به تمام کاربران گوشی‌های هوشمند ارائه دهد.

به گزارش وب‌سایت خبری ارزهای رمزنگاری شده‌ CoinDesk، این شرکت تنها در اوایل ماه جاری طی نامه‌ای به سرمایه‌گذاران، تاریخ رسمی رونمایی از این ارز دیجیتال را اعلام و وجود چنین شبکه‌ای را تایید کرد. از طرفی دیگر، تلگرام به دلیل نگرانی‌های از نظارت‌های دولتی، فرآیند عرضه‌ی توکن‌های خود را در ماه می سال گذشته متوقف کرد و از ارائه‌ی جزئیات در مورد دلیل تصمیم خود سر باز زد. همچنین در طی گزارش‌های بعدی مشخص شد که تلگرام توانسته با پیش‌فروش توکن‌های خود ۱٫۷ میلیارد دلار درآمد کسب نماید، در حالی که دولت آمریکا از این موضوع بی‌اطلاع بوده است. اکنون بر اساس شواهد موجود و گزارش‌های محققان امنیتی، عدم نظارت بر فعالیت توکن‌های این شبکه‌ی اجتماعی می‌تواند سبب رواج فرآیند پول‌شویی در دنیا شود و همچنین می‌تواند برای فروشندگان مواد مخدر نیز جذاب باشد.

استیون پیکین، همکار مدیر بخش بخش اجرائیات SEC، در طی بیانیه‌ای می‌نویسد:

ما بارها اظهار داشتیم که صادر کنندگان ارزهای دیجیتال نمی‌توانند با استفاده از قوانین مربوط به اوراق بهادار فدرال برای برچسب زدن به محصولات خود به عنوان ارزهای رمزنگاری شده و توکن‌های دیجیتال استفاده کنند.

گویا اکنون تلگرام قصد دارد از مزایای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتالی بدون ارائه‌ی گزارش به دولت استفاده نماید و هیچ‌گونه مسئولیتی را برای حفظ سرمایه‌ی افراد بر عهده نگیرد؛ همین موضوع نیز سبب شده است تا دولت تصمیم بگیرد که فعالیت ارزهای دیجیتال این شرکت را متوقف نماید.

مطالب خواندنی:  درخواست غرامت ۱ تریلیون دلاری از اپل

SEC امروز شکایت خود را در دادگاه فدرال شهر منهتن ثبت کرد. بر اساس این شکایت، تلگرام و شبکه‌ی TON به دلیل نقض دو ماده‌ی ثبت شده‌ در قانون سازمان بورس و اوراق بهادار ایالت متحده متهم شده است. هدف اصلی این آژانس کمک‌های اضطراری در موارد خاص و همچنین ارائه‌ی دستورالعمل‌های دائمی بدون در نظرگیری توافقات تعصبی و مجازات مدنی است.

منبع:tech.gemfa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=12313

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.