• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 6
0
3

توانبخشی بعد از سکته مغزی با دستگاه رباتیک خانگی

  • کد خبر : 26444
  • 09 آبان 1399 - 10:23
توانبخشی بعد از سکته مغزی با دستگاه رباتیک خانگی

مجله زیبایی سبز،بعد از وقوع سکته مغزی، افراد نیاز به توانبخشی اعضای بدن در بیمارستان با دستگاه‌های گران قیمت دارند. اما یک دستگاه رباتیک خانگی می‌تواند جایگزین این روش شود. به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از مهر، این دستگاه توانبخشی خانگی فشرده، قابل حمل و نسبتاً ارزان قیمت است و بیماران می‌تواند شخصاً […]

مجله زیبایی سبز،بعد از وقوع سکته مغزی، افراد نیاز به توانبخشی اعضای بدن در بیمارستان با دستگاه‌های گران قیمت دارند. اما یک دستگاه رباتیک خانگی می‌تواند جایگزین این روش شود.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از مهر، این دستگاه توانبخشی خانگی فشرده، قابل حمل و نسبتاً ارزان قیمت است و بیماران می‌تواند شخصاً در منازل از آن استفاده کنند.

این ابزار رباتیک اچ من نام دارد و توسط محققان سنگاپوری ساخته شده است. وزن کل این دستگاه ۱۴ کیلوگرم است و آن را می‌توان بر روی یک میز عادی در منزل قرار داد.

بیماران نیازمند به توانبخشی دسته جوی استیک این دستگاه را با دستی که بازویش نیاز به توان بخشی دارد می‌گیرند و سپس آن را در مسیرهایی که توسط نمایشگر دستگاه ترسیم می‌شود، حرکت می‌دهند.

حسگر این جوی استیک میزان قوت و توان دست را در زمان حرکت دادن می‌سنجد و بر همین اساس دشواری وظایف محوله را افزایش داده یا کاهش می‌دهد. با تداوم این تمرین‌ها بیماران می‌توانند بازوی خود را با دقت و توان بیشتری کنترل کنند.

سیستم یادشده از طریق اتصال به اینترنت میزان پیشرفت بیمار را به پزشک فیزیوتراپیست اطلاع می‌دهد تا وی نیز در صورت نیاز تغییراتی را در تمرین‌ها ایجاد کند. استفاده آزمایشی از این ابزار خانگی به مدت شش هفته نتایج خوبی را به همراه داشته است.

منبع:نیواطلس

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=26444

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.