• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
2

تیم کوک مدیرعامل اپل می‌گوید محصولات آتی این شرکت شما را متحیر خواهد کرد

  • کد خبر : 7731
  • 10 فروردین 1398 - 18:41
تیم کوک مدیرعامل اپل می‌گوید محصولات آتی این شرکت شما را متحیر خواهد کرد

تیم کوک در جلسه سالیانه سهامداران اپل به برنامه‎های آینده این شرکت پرداخت و گفت که برای آینده این شرکت طرح‌های ویژه‌ای دارد. برای ادامه خبر با تکفارس همراه باشید

d8aadb8cd985 daa9d988daa9 d985d8afdb8cd8b1d8b9d8a7d985d984 d8a7d9bed984 d985db8ce2808cdaafd988db8cd8af d985d8add8b5d988d984d8a7d8aa 5c7ae6ed72aaf

تیم کوک در جلسه سالیانه سهامداران اپل به برنامه‎های آینده این شرکت پرداخت و گفت که برای آینده این شرکت طرح‌های ویژه‌ای دارد.

بنا بر گزارش Bloomberg، اپل امروز نشست‌ سالیانه با سهامداران خود را برگزار کرد. در این جلسه تیم کوک برنامه‌های آینده این شرکت را تا حدودی تشریح کرد. پس از کاهش فروش آیفون‌ها، اپل روی دومین تجارت سود ده خود یعنی ارائه خدمات مختلف برای کاربران متمرکز شده است. این بخش که سودآور‌ترین قسمت از تجارت اپل محسوب می‌شود، شامل Apple Pay، آی‌تونز، AppleCare، اپل موزیک و غیره می‌شود. کوک می‌گوید اپل سعی داردهرچه سریعتر به سود‌ ۵۰ میلیون دلاری برسد؛ این درحالی گفته می‌شود که در ۲۰۱۶ این مبلغ تنها ۲۵میلیون دلار بود.

البته این بدان معنا نیست که اپل تلاش خود را برای توسعه دستگاه‎های نوین کاهش داده باشد. کوک به حاضرین در جلسه گفت که اپل در حال “بذرافشانی” است و با تولید “محصولات خیره‌کننده” وارد عرصه‌های مختلف خواهد شد. اپل اولین آیفون را در ژوئن ۲۰۰۷ و اولین آی‌پد را در آوریل ۲۰۱۰ روانه بازار کرد. از آن موقع تاکنون در حال ارتقا دستگاه‎های مذکور بوده است و برای آن‌ها تجهیزات جانبی نیز تولید کرده است؛ تجهیزاتی همچون ایرپد‌ها و ایرفون‌های بی‌سیم. شرکت مذکور بلندگو‌های هوشمند خود موسم به هوم‌پد را نیز در فوریه ۲۰۱۸ منتشر کرد؛ البته قیمت بالای این دستگاه و محدودیت‌های سیری اجازه نداد اپل بتوانند چالشی جدی‌ برای محصولات آمازون و گوگل ایجاد کند.

جدای از صحبت‌های پرشور تیم کوک در مورد گذشته و واقعیت مجازی، فناوری واقعیت افزوده(AR) به ویژه عینک‌های AR اپل می‌توانند برای این شرکت‌ بسیار مهم باشند. تحلیلگر وب‌سایت Loup Ventues، ژن‌ مونستر در ژوئن سال ۲۰۱۷ پیش‌بینی کرده بود که عینک‌های واقعیت افزوده اپل از آیفون‌ها مهم‌تر خواهند شد و به نظر می‌رسد که باید پیش‌بینی او را جدی گرفت چراکه او چالش‌های کنونی آیفون‌ها را نیز پیش‌بینی کرده بود. تحلیلگر مذکور می‌گوید پس از عرضه عینک‌های اپل، این دستگاه‌ها جایگزین آیفون‌ها خواهند شد و  بیشترین بازدهی را برای اپل به ارمغان خواهند آورد. وی پیش‌تر گفته بود که اپل در سال ۲۰۲۰ از این عینک‌ها رونمای خواهد کرد ولی به‌تازگی در‌ پیش‌بینی خود تجدیدنظر کرده و ۲۰۲۱ را سال عرضه محصولات مزبور برآورد کرده است.

مطالب خواندنی:  سایز باتری سری آیفون ۱۴ مشخص شد

کوک خبر از آمدن محصولات فوق‎‌العاده می‌دهد

کوک همچنین به سهامداران این شرکت گفته که منتظر محصولات خارق‌العاده‌ای جدیدی همچون ایرپد‌های نوین و ساعت‌های نسل پنجم اپل باشند. اپل با تعبیه یک قطعه الکتروکاردیوم(نوار قلب)، در ساعت‌های هوشمند خود، قابلیت تشخیص ریتم‌های ناهنجار ضربان قلب را ممکن کرده و بیماری‌هایی همچون فیبرلاسیون دهلیزی را به کاربران خود اطلاع می‌دهد. کوک گفت که ویژگی‌های درمانی بیشتری به این ساعت اضافه خواهد شد. اپل در حال اتخاذ تدبیری به‌منظور امکان نمایش قند خون به کاربران است. برخی افراد دیابتی معمولاً به‌منظور سنجش میزان انسولینی که باید مصرف کنند مجبورند روزانه چندین بار از خود خون بگیرند تا نتیجه قند خون خود را متوجه شوند.

مدیرعامل اپل همچنین به این نکته اشاره کرد که این شرکت در سال گذشته ۱۸ شرکت را خریداری کرده بوده است. اپل معمولاً شرکت‌های ناشناس کوچک‌تر را خریداری می‌کند. بزرگ‌ترین هزینه این شرکت، خرید Beats Audio در سال ۲۰۱۴ بود که ۳ میلیارد دلار برای این شرکت آب خورد. شایعاتی دیگری مبنی بر احتمال خرید نتفلیکس و دیزنی نیز مطرح‌شده بود که تاکنون محقق نشده است. این مدیر اجرایی همچنین شرکت‌هایی همچون گوگل و فیس‌بوک که اطلاعات شخصی کاربران را جمع‌آوری می‌کنند نیز محکوم کرد و اظهار داشت که این شرکت در حال مذاکره با دولت آمریکا برای تصویب قوانینی که منجر به منع چنین اقداماتی می‌شوند، است.

در این جلسه تمامی هیئت‌مدیره ابقا شدند.  اعضا هیئت‌مدیره شامل تیم کوک، مدیرعامل دیزنی باب لگر و معاون اول سابق رئیس‌جمهور آمریکا (کلینتون)، آلبرت گور می‌شود. هیئت‌مدیره به سهامداران این شرکت پیشنهاد داد که علیه طرحی مطرح‌شده جدید که تمایلات سیاسی مدیران اجرایی را فاش می‌کند رأی دهند ولی تنها ۱٫۷ درصد آن‌ها چنین کردند.

مطالب خواندنی:  اپل ارزش سهام شرکت خود را اعلام کرد

d8aadb8cd985 daa9d988daa9 d985d8afdb8cd8b1d8b9d8a7d985d984 d8a7d9bed984 d985db8ce2808cdaafd988db8cd8af d985d8add8b5d988d984d8a7d8aa 5c7ae6ee22361

جلسه سهامداران در تالار سخنرانی استیوجابز واقع در پاک اپل در کوپرتینو بر گذار شد. در این رویداد، سهام اپل با قیمت ۱۷۴٫۹۷ دلار معادل ۱٫۰۵٪ در روز بسته شد. ارزش اپل در حال حاضر  ۸۲۵ میلیارد دلار است. که کمی کمتر از ارزش یک تریلیون دلاری این شرکت در تابستان گذشته است. در حال حاضر ماکروسافت باارزشی حدود ۸۶۳ میلیارد دلار، به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت قانونی آمریکا شناخته می‌شود. علیرغم از دست دادن جایگاه سابق خود به باارزش‌ترین شرکت دنیا، کوک می‌گوید او هیچ‌وقت تا این اندازه در مورد تجارت و آینده اپل خوش‌بین نبوده است.

منبع:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=7731

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.