• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
3

تیک تاک و سایر برنامه‌ها در سیستم‌عامل بتا iOS 14 اپل سرک می‌کشند

  • کد خبر : 21380
  • 10 تیر 1399 - 20:50
تیک تاک و سایر برنامه‌ها در سیستم‌عامل بتا iOS 14 اپل سرک می‌کشند

کلیپ‌بورد موجود در آیفون اپل برای ذخیره موقت داده‌هایی که از یک برنامه کپی شده‌ اند و در یک برنامه دیگر جایگذاری شده است، استفاده می‌شود. فقط یک مورد از برنامه می‌تواند همزمان ذخیره شود. مشکلی که وجود دارد این است که وقتی برخی از داده‌های مهم را برای کلیپ‌بورد مانند شماره حساب بانکی یا […]

کلیپ‌بورد موجود در آیفون اپل برای ذخیره موقت داده‌هایی که از یک برنامه کپی شده‌ اند و در یک برنامه دیگر جایگذاری شده است، استفاده می‌شود. فقط یک مورد از برنامه می‌تواند همزمان ذخیره شود. مشکلی که وجود دارد این است که وقتی برخی از داده‌های مهم را برای کلیپ‌بورد مانند شماره حساب بانکی یا شماره تأمین اجتماعی کپی می‌کنید، برخی برنامه‌ها قادر به گرفتن این اطلاعات درست از کلیپ‌بورد شما هستند.

حتی برنامه هواشناسی خسته‌کننده نیز می‌تواند در کلیپ بورد iOS شما جاسوسی کند

طبق گزارش دیجیتال ترندز، اولین سیستم‌عامل بتا عمومی iOS 14 نشان داد که تیک تاک هنوز به کلیپ‌بورد مشترکان دارای آیفون خود دسترسی دارد. تیک تاک یک برنامه ویدئویی کوتاه بسیار پرطرفدار است. یک زمانی تیک تاک محبوب‌ترین برنامه در فروشگاه اپ استور و گوگل پلی استور بوده است.

اما موسسه اقتصاد بین‌المللی پترسون آن را از نظر اهمیت مسائل امنیتی مانند مسئله شرکت هواوی نامید. و در ماه نوامبر گذشته، شرکت تیک تاک، TekTok ByteDance Technology توسط دولت آمریکا تحت بررسی قرار گرفت که به دلیل عدم خریداری یک میلیارد دلاری موسیقی توسط کمیته سرمایه‌گذاری خارجی در ایالات متحده (CFIUS) به وجود آمده بود. قرار است این شرکت در مورد خرید یک شرکت آمریکایی توسط یک شرکت خارجی بررسی‌هایی انجام دهد.

در ماه فوریه، تعدادی از توسعه‌دهندگان با سیستم کپی پیست کردن در iOS مشکلاتی پیدا کرده بودند که باعث عدم محافظت از اطلاعات حساس می‌شد. یکی از توسعه‌دهندگان که این مسئله را کشف کرده است، تامی میسک (Tommy Mysk)، به Digital Trends گفته است که از زمان رویداد WWDC 2020، این مشکل به لطف ویژگی جدیدی در سیستم‌عامل iOS 14 برطرف شده است؛ زیرا اگر کاربری مورد جاسوسی در کلیپ‌بورد خود قرار بگیرد، در بالای صفحه هشداری به کاربر آیفون ارائه می‌شود. این گزارش نشان می‌دهد که وقتی نسخه بتا iOS 14 اوایل این ماه منتشر شد، کاربران شروع به دریافت اعلان‌هایی کردند که نشان می‌دهد برنامه‌هایی مانند AccuWeather ،AliExpress ،Call of Duty Mobile ،Google News ،Overstock ،Patreon و  همچنین برنامه مشهور TikTok هستند. جرمی برج (Jeremy Burge)، مدیر ارشد Emoji در Emojipedia در حساب توییتر خود منتشر کرد که چند بار تیک تاک به کلیپ‌بورد آیفون او دسترسی داشته است. این ویدئو نشان می‌دهد که یک تا سه بار تیک تاک قصد داشت محتوای کلیپ‌بورد آیفون برج را بگیرد. هر وقت تیک تاک اقدام به این عمل کرد، جرمی هشدار داده شده بود. ویدیوی دیگری که توسط رایان جونز (Ryan Jones) ارسال شده است، نشان می‌دهد که iOS 14 چگونه کاربران را در هنگام جاسوسی از کلیپ بورد آنها هشدار می‌دهد.

مطالب خواندنی:  اینستاگرام برنامه‌ای برای ساخت اپلیکیشن مخصوص آیپد ندارد

به دلیل تعداد زیاد کاربران iOS و ایجاد آن توسط یک شرکت چینی، تیک تاک نگرانی بزرگی برای برخی از کارشناسان امنیتی است. در ماه مارس، تیک تاک به روزنامه Telegraph گفت که این جاسوسی در کلیپ‌بورد آیفون را سه ماه بعد متوقف خواهد کرد. تیک تاک ادعا می‌کند که نوع جاسوسی کلیپ‌بوردی که در ماه مارس انجام می‌داد، متفاوت از کاری است که اکنون انجام می‌دهد. این مانند حرفی است که بگوییم یک جنایتکار که کسی را با چاقو به قتل رسانده، قاتل سریالی نیست؛ زیرا او از اسلحه برای کشتن قربانی دوم خود استفاده کرده است. جرمی برج اظهار داشت که هر وقت کاربر در هنگام تایپ کردن از علامت نقل و قول و اسپیس استفاده می‌کند، این عمل رخ می‌دهد. این بدان معناست که تیک تاک می‌تواند تقریباً در هر ثانیه از کلیپ‌بورد شما جاسوسی کند، و در صورت کپی کردن موارد حساس با استفاده از کلیپ‌بورد در آیفون می‌تواند چشم‌انداز ترسناکی باشد.

ما پیشنهاد اینکه شما باید اولین iOS 14 بتا را برای این ویژگی جدید که هنگام جاسوسی از کلیپ بورد آیفون شما به شما هشدار داده می‌شود، نصب کنید را نمی‌دهیم، زیرا هنوز اشکالات بسیار زیادی وجود دارد که این به‌روزرسانی را برای استفاده روزانه شما قابل استفاده کند. اما به محض اینکه نسخه عمومی iOS 14 از بین برود، با فرض عدم وجود مشکلات اساسی، ممکن است بلافاصله بتوانید آن را نصب کنید.

منبع:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=21380

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.