• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
2

جدیدترین جزییات آیفون ۱۲/پرو ۵G فاش شد

  • کد خبر : 16934
  • 30 اردیبهشت 1399 - 22:30
جدیدترین جزییات آیفون ۱۲/پرو ۵G فاش شد

انتظار می‌رود آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو در اواخر سال جاری چندین به‌روزرسانی مهم از جمله تغییرات عمده در بخش نمایشگر را دریافت خواهند کرد. به لطف گزارشی که موسسه تحقیقاتی DSCC انجام داده است، اکنون می‌دانیم شرکت اپل دقیقا چه برنامه‌ای را طراحی کرده است. اپل آیفون ۱۲ پرو مکس گوشی آیفون ۱۲ […]

انتظار می‌رود آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو در اواخر سال جاری چندین به‌روزرسانی مهم از جمله تغییرات عمده در بخش نمایشگر را دریافت خواهند کرد. به لطف گزارشی که موسسه تحقیقاتی DSCC انجام داده است، اکنون می‌دانیم شرکت اپل دقیقا چه برنامه‌ای را طراحی کرده است.

اپل آیفون ۱۲ پرو مکس

گوشی آیفون ۱۲ پرو مکس یک صفحه‌نمایش OLED انعطاف‌پذیری با اندازه ۶.۶۸ اینچی ارائه خواهد داد که به‌طور انحصاری در نمایشگر سامسونگ قرار داده شده بود. این نمایشگر از رزولوشن ۲۷۷۸ در ۱۲۸۴p پشتیبانی می‌کند، همان تراکم پیکسلی را که در آیفون ۱۱ پرو مکس مشاهده کرده بودیم که تقریبا ۴۵۸ پیکسل در هر اینچ است.

یک تفاوت مهم در مقایسه با نمایشگر در مدل نسل قبلی، وجود فناوری Y-OCTA است که اجازه می‌دهد مدار صفحه لمسی مستقیما بر روی پنل OLED قرار گیرد و بدون نیاز به یک لایه جداگانه طراحی شود، در نتیجه نمایشگر نازک‌تر و در هزینه‌های تولید نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

همانطور که اخیرا توسط جان پروسر (Jon Prosser) گزارش شده است، این نمایشگر جدید با مارک سوپر رتینا XDR به بازار عرضه خواهد شد و به نظر می‌رسد شرکت اپل امسال این نام را جدی‌تر گرفته است. گفته می‌شود که این شرکت قصد دارد ۱۰-بیت پشتیبانی از عمق رنگ داشته باشد، این به این معنی است که آیفون قادر به نمایش بیش از ۱ میلیارد رنگ خواهد بود.

https://dl.greenbeautymag.com/2020/05/2-68.jpg

این ویژگی همان چیزی است که امسال تنها در گوشی‌های هوشمند وان‌پلاس ۸ پرو و اوپو فایند X2 پرو ظاهر شده بود، این به این معنی است که آیفون ۱۲ پرو مکس یکی از معدود تلفن‌های هوشمند موجود در بازار است که از آن پشتیبانی خواهد کرد.

مطالب خواندنی:  اپل از سال آینده مدل‌های سری آیفون ۱۲ را در هند تولید می‌کند

DSCC همچنین معتقد است که شرکت اپل با افزایش حداکثر سطح روشنایی و روشنایی اوج، دستورالعمل‌های برندسازی XDR را با دقت بیشتری در گوشی هوشمند بعدی خود دنبال خواهد کرد. این که آیا تغییراتی دیگر وجود خواهد داشت یا خیر، هنوز اطلاعاتی در دست نیست.

اپل آیفون ۱۲ پرو

اپل آیفون ۱۲ پرو کوچک‌تر، دارای صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی OLED است که توسط شرکت سامسونگ تهیه شده است. این گوشی از عمق رنگ ۱۰ بیتی و روشنایی حداکثری بالاتری مانند مدل پرو مکس خود پشتیبانی می‌کند، اگرچه تفاوت‌های اساسی وجود خواهد داشت.

انتظار نمی‌رود که این گوشی از فناوری Y-OCTA برخوردار باشد، در عوض یک لایه جداگانه برای مدار لمسی ارائه می‌دهد که با رزولوشن کمی متفاوت در حدود ۲۵۳۲ در ۱۱۷۰p ترکیب می‌شود و باید چگالی پیکسل ۴۵۸ppi خود را حفظ کند.

3 44

مانند آیفون ۱۲ پرو مکس، آیفون ۱۲ پرو نیز احتمالا از قابلیت پشتیبانی از ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد. DSCC هشدار می‌دهد که اپل هیچ برنامه‌ای برای اتخاذ فناوری LTPO بر‌خلاف گوشی گلکسی نوت ۲۰ ندارد، هرچند، این به این معنی است که امکان دارد این گوشی از رزولوشن غیربومی اپل استفاده کند یا اینکه دچار تخلیه باتری خواهد شد.

اپل آیفون ۱۲ مکس

آیفون ۱۲ مکس، می‌تواند جایگزین آیفون ۱۱ شود که طبق گفته‌ها دارای صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی OLED خواهد بود که از BOE و نمایشگر ال جی تهیه شده است. اپل قصد دارد بخش عمده سفارشات خود را قبل از شروع شدن BOE، انجام دهد.

مانند آیفون ۱۲ پرو، به نظر می‌رسد آیفون ۱۲ مکس به جای استفاده از فناوری Y-OCTA، از مدار اتصال لمسی استفاده می‌کند. همان وضوح تصویر ۲۵۳۲ در ۱۱۷۰p و تراکم پیکسلی ۴۵۸ppi نیز در اینجا وجود خواهد داشت، این تغییر احتمالا مهم‌ترین تغییر خواهد بود.

مطالب خواندنی:  اشاره مدیر‌عامل شرکت Broadcom به تاخیر در عرضه آیفون ۱۲

اگرچه کاربران عادی به این مسئله اهمیتی نخواهند داد، اما اپل غالبا به دلیل استفاده از وضوح کم ۱۷۹۲ در ۸۲۸p و تراکم پیکسلی ۳۲۶ppi در آیفون ۱۱ و آیفون XR مورد تمسخر قرار گرفته است. با این حال، با تغییر OLED، احتمالا این مسئله بالاخره پایان می‌یابد.

5 23

برای تمایز بهتر سری استاندارد گوشی‌های آیفون ۱۲ با مدل‌های پرو، شرکت اپل اکنون در حال برنامه‌ریزی برای کاهش یک سری از قابلیت‌هاست. به طور خاص، این نمایشگرها به مارک XDR دسترسی نخواهند داشت و به همین ترتیب از عمق رنگ ۱۰-بیتی با فناوری پروموشن ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی نخواهند کرد.

اپل آیفون ۱۲

به نظر می‌رسد کوچکترین آیفون این دسته از نمایشگر OLED کوچک ۵.۴ اینچی بهره می‌برد. به گفته DSCC، این محصول از سامسونگ تامین خواهد شد، اما جان پروسر و L0veToDream معتقدند که تامین‌کننده اصلی در واقع BOE خواهد بود.

8 10

ویژگی‌های این محصول از آیفون ۱۲ مکس با وضوح تصویر ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰p با تراکم پیکسل ۴۷۵ppi گرفته شده است. با این حال، شرکت اپل تمایل به ارائه تراکم پیکسل مشابه در تمام مدل‌های خود دارد، بنابراین انتظار می‌رود از رزولوشنی پایین‌تر با قابلیت ۴۵۸ppi استفاده کند.

احتمالا در عرضه سری آیفون ۱۲ تاخیر زیادی وجود خواهد داشت

براساس شنیده‌های DSCC، تولید پنل گوشی‌ها حدود ۶ هفته به تعویق افتاده است، این به این معنی است که تولیدات باید احتمالا از اواسط مرداد ماه (در پایان ماه ژوئیه) آغاز شود نه اواخر خرداد ماه (اوایل تا اواسط ماه ژوئن). در نتیجه، DSCC به تعویق افتادن این گوشی‌ها را از ماه سپتامبر تا اکتبر تأیید می‌کند

مطالب خواندنی:  تولید آیفون ۱۱ در هند توسط فاکسکان آغاز شد

منبع:.tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=16934

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.