• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
اخبار امروز : 4
0
1

جدیدترین درمان آلزایمر و پارکینسون با آنتی بیوتیک

  • کد خبر : 4220
  • 09 آذر 1397 - 23:30
جدیدترین درمان آلزایمر و پارکینسون با آنتی بیوتیک

مطالعات جدید محققان موسسه تحقیقاتی «اسکریپس» در آمریکا نشان می دهد آنتی بیوتیک از تجمع پروتئین های عامل آلزایمر و پارکینسون در مغز جلوگیری می کند و توان بالایی برای درمان این دو عارضه دارد. محققان با بررسی اثر آنتی بیوتیک «مینوسایکلین» روی گونه ای از جانواران به نام کرم های لوله ای که حاوی […]

971 09 c23 685

مطالعات جدید محققان موسسه تحقیقاتی «اسکریپس» در آمریکا نشان می دهد آنتی بیوتیک از تجمع پروتئین های عامل آلزایمر و پارکینسون در مغز جلوگیری می کند و توان بالایی برای درمان این دو عارضه دارد.

محققان با بررسی اثر آنتی بیوتیک «مینوسایکلین» روی گونه ای از جانواران به نام کرم های لوله ای که حاوی ترکیبات پروتئینی «آلفا سینوکلئین» و «بتا آمیلویید» بودند، دریافتند آنتی بیوتیک قادر به پیشگیری و کاهش شدت دو بیماری انحطاط عصبی پارکینسون و آلزایمر است. دو پروتئین آلفا سینوکلئین و بتا آمیلویید عامل این دو بیماری هستند و مینوسایکلین نام آنتی بیوتیکی از خانواده تتراسایکلین است.

بر اساس این گزارش، این گروه دارویی تجمع این پروتئین ها را در مغز کاهش می دهد. ادامه مطالعات نشان می دهد مینو سایکلین مانع از تولید پروتئین توسط «ریبوزوم» می شود. ریبوزوم ساختاری است که وظیفه اصلی آن تولید پروتئین است. محقان معتقدند میزان مینوسایکلین مورد لزوم برای جلوگیری از تجمع این دو پروتئین به میزان پروتئین تولید شده بستگی دارد.

آمیلویید یک اصطلاح عمومی برای پروتئین هایی است که به طور طبیعی در بدن بوجود می آیند. در مغز افراد سالم، این پروتئین نابود می شود ولی در مغز افراد مبتلا به آلزایمر، تجمع می یابد.

بیماری پیشرونده آلزایمر شایع ترین نوع زوال عقل است که باعث اختلال در حافظه، تفکر و رفتار فرد می شود. این بیماری معمولا پس از ۶۰ سالگی بروز می کند، ولی دلیل آن همیشه کهولت سن نیست و عوامل ژنتیکی، سکته مغزی و شوک عاطفی نیز می توانند منجر به این بیماری شود.

مطالب خواندنی:  ورزش چه نوع بيماري هایی را درمان مي کند

بر اساس آمار مرکز بین المللی آلزایمر، در حال حاضر ۴۶.۸ میلیون نفر در سراسر جهان به زوال عقل مبتلا هستند و این تعداد تا سال ۲۰۵۰ میلادی، به ۱۳۱.۵ میلیون نفر به ویژه در کشورهای در حال توسعه افزایش می یابد.

پارکینسون دومین بیماری شایع عصبی پس از آلزایمر است. پارکینسون بر اثر کاهش دوپامین و اختلال جسم سیاه مغز ایجاد می شود. جسم سیاه، پیام های عصبی را از طریق نخاع به عضلات مختلف ارسال می کند و این فرآیند از طریق ماده شیمیایی دوپامین صورت می گیرد و باعث اختلال در تعادل و کنترل عضلات می شود.

روش های رایج کنترل این بیماری، داروی هایی هستند که با تحریک مغز، به ترشح دوپامین کمک می کنند. این روش ها بیماری را درمان نمی کنند، بلکه علایم را کاهش می دهد و پاسخ آن روی افراد مختلف، متفاوت است.

بیماری پارکینسون معمولا با لرزش یک دست آغاز می شود و به تدریج اکثر اندام را درگیر می کند. بیش از ۱۰ میلیون نفر در سراسر جهان به پارکینسون مبتلا هستند.

نتایج این مطالعه در نشریه eLife منتشر شده است.

منبع: ایرنا، ساینس دیلی .sarpoosh.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=4220

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.