• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
2

جزئیات گزارش مالی سه‌ماهه منتهی به سال ۲۰۲۰ مایکروسافت

  • کد خبر : 13539
  • 04 آبان 1398 - 9:32
جزئیات گزارش مالی سه‌ماهه منتهی به سال ۲۰۲۰ مایکروسافت

مایکروسافت نتایج مالی سه‌ماهه منتهی به سال ۲۰۲۰ خود را پست کرد، درآمد حاصله ۳۳.۱ میلیارد دلار و سود خالص نیز ۱۰.۷ میلیارد دلار گزارش شده است. درآمد، ۱۴ درصد و سود خالص نیز تا ۲۱ درصد افزایش‌ یافته است. یک‌بار دیگر، این سرویس ابری و درآمدهای آفیسی مایکروسافت هستند که این شرکت را به […]

مایکروسافت نتایج مالی سه‌ماهه منتهی به سال ۲۰۲۰ خود را پست کرد، درآمد حاصله ۳۳.۱ میلیارد دلار و سود خالص نیز ۱۰.۷ میلیارد دلار گزارش شده است. درآمد، ۱۴ درصد و سود خالص نیز تا ۲۱ درصد افزایش‌ یافته است. یک‌بار دیگر، این سرویس ابری و درآمدهای آفیسی مایکروسافت هستند که این شرکت را به سوی این مبالغ سوق داده‌‌اند، چراکه سطح درآمد کلی سرفیس و بخش بازی کاهش‌یافته است.

درآمد حاصل از سرفیس مایکروسافت در دوره مشابه سال گذشته خوب به نظر می‌رسد، این مهم به خاطر ترقی ناشی از معرفی گجت ارزان‌قیمت سرفیس Go صورت گرفته است. در طول این سه‌ماهه منتهی به سال ۲۰۲۰، مایکروسافت هیچ‌کدام از محصولات سرفیس را به‌روز و یا منتشر نکرده و در نتیجه، درآمد به میزان ۴ درصد کاهش‌یافته است. مایکروسافت زمان‌بندی گذار چرخه عمر محصولات خود را مقصر این ماجرا می‌داند.

d8acd8b2d8a6db8cd8a7d8aa daafd8b2d8a7d8b1d8b4 d985d8a7d984db8c d8b3d987e2808cd985d8a7d987d987 d985d986d8aad987db8c d8a8d987 d8b3d8a7 5db2b12f3a3a2

مایکروسافت به‌تازگی از سرفیس پرو ۷ و سرفیس لپ‌تاپ ۳ که به درگاه USB-C نیز مجهز هستند، رونمایی کرده است. این غول نرم‌افزاری همچنین قصد دارد تا در ماه آینده سرفیس پرو ایکس و همچنین در پایان امسال Surface Earbuds را به بازار عرضه نماید. بنابراین، این‌گونه باید نتیجه بگیریم که سه‌ماهه بعدی باید زمان جالبی برای درآمدهای مبتنی بر سرفیس باشد.

در طرف بازی نیز درآمد به میزان ۷ درصد کاهش‌یافته است. این میزان مربوط به درآمد کلی بخش بازی است. مایکروسافت اخیراً روش گزارش را تغییر داده‌ است. این شرکت هم‌اکنون رشد محتوای ایکس باکس و خدمات را از هم جدا می‌کند، که این مورد از دوره مشابه سال گذشته نسبتاً بدون تغییر باقی مانده‌ است. تمرکز این شرکت بر روی اشتراک‌ها مانند Xbox Live و Xbox Game Pass شگفت‌انگیز است. ما باید به سه‌ماهه بعدی نگاه کنیم تا ببینیم که آیا این شرط‌بندی شروع به رشد خواهد کرد و می‌تواند ارزشمندی خود را ثابت نماید یا خیر؟

مطالب خواندنی:  مایکروسافت آنتی ویروس Defender را برای ویندوز، اندروید، iOS و مک اواس ارائه کرد

در رابطه با درآمد سرمایه‌گذاری‌ها نیز ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، اعلام کرده که Minecraft ازلحاظ درآمد در این سه‌ماهه، قوی‌تر از همیشه بوده است. این می‌تواند بخشی از اثر Pewdiepie باشد، چون Minecraft یک‌بار دیگر به خاطر ویدیوهای Felix PewDiePie Kjellberg در یوتیوب دوباره به جریان افتاده است. مدیر مالی مایکروسافت امی هود (Amy Hood) نیز گفت که Gears ۵ و Xbox Game Pass درآمدها را در سه‌ماهه دوم پیش می‌راندند، اما این موضوع به‌معنای تعدیل بازی‌های شخص ثالثی در سال گذشته است. مایکروسافت در حال حاضر انتظار دارد که درآمد کلی بخش بازی در سه‌ماهه آینده نیز کاهش یابد و این موضوع می‌تواند تا حدود ۲۰ درصد یا بیشتر پیش برود، آن‌ مورد می‌تواند به‌ دلیل ضعف فروش کنسول ایکس باکس باشد.

مایکروسافت به‌تازگی با چهار بازی که در ابتدا در آمریکا، بریتانیا و کره‌ جنوبی در دسترس هستند، پیش‌نمایشی از Project xCloud را راه‌اندازی کرده است. این سرویس در روزهای اولیه خود به سر می‌برد و این شرکت هنوز قیمت‌گذاری و یا حتی تاریخ عرضه نسخه کامل آن را اعلام نکرده است. مایکروسافت همچنین در نظر دارد تا دسته‌های بازی Xbox Elite 2 خود را در ۱۳ آبان (۴ نوامبر) با قیمت ۱۷۹.۹۹ دلاری در دسترس عموم قرار دهد.

d8acd8b2d8a6db8cd8a7d8aa daafd8b2d8a7d8b1d8b4 d985d8a7d984db8c d8b3d987e2808cd985d8a7d987d987 d985d986d8aad987db8c d8a8d987 d8b3d8a7 5db2b12fc2a6e

در حال حاضر، ما بیشتر از زمان قطع پشتیبانی از ویندوز ۷ یعنی در ۲۴ دی ۱۳۹۷ (۱۴ ژانویه) فاصله گرفته‌ایم و به‌ طبع، مایکروسافت نیز در حال مشاهده رشد فروش گواهی ویندوزهای جدید خود است. Windows OEM Pro در حدود ۱۹ درصد رشد داشته‌، که مایکروسافت می‌گوید پرچم‌دار بازار رایانه‌های شخصی تجاری است. پایان پشتیبانی از ویندوز ۷ در این مورد و همچنین در توجه به ویندوز ۱۰ نیز نقش زیادی داشته است. درآمد Windows OEM non-Pro نیز ۷ درصد کاهش‌یافته و مایکروسافت یک‌بار دیگر فشار مداوم از جانب سخت‌افزارهای رقیب کم‌هزینه برای مصرف‌کنندگان را، مقصر دانسته است.

مطالب خواندنی:  سود ۵۱ سنتی هر سهم شرکت مایکروسافت در سه‌ماهه اول سال

Microsoft 365 (ترکیبی از آفیس و ویندوز) نیز به نظر می‌رسد که رشد را تجربه نماید. محصولات تجاری مبتنی بر ویندوز و درآمد خدمات ابری نیز ۲۶ درصد افزایش‌‌یافته است، چراکه کسب‌وکارها به مدرنیزه‌ کردن قراردادها و خدمات خود می‌پردازند. در رابطه با سرمایه‌گذاری‌ها، مدیر مالی مایکروسافت، امی هود نیز اعلام کرد که این شرکت انتظار دارد که رشد درآمد OEM در بازار کامپیوترهای شخصی سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰، از سایرین پیشی بگیرند.

آفیس ستاره اصلی درآمدهای منتهی به نیمه اول سال ۲۰۲۰ مایکروسافت است. درآمد تجاری آفیس ۳۶۵، ۱۳ درصد رشد سالانه داشته و مایکروسافت هم‌اکنون ۲۰۰ میلیون مشترک تجاری آفیس ۳۶۵ دارد. این میزان تقریباً ۳۰ درصد افزایش را نسبت به ۱۵۵ میلیون اشتراک گزارش‌شده در سال گذشته‌، نشان می‌دهد. این قضیه بیان می‌کند که مایکروسافت درواقع، کسب‌وکارها را در هنگام حرکت به سمت سرویس‌های ابری، تصرف می‌نماید.

d8acd8b2d8a6db8cd8a7d8aa daafd8b2d8a7d8b1d8b4 d985d8a7d984db8c d8b3d987e2808cd985d8a7d987d987 d985d986d8aad987db8c d8a8d987 d8b3d8a7 5db2b130509f4

در صرف مصرف‌کنندگان، ۳۵.۶ میلیون نفر در حال حاضر در آفیس ۳۶۵، نسبت به آمار ۳۲٫۵ میلیون نفری سال گذشته ثبت‌نام کرده‌اند. درآمد نیز همچنین ۵ درصد رشد داشته‌، اما واضح است که بیشترین رشد مایکروسافت آفیس به‌طور طبیعی، از طرف بخش تجاری تأمین می‌شود.

فضای ابری نیز دومین نقطه برجسته مایکروسافت است. درآمد محصولات سرور محور و خدمات ابری ۳۰ درصد رشد داشته و همچنین سود خود Azure نیز ۵۹ درصد بوده است. مایکروسافت مشغول  رقابت با شرکت‌هایی مانند آمازون، Salesforce، گوگل و سایرین جهت تصرف کسب‌وکارهای مبتنی بر خدمات ابری بوده و همچنین ردموندی‌ها قصد دارند تا شراکتی را با برخی از بازیگران اصلی به امضاء برسانند.

در طول سال گذشته، مایکروسافت شراکت ابری خود با سونی، سامسونگ، Kroger و Albertsons را حفظ نموده است. این مشارکت‌ها همچنین با یک معامله پنج ساله بزرگ با والمارت جهت ارائه خدمات ابری همراه است که این مورد نیز سال گذشته اعلام شد.

مطالب خواندنی:  مایکروسافت از Outlook Spaces رونمایی کرد

درحالی‌که درآمد حاصل از سرفیس و بازی به‌وضوح در این فصل متوقف‌شده‌اند، اما درآمد کلی مایکروسافت از همه کسب‌وکارهای مختلف این شرکت همچنان برابر است. درآمد حاصل از فرآیندهای بهره‌وری و تجاری ۱۱.۱ میلیارد دلار بوده که شامل قسمت تجاری و خرد آفیس، LinkedIn و Dynamics می‌شود. درآمدهای ابری هوشمند نیز به ۱۰٫۸ میلیارد دلار رسیده‌اند که این مورد شامل محصولات سروری، خدمات ابری و خدمات شرکتی می‌شود. درآمد ردموندی‌ها در سطح پردازش شخصی ۱۱.۱ میلیارد دلار بوده که ویندوز، جستجو، ایکس باکس و سرفیس را در بر می‌گیرد.

هر سه گروه یادشده درآمد کلی، تقریباً در حدود ۱۱ میلیارد دلار هستند، که با توجه به تنوع کسب‌وکارهای مایکروسافت، این آمار تأثیرگذار است.

منبع:tech.gemfa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=13539

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.