• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
2

جیمیل روزانه ۱۰۰ میلیون هرزنامه جدید را به کمک هوش مصنوعی حذف می‌کند

  • کد خبر : 5566
  • 19 بهمن 1397 - 0:09
جیمیل روزانه ۱۰۰ میلیون هرزنامه جدید را به کمک هوش مصنوعی حذف می‌کند

اسپم یا هرزنامه‌های گوناگون از جمله مشکلات فضای مجازی هستند که موجب نارضایتی کاربران اینترنتی می‌باشند؛ حال گوگل مدعی است که توانسته به پیشرفت‌هایی در خصوص حذف این پیام‌های مزاحم دست‌یابد، …

d8acdb8cd985db8cd984 d8b1d988d8b2d8a7d986d987 dbb1dbb0dbb0 d985db8cd984db8cd988d986 d987d8b1d8b2d986d8a7d985d987 d8acd8afdb8cd8af d8b1 5c5c9442e10c7

اسپم یا هرزنامه‌های گوناگون از جمله مشکلات فضای مجازی هستند که موجب نارضایتی کاربران اینترنتی می‌باشند؛ حال گوگل مدعی است که توانسته به پیشرفت‌هایی در خصوص حذف این پیام‌های مزاحم دست‌یابد،

گوگل با بهره‌گیری از فناوری خود که TensorFlow نام دارد، فیلتر‌های هوشمند نوینی برای کاربران سرویس جیمیل خود طراحی کرده. گوگل مدعی است که از زمان بکارگیری از فیلتر های جدید، توانسته روزانه صد میلیون هرزنامه جدید را مسدود کند.

با توجه به اینکه جیمیل بیش از یک میلیارد کاربر دارد، این رقم موفقیت بزرگی برای گوگل محسوب نمی‌شود -این یعنی به به ازای هر ده کاربر یک هرزنامه جدید مسدود شده– از طرفی دیگر گوگل مدعی است که ۹۹٫۹۹ درصد هرزنامه ها پیش از این مسدود شده بودند! با این‌وجود تشخیص درصد پیشرفت در این خصوص کمی دشوار است.

نیل کوماران، مدیر تولید (مسئول توسعه فراورده‌های درون شرکت) و عضو کارگروه گوگل موبایل،  بدافزار و مبارزه با سوءاستفاده شرکت گوگل می‌گوید،

با توجه به گستردگی مقیاس کار ما کسب قابلیت شناسایی و حذف ۱۰۰ میلیون هرزنامه جدید کار آسانی نبود.

وی ادامه داد

با وجو اینکه حذف کامل اندک محتویات‌ هرز باقی مانده کار دشواریست اما TensorFlow کمک شایانی در راساتی رسیدن به این هدف کرده است.

سالهاست که گوگل از هوش مصنوعی در‌کنار فیلتر های هوشمند بهره می‌برد. فیلتر های هوشمند بیشتر هرزنامه‌های آشکار را مسدود می‌کنند و فیلتر های هوشمند جدید با بهره‌گیری  از الگو‌های نوین، دیگر ایمیل‌های مشکوک را بررسی و در صورت لزوم مسدود می‌کنند. الگوریتم های جدید طراحی شده به شاخصه‌های زیادی توازن می‌بخشند. جنبه‌های مختلف داده‌ها  از فرمت ایمیل  گرفته تا زمان ارسال بررسی می‌شوند. کوماران می‌گوید TensorFlow مدیریت داده در این مقیاس را آسان‌تر کرده و ماهیت منبع‌باز این فناوری می‌تواند کمک به تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات جدید از جامعه بکند.

مطالب خواندنی:  استاندارد جهانی UCIe برای تراشه ها معرفی شد

TensorFlow در سال ۲۰۱۵ توسط گوگل راه‌اندازی و رفته‌رفته به بخش مهمی  از تجارت هوش مصنوعی گوگل شد. این فناوری یک کتابخانه نرم‌افزاری رایگان متن باز است که به مهندسین اجازه می‌دهد ابزار های گوناگونی برای هدف‎های مختلفی طراحی کنند. TensorFlow انعطاف پذیر و ظرفیت بالایی دارد و با دیگر سرویس‌های هوش مصنوعی گوگل به خوبی کار می‌کند؛ این جنبه‌های مثبت توانسته تحسین کاربران را برانگیزد و موجب ترغیب کاربران به خرید محصولات گوگل شده است.

گوگل مدعی است که با استفاده از TensorFlow  در جیمیل به  کاربران اجازه طراحی فیلتر‌های شخصی برای مقابله با هرزنامه‌ها کرده است. کوماران می‌گوید که این روند سالهاست که در جریان است. گوگل سالها درحال بررسی این موضوع بود که بتواند تشخیص دهد که کاربران چه چیزهایی را به عنوان هرزنامه می‌دانند و اکنون با TensorFlow  توانسته نتایج بهتری کسب کند.

وی ادامه داد: تعریف مشخصی برای هرزنامه‌ها وجود ندارد اما به کمک هوش مصنوعی می‌شود  بهترین تعریف را معرفی کرد.

منبع:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=5566

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.