• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
1

حداقل ۱۰۹ میلیون رایانه شخصی همچنان از ویندوز ۷ استفاده می‌کنند

  • کد خبر : 27223
  • 20 دی 1399 - 21:36
حداقل ۱۰۹ میلیون رایانه شخصی همچنان از ویندوز ۷ استفاده می‌کنند

با وجود پایان یافتن پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ۷، به نظر می‌رسد این سیستم عامل هنوز روی حداقل ۱۰۹ میلیون دستگاه نصب است. ZDNet در حال تجزیه و تحلیل مقیاس رایانه‌های شخصی‌ای است که هنوز از ویندوز ۷ استفاده می‌کنند. هر چند منابع مختلف، آمار و ارقام متفاوتی را به سهم بازار ویندوز ۷ نسبت […]

با وجود پایان یافتن پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ۷، به نظر می‌رسد این سیستم عامل هنوز روی حداقل ۱۰۹ میلیون دستگاه نصب است. ZDNet در حال تجزیه و تحلیل مقیاس رایانه‌های شخصی‌ای است که هنوز از ویندوز ۷ استفاده می‌کنند. هر چند منابع مختلف، آمار و ارقام متفاوتی را به سهم بازار ویندوز ۷ نسبت می‌دهند، ولی اکثر آن‌ها متفق‌ القول هستند که این سیستم عامل هنوز حدود ۲۰ درصد از رایانه‌های شخصی را تشکیل می‌دهد.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تک فارس،مایکروسافت سال‌هاست می‌گوید بیش از ۱٫۵ میلیارد کاربر از سراسر جهان از نسخه‌های مختلف سیستم عامل محبوب این شرکت استفاده می‌کنند. بدست آوردن تعداد دقیق کاربران ویندوز ۷ کاری دشوار است چراکه شرکت‌های آماری و تجزیه و تحلیلی از روش‌های مختلفی برای بدست آوردن آمار خود استفاده می‌کنند؛ با این حال، می‌توان مدعی شد که حداقل ۱۰۰ میلیون رایانه شخصی از سیستم عامل ویندوز ۷ استفاده می‌کنند. از ۱٫۵ میلیارد کاربرِ ویندوزی که مایکروسافت اعلام کرده، باید یک میلیارد را کم کرد (چراکه ۱ میلیارد کاربر از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند)، از این رو، ویندوز ۷ همچنان روی تعداد زیادی رایانه شخصی نصب است. در حقیقت، می‌توان اینطور تصور کرد که بیش از ۲۰۰ میلیون سیستم از این سیستم عامل بهره می‌برند.

https://dl.greenbeautymag.com/2021/01/windows-7-os.jpg

پس از گذشت ۱۱ سال از زمانی که این سیستم عامل به صورت گسترده و عمومی عرضه شد، پشتیبانی از ویندوز ۷ از ژانویه ۲۰۲۰ میلادی متوقف شد. این ویندوز پس از عرضه به محبوبیت بالایی رسید و بیش از هر چیز، مورد توجه کسب و کارها و سازمان‌های تجاری قرار گرفت. با نگاهی به سهم بازار سیستم عامل‌ها در سال گذشته، کاملاً مشخص بود که حدود یک یا دو سال زمان خواهد برد تا سهم کلی ویندوز ۷ در بازار به زیر ۱۰ درصد برسد.

مطالب خواندنی:  نوکیا ۳٫۴ با پردازنده اسنپدراگون ۴۶۰ در گیک‌بنچ ظاهر شد

از آنجایی که با شیوع ویروس کرونا استفاده از رایانه‌های شخصی افزایش قابل توجهی داشت و اغلب کارها به صورت دورکاری انجام می‌شود، می‌توان انتظار داشت که ویندوز ۷ همچنان در بازار سهم خوبی داشته باشد و سال‌های بیشتری طول بکشد تا این سیستم عامل از رده خارج شود. مایکروسافت قبلاً از افزایش تقاضا و میزان استفاده از رایانه‌های شخصی به واسطه همه‌گیری کرونا خبر داده بود. این احتمال وجود دارد که افزایش استفاده از رایانه‌های شخصی بیش از هر چیز به خانوارهایی مربوط است که مدت‌ها از رایانه شخصی خود استفاده نمی‌کردند و با قرنطینه و دورکاری، بار دیگر به استفاده از سیستم‌های خود روی آورده‌اند. از آنجایی که بیشتر این سیستم‌ها قدیمی محسوب می‌شوند، طبیعی‌ست که بخش زیادی از آن‌ها همچنان از ویندوز ۷ استفاده کنند.

بدیهی است که همه‌گیری کرونا باعث افزایش استفاده و میزان تقاضای قابل توجه رایانه‌های شخصی شده و باید منتظر گزارش‌های سازمان‌های معتبر نظیر گارتنر و IDC باشیم تا به آمار بهتری از آن دست یابیم. هر چند برخی از تحلیلگران معتقدند که عرضه رایانه‌های شخصی در بازار پس از گذشت سال‌ها به رقم ۳۰۰ میلیون دستگاه رسیده است. این نخستین رشد بازار رایانه‌های شخصی پس از سال ۲۰۱۱ میلادی محسوب می‌شود. بیشتر تحلیلگرها به واسطه پایان پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز ۷، انتظار چنین رشدی را نداشتند.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=27223

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.