• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
اخبار امروز : 3
0
1

خالق کلاشینکوف، از یک ربات بحث برانگیز رونمایی کرد

  • کد خبر : 7611
  • 10 مهر 1398 - 18:59
خالق کلاشینکوف، از یک ربات بحث برانگیز رونمایی کرد

تولید کننده سلاح روسیه‌ای، Kalashnikov، سازنده مشهور اسلحه AK-47، به تازگی از یک هواپیمای بدون سرنشین رونمایی کرده است که هدف آن از بین بردن کامل اهداف زمینی از راه دور تا فاصله ۴۰ مایلی (۶۴ کیلومتری) به کمک یک هدایت کننده‌ی انسانی خواهد بود. تا اینجای‌ کار همه چیز مشابه دیگر هواپیمای بدون سرنشین […]

تولید کننده سلاح روسیه‌ای، Kalashnikov، سازنده مشهور اسلحه AK-47، به تازگی از یک هواپیمای بدون سرنشین رونمایی کرده است که هدف آن از بین بردن کامل اهداف زمینی از راه دور تا فاصله ۴۰ مایلی (۶۴ کیلومتری) به کمک یک هدایت کننده‌ی انسانی خواهد بود. تا اینجای‌ کار همه چیز مشابه دیگر هواپیمای بدون سرنشین است اما نقطه‌ی تمایز این هواپیما آن است که این سازه‌ی کلاشینکوف «بمب افکن» نیست بلکه همانند یک بمب گذار انتحاری، خود را با اصابت به هدف تعیین شده منفجر خواهد کرد.

سازندگان از این هواپیمای بدون سرنشنی به عنوان «یک سیستم هوایی بدون سرنشین با دقت بالا» یاد کرده‌اند، آن‌ها همچنین در یک بیانیه مطبوعاتی آن را KUB-UAV نام نهادند. این هواپیمای بدون سرنشین در اواخر ماه جاری در نمایشگاه و کنفرانس بین المللی (IDEX)، نمایشگاه دفاعی بزرگ در امارات متحده عربی، رونمایی خواهد شد و می‌توان گفت که KUB-UAV  یکی از سردمداران جنگ ‌های وحشتناک احتمالی در آینده خواهد بود.

سرگئی چموزوف (Sergey Chemezov)، مدیر عامل شرکت دولتی Rostec و شرکت مادر Kalashnikov، گفت:

KUB-UAV یک سلاح بسیار دقیق و موثر است که مقابله با آن با استفاده از سیستم‌های دفاع هوایی سنتی بسیار دشوار خواهد بود.

این هواپیمای بدون سرنشین می‌تواند تا سرعت ۸۰ مایل در ساعت (۱۳۰ کیلومتر در ساعت) برسد و تا مدت ۳۰ دقیقه در هوا به پرواز مشغول باشد. این سیستم می‌تواندبرای سربازانی که بروی زمین در حال حرکت هستند و نقش پیاده نظام را ایفاء می‌کنند، تعدادی از مزایای مهم را به ارمغان بیاورد: KUB-UAV تقریبا به طور کامل بی‌صدا است و می‌تواند تا ۶،۶ پوند (۳ کیلوگرم) مواد منفجره حمل کند.

مطالب خواندنی:  ساخت باتری ربات از الیاف دور ریخته شده!

هواپیمای بدون سرنشین KUB-UAV نیز همچنین با قیمت نسبتا ارزان فروخته می‌شود. برای برخی، این به معنی دوران جدیدی از جنگ است. نیکلاس گروسمن (Nicholas Grossman)، استاد روابط بین الملل در دانشگاه ایلینوی، به خبر گزاری واشنگتن پست در این باره ابراز داشت:

من از آن با عنوان دموکراتیزه کردن بمب‌های هوشمند یاد می‌کنم.

این مفهوم همچنین به دلیل قوای بالای Kalashnikov در جهان از نظر تامین سلاح‌های نظامی، معنای بسیار بیشتری را در خود خواهد گنجاند چرا که بورس استفاده از اسلحه‌ی AK-47 مشهور این شرکت اسلحه سازی از سال ۱۹۴۹ تا کنون داغ بوده است و هم اکنون نیز در حال استفاده و فعالیت در سراسر جهان است.

این اولین بار نیست که چنین ایده‌ای در ذهن طراحی پدید آمده است چرا که شاید این گروهک تروریستی داعش باشد که برای اولین بار و در حال حاضر برای چندین سال است که مواد منفجره را به هواپیماهای بدون سرنشین وصل می‌کند. در یک مورد از حملات صورت گرفته توسط این گروهک تروریستی، ده‌ها تن از هواپیماهای بدون سرنشین مجهز به مواد منفجره و GPS در سال گذشته به نیروهای روسی در سوریه حمله کردند.

با همه‌ی این احوالات چگونگی متناسب بودن هواپیماهای انتحاری بدون سرنشین جدید کلاشنیکف در قوانین جنگ، در حال حاضر بر ما مخفی باقی خواهد ماند. شما کاربران تکفارس در این مورد چه فکر می‌کنید؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=7611

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.