• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
4

دانشمندان روشی برای تولید خاک ماه به آب اختراع کردند

  • کد خبر : 30430
  • 04 مهر 1400 - 17:14
دانشمندان روشی برای تولید خاک ماه به آب اختراع کردند

رفع نیازهای اولیه‌ی فضانوردان در سفر به ماه یکی از مسائل مهم پیش روی ناسا و دیگر آژانس‌های فضایی بوده است. از آن‌جایی که انتقال آب و کپسول‌های اکسیژن به دلیل وزن زیاد آن‌ها توسط راکت‌ها امکان‌پذیر نیست، دانشمندان به دنبال راه متفاوتی برای تامین منابع حیاتی انسان در سیاره‌ی ماه بوده‌اند. حالا تحقیقات آژانس […]

رفع نیازهای اولیه‌ی فضانوردان در سفر به ماه یکی از مسائل مهم پیش روی ناسا و دیگر آژانس‌های فضایی بوده است. از آن‌جایی که انتقال آب و کپسول‌های اکسیژن به دلیل وزن زیاد آن‌ها توسط راکت‌ها امکان‌پذیر نیست، دانشمندان به دنبال راه متفاوتی برای تامین منابع حیاتی انسان در سیاره‌ی ماه بوده‌اند. حالا تحقیقات آژانس فضایی اروپا نشان می‌دهد که فضانوردان می‌توانند با استفاده از خاک ماه به منابعی مانند آب و اکسیژن دست پیدا کنند.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکقارس،در این روش، فضانوردان ابتدا دمای خاک ماه را به همراه هیدروژن و متان به ۱.۸۰۰ درجه فارنهایت افزایش داده تا از حالت جامد به گاز تبدیل شود. سپس گازها از طریق چند لوله‌ وارد دستگاه متراکم‌کننده‌شده و آب و اکسیژن آن به‌طور جداگانه استخراج می‌شود. این فرآیند همچنین موجب تولید ترکیبات متان و هیدروژن شده و می‌توان از آن برای تولید مجدد آب و اکسیژن استفاده کرد. براساس تحقیقات جدید آزانس فضایی اروپا، امکان تکرار این فرآیند وجود داشته و عملاً نقشی به دخالت انسان در آن وجود ندارد.

در حال حاضر این فناوری در مرحله‌ی آزمایشی قرار داشته و هدف بعدی، ساخت این فناوری و استفاده‌ی فضانوردان از آن است. در صورتی که این هدف با موفقیت پشت سر گذاشته شود، گام مهمی در جهت ساخت پایگاه‌های انسانی در سیاره‌ی ماه برداشته خواهد شد.

نظر شما در مورد این کشف جدید داشنمندان چیست؟ به‌نظر شما این فناوری به مرحله‌ی تولید خواهد رسید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Digital Trends

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=30430

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.