• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 2
0
2

دانشمندان می خواهند از خاک مریخ اکسیژن استخراج کنند

  • کد خبر : 34244
  • 16 اسفند 1400 - 18:42
دانشمندان می خواهند از خاک مریخ اکسیژن استخراج کنند
ما در چند سال آینده شاهد سفر انسان به کره مریخ خواهیم بود، اما یکی از مشکلاتی که این سیاره سرخ دارد این است که خاک آن بسیار سمی بوده و برای سلامت انسان بسیار خطرناک است.

دانشمندان می خواهند از خاک مریخ اکسیژن استخراج کنند

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،ما در چند سال آینده شاهد سفر انسان به کره مریخ خواهیم بود، اما یکی از مشکلاتی که این سیاره سرخ دارد این است که خاک آن بسیار سمی بوده و برای سلامت انسان بسیار خطرناک است.

اما دانشمندان معتقدند که می‌توانند با استفاده از روش‌های خاصی از این خاک سمی اکسیژن تولید کنند و امکان نفس کشیدن را در کره مریخ فراهم بکنند.

آژانس فضایی اروپا (ESA) گفته است که در حال توسعه دستگاهی برای شناسایی مواد شیمیایی خاصی به نام ذرات اکسیژن بازواکنشی (Reactive oxygen species) در خاک مریخ است که شناسایی این ذرات کمک شایانی به دانشمندان خواهد کرد. این ذرات ظاهرا در داخل نمک‌های خاک مریخ وجود دارند، اما گفته می‌شود این نمک‌ها باعث مشکلات تیروئیدی و سایر مشکلات سلامتی برای انسان‌ها خواهند شد.

https://dl.greenbeautymag.com/2022/03/mars-ff98671c10ad-384x256.jpg.webp

با این حال، محققان آژانس فضایی اروپا معتقد هستند که می‌توانند از این نمک‌ها اکسیژن لازم برای حیات در سطح کره مریخ را استخراج کنند. این محققان قصد دارند رآکتوری را توسعه دهند که بتواند به‌طور پیوسته از خاک مریخ اکسیژن تولید بکند. دانشمندان معتقدند که از هر ۱.۲ هکتار خاک مریخ می‌توان اکسیژن کافی برای زنده نگه داشتن یک فضانورد را استخراج کرد.

البته مشکلی که در حال حاضر وجود دارد این است که تست این دستگاه رآکتور چندان راحت نیست، چونکه اصلا هیچ خاکی از مریخ در دسترس نیست که بتوان با استفاده از آن چنین تست‌هایی را انجام داد. البته دانشمندان به‌طور مصنوعی چنین خاکی را تولید کرده‌اند اما برخی از مواد سمی آن به‌خاطر مسایل سلامتی حذف کرده‌اند که این موضوع باعث شده تا شبیه‌سازی کامل خاک مریخ دشوارتر شود.

مطالب خواندنی:  ناسا: تائید نظریه بیگ بنگ بستگی به یافته های تلسکوپ فضایی جیمز وب خواهد داشت

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که نتایج این تحقیقات درنهایت به کجا ختم می‌شوند و آیا رویای زندگی روی سیاره مریخ محقق می‌شود یا نه. نظر شما درباره این کشف جدید چیست؟

منبع: Digital Trends

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=34244

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.