• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
2

درمان میگرن با دمنوش های گیاهی

  • کد خبر : 13769
  • 06 آبان 1398 - 21:49

بابونه برای درمان سردردهای میگرنی مفید است میگرن یکی از مشکلاتی است که امروزه گریبان گیر بسیاری از افراد شده است. درمان سردردهای میگرنی همیشه با استفاده از دارو میسر نیست و بسیاری افراد برای درمان میگرن به داروهای گیاهی رو می آورند. میگرن یکی از بیماری هایی است که حتی اندکی قبل از آغاز، […]

بابونه برای درمان سردردهای میگرنی مفید است

میگرن یکی از مشکلاتی است که امروزه گریبان گیر بسیاری از افراد شده است. درمان سردردهای میگرنی همیشه با استفاده از دارو میسر نیست و بسیاری افراد برای درمان میگرن به داروهای گیاهی رو می آورند.

میگرن یکی از بیماری هایی است که حتی اندکی قبل از آغاز، علامت های آن امان شخص مبتلا را می برد. تقریباً سه چهارم افرادی که از سردردرنج می برند دارای سابقه خانوادگی در این زمینه هستند. میگرن یکی از انواعسردرد همراه با درد بسیار است. بعضی علائم مانند سروصدای زیاد، بوهای تند، نور زیاد، کم بود آب بدن، اضطراب زیاد، خواب و غذای ناکافی سبب تشدید میگرن می شود.

راهکارهای متعددی برای کنترل درد ناشی از این بیماری موجود است از جمله؛ استفاده از دارو، کمپرس آب سرد و قرار گرفتن در اتاق تاریک. ولی راه حل بهتری هم برای کنترل این درد آزاردهنده وجود دارد. این شیوه تغذیه مناسب و نوشیدن برخی دمنوش های ارام بخش گیاهی است که میتواند به کنترل درد کمک کند.

دمنوش های گیاهی برای درمان میگرن
سنبل الطیب
از ترکیب سنبل طیب و گل گاوزبان بعنوان داروی گیاهی آرامبخش استفاده می ‍ شود. ولی قبل از آن، دمکرده این گیاه تنها سبب فروکش کردن سردردهای شدید می شود که میتوانید بعنوان یک مسکن گیاهی برای درمان میگرن از آن استفاده کنید.

روش استفاده: ریشه خشک شده این گیاه را بشویید. بعد آنرا درون قوری ریخته و قدری آب جوش به آن اضافه کنید. بگذارید سنبل الطیب ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دم بکشد تا ترکیبات آرام بخش  آن وارد آب شود. اکنونآن را بنوشید تا سردردتان آرام شود. برای داشتن طعم بهتر میتوانید.
به آن لیمو امانی هم اضافه کنید. بهتر است این گیاه دارویی را جایی بگذاریدکه از نور و حرارت دور باشد.

مطالب خواندنی:  بیماری سیاه سرفه چیست؟ علل ،علایم و درمان سیاه سرفه

بابونه؛ معجزه ضداسترس
چای بابونه یکی دیگر از داروهای گیاهی مورد توجه افراد مبتلا به میگرن است که به آرامش و خواب بهتر این اشخاص کمک می کند. بابونه اضطراب های وارد شده به سیستم عصبی را آرام می کند. بدین ترتیب افراد مبتلا به میگرن باید چای بابونه را بعنوان یک نوشیدنی دائمی در رژیم غذای خویش داشته باشند. این چای برای خردسالان هم ضرری ندارد.

گل ساعتی
از قدیم این گیاه بعنوان ارام بخش در وضعیت استرس و بیخوابی استفاده می شده است. همچنین برای درمان سردردهایی که در حالت خاص اتفاق می افتند، موثر است. این گیاه همان طور که از نامش پیداست برای افردی که در زندگی بسیار هیجان دارند، آنهایی که خیلی بااحساس، آتشین مزاج و عصبی هستند و به آسانی خشمگین میشوند سفارش می شود. این گیاه خواص ارام بخش و تسلابخش سیستم عصبی را دارد و سبب تقلیل سردردهای ناشی از وضعیت هیجانی می شود.

چای نعناع
نوشیدن یک فنجان چای نعناع هم به کاهش درد کمک میکند. یک فنجان چای نعناع با کمی عسل برای ایجاد احساس آرامش مؤثر است. نعناع دارای خواص ضد التهابی است که میتواند بطور شگفت آوری درد را تسکین دهد. چای بابونه هم بنابه علل مشابه یک جایگزین خوب است.

 دمنوش چای نعناع برای بهبود سردرد های میگرن مفید است

زنجبیل
جویدن زنجبیل راه حل دیگری برای حل مشکل سردرد میگرن است. بالاخص اگر شدت درد آنقدر باشد که وضعیت دل بهم خوردگی در شخص ایجاد می شود.

گل مینا
داروی گل مینای به تازگی بعنوان دارویی در تسکین سردرد کاربرد دارد. این ماده باتوجه به خواص ضد التهابی و قابلیت از بین بردن اسپاسم عضلات استفاده می شود. برای تقلیل دردهای میگرنی بهتر است دمنوش این گیاه را هر روز بنوشید. این گیاه به صورت خشک شده در مراکز فروش داروهای گیاهی وجود دارد. چنانچه این گیاه را بصورت تازه بجوید، امکان دارد دهانتان زخم شود.

مطالب خواندنی:  راههای درمان خانگی سنگهای لوزه

حد مجاز استفاده از این گیاه دارویی، روزانه ۱۲۵ میلی گرم است. برای آن که از ماکزیمم تأثیر گل مینا برای کاهش دردهای میگرن بهره مند شوید، بهتر است در طولانی مدت مقطع دمنوش گل مینا استفاده کنید. یک دوره استفاده چهار تا شش هفته ای برای بهبود نسبی ضروری است.

نکته: زنان حامله نباید دمنوش گل مینا استفاده کنند. زیرا استفاده از این گیاه دارویی سبب پیدایش انقباض های رحمی می شود.

گیاه نفله
دم کرده گیاه نفله هم درمان مناسبی برای سردردهای میگرنی است. ۵۰ گرم سرشاخه های گلدار و برگ های خشک شده گیاه را در هزار گرم آب جوش بریزید و قرار دهید خوب دم بکشد و روزی دو تا سه فنجان نوش جان کنید.

منبع: بیتوته

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=13769

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.