• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
4

دسترسی آفلاین به فایل‌ها در گوگل درایو فراهم شد

  • کد خبر : 30122
  • 15 شهریور 1400 - 18:20
دسترسی آفلاین به فایل‌ها در گوگل درایو فراهم شد

ویژگی جدیدی به سرویس گوگل‌ درایو اضافه شده که امکان دسترسی به انواع فایل‌های روی وب را حتی در هنگام عدم اتصال به اینترنت فراهم می‌کند.   به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،گوگل قابلیت دسترسی آفلاین به فایل‌های ذخیره شده در سرویس گوگل‌ درایو را معرفی کرد. این ویژگی جدید به کاربران […]

ویژگی جدیدی به سرویس گوگل‌ درایو اضافه شده که امکان دسترسی به انواع فایل‌های روی وب را حتی در هنگام عدم اتصال به اینترنت فراهم می‌کند.

 

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،گوگل قابلیت دسترسی آفلاین به فایل‌های ذخیره شده در سرویس گوگل‌ درایو را معرفی کرد. این ویژگی جدید به کاربران اجازه می‌دهد تا مواقعی که به اینترنت متصل نیستند، به انواع فایل‌های مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.

این قابلیت برای افرادی که شرایط کاربری آن‌ها باعث شده تا همیشه به شبکه‌ی اینترنت متصل نباشند بسیار کاربردی خواهد بود. همچنین با این برای افرادی که امکان اتصال به اینترنت در محل کار آن‌ها وجود ندارد بسیار مفید است.

پیش از این گوگل فقط امکان دسترسی آفلاین به اسناد متنی، صفحات گسترده و اسلاید‌ها را فراهم کرده بود اما حالا کاربران می‌توانند به انواع دیگر فایل‌های ذخیره شده در سرویس گوگل درایو هم به‌طور آفلاین دسترسی داشته باشند.

برای فعال کردن قابلیت پشتیبانی از اجرای آفلاین فایل مورد نظر، باید در حساب کاربری گوگل درایو خود روی آن راست کلیک کرده و سپس گزینه‌ی دسترسی در حالت آفلاین (Available offline) را در منو فعال کنید. سپس می‌توانید فایل‌های مورد نظر را از طریق پرتال تحت وب سرویس مورد بحث و با استفاده از اپلیکیشن‌های مربوطه که روی رایانه‌ی شما نصب شده‌اند، اجرا کنید.

این بروزرسانی برای کاربران سیستم‌عامل کروم اواس نیز در دسترس قرار گرفته و حالا این دسته از کاربران نیز می‌توانند اسناد متنی، فایل‌های صفحات گسترده و اسلاید‌های مورد نظر خود را به‌صورت آفلاین نیز در دسترس داشته باشند. کاربران کروم اواس می‌توانند این‌کار را از طریق اپلیکیشن Files که روی اکثر کروم‌بوک‌های مطرح بازار ارائه شده انجام دهند. این یعنی در سیستم‌عامل کروم برای مشاهده‌ی آفلاین فایل‌های یاد شده نیازی به باز کردن و نشان‌دار کردن آن‌ها در سرویس گوگل درایو نیست.

مطالب خواندنی:  چگونه با مسئولیت خود وسایلمان را دور بریزیم؟

ویژگی مورد بحث هم اکنون در دسترس تمامی کاربران شخصی و سازمانی سرویس گوگل درایور قرار گرفته است. درهر حال، در محیط‌های اداری، مدیران باید امکان دسترسی آفلاین به فایل‌ها را روی دامنه‌ی مورد نظر خود فعال کنند. گوگل ارائه‌ی این قابلیت جدید را آغاز کرده و تا تاریخ ۱۴ سپتامبر آن را در دسترس همه قرار خواهد داد.

منبع:AC

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=30122

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.