• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
2

دستگاهی که فتوسنتز مصنوعی انجام می دهد

  • کد خبر : 25466
  • 05 شهریور 1399 - 0:47
دستگاهی که فتوسنتز مصنوعی انجام می دهد

مجله زیبایی سبز:محققان دستگاهی ابداع کرده اند که با استفاده از فتوسنتز مصنوعی و بدون نیاز به الکتریسیته نوعی سوخت قابل ذخیره تولید می کند. یک دستگاه جدید ابداع شده که می تواند نور خورشید، دی اکسید کربن و آب را ترکیب و بدون نیاز به منبع الکتریسیته به یک سوخت حافظ محیط زیست تبدیل […]

مجله زیبایی سبز:محققان دستگاهی ابداع کرده اند که با استفاده از فتوسنتز مصنوعی و بدون نیاز به الکتریسیته نوعی سوخت قابل ذخیره تولید می کند.

یک دستگاه جدید ابداع شده که می تواند نور خورشید، دی اکسید کربن و آب را ترکیب و بدون نیاز به منبع الکتریسیته به یک سوخت حافظ محیط زیست تبدیل کند.

محققان دانشگاه کمبریج این دستگاه را ساخته اند و ادعا می کنند با استفاده از فتوسنتز مصنوعی کار می کند. دستگاه براساس فناوری پیشرفته «photosheet» ساخته شده و نور آفتاب، دی اکسید کربن و آب را به اکسیژن و اسید فرمیک ( یک سوخت قابل ذخیره) تبدیل می کند.

این نوع از سوخت را می توان به طور مستقیم در ژنراتورهای مخصوص به کار برد یا آن را به هیدروژن تبدیل کرد. دستگاه مذکور بی سیم است و می توان آن را ارتقا داد و در مزارع انرژی مشابه مزارع خورشیدی به کاربرد تا انرژی پاک تولید شود.

اروین رایزنر محقق ارشد این پژوهش می گوید: ذخیره  سوخت های گازی و جداسازی فراورده های فرعی آن فرایند پیچیده ای است. با توسعه این فناوری می خواهیم به نقطه ای برسیم که بتوانیم یک سوخت مایع تولید کنیم که به آسانی ذخیره و جابجا می شود.

این محققان در سال ۲۰۱۹ میلادی  یک راکتور خورشیدی را براساس طرح «برگ مصنوعی» ساختند که با استفاده از نور خورشید، دی اکسید کربن و آب سوختی به نام گاز سنتز(syngas) تولید می کند.

فناوری مذکور عملکردی مشابه برگ های مصنوعی دارد اما به شیوه ای متفاوت اسید فرمیک را تولید می کند. هرچند  این برگ مصنوعی از برخی اجزای سلول های خورشیدی استفاده می کند اما دستگاه جدید نیازمند این تجهیزات نیست و فقط به فوتوکاتالیستهایی نیاز دارد که در یک ورقه قرار گرفته اند تا یک ورقه فوتوکاتالیستی بسازند.

مطالب خواندنی:  هوندا دو خودروی هیبریدی و برقی جدید در نمایشگاه شانگهای معرفی می‌کند

 این ورقه ها از پودرهای نیمه رسانا ساخته شده اند که می توان آنها را در کمیت های بالا به راحتی و با هزینه اندک آماده کرد.

علاوه بر آن این فناوری جدید قدرتمندتر است و سوخت پاکی تولید می کند که ذخیره سازی آن آسان تر است.

منبع:مهر،دیلی میل

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=25466

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.