• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 3
0
6

دکوراسیون اتاق خواب شیک و مدرن و ویژگی های آن

  • کد خبر : 2831
  • 18 تیر 1397 - 20:32
دکوراسیون اتاق خواب شیک و مدرن و ویژگی های آن

پاسخ به سوال دکوراسیون اتاق خواب شیک و مدرن باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد، موضوعی است که در این پست ا به آن پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید تا با ویژگی‌های یک اتاق خواب مدرن، شیک و دوست داشتنی آشنا شوید. پس از یک روز کاری سخت و طولانی، هر فردی به دنبال مکانی دنج و […]

پاسخ به سوال دکوراسیون اتاق خواب شیک و مدرن باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد، موضوعی است که در این پست ا به آن پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید تا با ویژگی‌های یک اتاق خواب مدرن، شیک و دوست داشتنی آشنا شوید.

پس از یک روز کاری سخت و طولانی، هر فردی به دنبال مکانی دنج و راحت است تا بتواند در آنجا استراحت کرده و خستگی خود را رفع کند. بدون شک تنها مکانی که می‌تواند این ویژگی‌ها را داشته باشد و مناسب استراحت شما باشد، اتاق خواب و تخت خواب شما است. اتاق خواب شما برای اینکه دنج و راحت باشد و بتواند برای شما آرامش خاطر و آسایش را فراهم کند باید خصوصیات خاصی داشته باشد که مطابق سلیقه شما هستند! در واقع، اتاق خواب باید به گونه‌ای طراحی شود که تمامی خواسته‌های شما را، به عنوان مثال دنج و راحت بودن و در عین حال شیک و زیبا و مدرن بودن، برآورده سازد. اما طراحی دکوراسیون اتاق خواب کاری دشوار است؛ چرا که شما باید هم شیک و زیبا بودن اتاق خواب خود را در نظر داشته باشید و هم به کاربردی و راحت بودن اتاق خواب خود توجه کنید.

اتاق خواب شیک و مدرن و ویژگی های آن

همه ما می‌دانیم که تا چه اندازه خوابیدن و استراحت کردن اهمیت دارد، اما آیا همه ما به این نکته نیز توجه می‌کنیم که تا چه اندازه طراحی دکوراسیون اتاق خواب روی خوابیدن و استراحت ما تاثیر می‌گذارد؟ پس در طراحی اتاق خواب خود دقت لازم را داشته باشید! آیا می‌خواهید دکوراسیون اتاق خواب خود را طراحی کنید؟ به دنبال تغییر دکوراسیون اتاق خواب خود هستید؟ آیا می‌دانید که چه سبکی از بینسبک‌های دکوراسیون داخلی با سلیقه شما همخوانی دارد؟ به عنوان مثال آیا طرفدار سبک کلاسیک هستید، یا سبک سنتی ایرانی و یا سبک مدرن را می‌پسندید؟ پس اگر می‌خواهید دکوراسیون اتاق خواب خود را طراحی کنید، ابتدا باید سبک مورد علاقه خود را انتخاب کنید. ابتدا تعیین کنید که آیا به دنبال اتاق خواب کلاسیک هستید، یا اینکه می‌خواهید اتاق خواب شیک و مدرن خود را داشته باشید.

هنگامی که بین تمام گزینه‌های موجود انتخاب خود را کردید، باید به این مسئله بپردازید که خصوصیات انتخاب شما چیست. به عنوان مثال اگر انتخاب شما اتاق خواب شیک و مدرن است، باید بدانید که این سبک چه خصوصیات و ویژگی‌هایی دارد.

اتاق خواب شیک و مدرن و ویژگی های آن

شاید برای همه ما این سوال به وجود بیاید که اتاق خواب شیک و مدرن چه خصوصیاتی باید داشته باشد. یکی از ویژگی‌های مدرن بودن این است که فضاهای مدرن باید بسیار کاربردی باشند. خصوصیت دیگری که می‌توان برای داشتن اتاق خواب شیک و مدرن به آن اشاره کرد، استفاده از رنگ‌های متنوع و زیبا است که در عین شیک و خاص بودن به اتاق خواب مدرن شما روح و نشاط می‌بخشد. شما همچنین می‌توانید از مبلمان خاص و مطابق سلیقه خود استفاده کنید، انتخاب مبلمان برای اتاق خواب مدرن کار دشواری نیست. مبلمان اتاق خواب مدرن می‌تواند ساده و کاربردی و در عین حال شیک و زیبا باشد. برای ایجاد اتاق خواب شیک و مدرن هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما می‌توانید از ترکیب سبک‌های متنوع استفاده کنید و این یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد فضاهای مدرن است.

اتاق خواب شیک و مدرن و ویژگی های آن

برای داشتن اتاق خواب مدرن خود را به یک سبک و یک یا دو رنگ خاص محدود نکنید. نیازی نیست که حتما همه رنگ‌ها با یکدیگر ست باشند. ست بودن در مدرن بودن هیچ معنایی ندارد! یکی دیگر از خصوصیات فضای مدرن نورپردازی طبیعی است! در اتاق خواب‌های مدرن می‌توان از نور طبیعی که از پنجره وارد اتاق می‌شود برای روشن کردن اتاق خواب شیک و مدرن استفاده کرد. نورپردازی طبیعی نیز یکی از ویژگی‌هایی است که نباید نادیده گرفته شود، چرا که در عین مدرن ساختن فضای شما، بسیار شیک و زیبا است.

اگر شما نیز به دنبال داشتن اتاق خواب شیک و مدرن هستید، با ما تا انتهای این پست از مجله مبل و دکوراسیون توکامگ همراه باشید. ما در این مطلب سعی داریم تا خصوصیات اتاق خواب شیک و مدرن را در اختیار شما قرار دهیم، تا بتوانید با در نظر گرفتن ویژگی‌های اتاق خواب مدرن، سبک خاص خود را انتخاب کنید.

مطالب خواندنی:  پرایمر مژه گلدن رز

۱٫ گل و گیاه در اتاق خواب شیک و مدرن

اتاق خواب شیک و مدرن

سبک دکوراسیون مدرن از اواسط قرن بیستم بین مردم رواج پیدا کرد. این سبک به دلیل سادگی و زیبایی بدون پیچیدگی خود در بین مردم طرفدار بسیاری دارد. سبک مدرن هیچ محدودیتی ندارد و به راحتی می‌توان یک فضا را مدرن ساخت و از زیبایی و سادگی و کاربردی بودن آن لذت برد. یکی از خصوصیاتی که می‌توان با استفاده از آن اتاق خواب شیک و مدرن خود را ساخت، استفاده از گل و گیاه در فضای اتاق خواب است. استفاده از وسایل طبیعی یکی از ویژگیه‌ایی است که در سبک مدرن بسیار به آن توجه می‌شود و نیز طرفداران بیشماری در میان مردم دارد. همانطور که در اکثر خانه‌ها مشاهده می‌کنیم، استفاده از گل و گیاه در منزل بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در هر خانه‌ای حداق یک گلدان گل را می‌توان مشاهده کرد. شما می‌توانید در اتاق خواب خود از یک یا چند گلدان گل استفاده کنید تا فضای مدرن خود را ایجاد کنید. گل و گیاه در عین فراهم کردن فضای مدرن، به شما فضایی بسیار شیک و دلنشین را ارائه می‌دهد.

گل و گیاه در اتاق خواب مدرن و شیک

از طرفی دیگر همه ما می‌دانیم که نگهداری از گل و گیاه فواید خاص خود را دارد. از میان این فواید می‌توان به تولید اکسیژن، القای حس زیبایی، تاثیر روی روحیات افراد و کاهش میزان استرس، بهبود سردردهای شدید، جلوگیری از افسردگی اشاره کرد. همه ما بعد از یک روز سخت و طولانی به استراحت نیاز داریم. حال اگر این استراحت در فضایی باشد که در آن از گل و گیاه طبیعی استفاده شده است، بدون شک خستگی یک روز کاری طولانی را از هر فردی دور می‌کند و آرامش را برای افراد به وجود می‌آورد.

گل و گیاه در اتاق خواب مدرن و شیک

همانطور که گفتیم یکی از ویژگی‌های سبک مدرن، کاربردی بودن وسایل مورد استفاده در دکوراسیون به سبک مدرن است. بنابراین، شما در طراحی دکوراسیون اتاق خواب شیک و مدرن خود نه تنها باید به شیک و زیبا بودن آن توجه کنید، بلکه باید کابردی بودن وسایل مورد استفاده خود را نیز مورد توجه قرار دهید. همانطور که در این تصویر مشاهده می‌کنید، استفاده از گل و گیاه زیبای و شیک بودن فضای شما را به ارمغان می‌آورد. و از طرفی دیگر، می‌توان به کاربردی بودن استفاده از گل و گیاه اشاره کرده که این کاربردی بودن همان فواید خاصی است که گل و گیاهان برای انسان‌ها فراهم می‌آورند.

بنابراین، برای اینکه بتوانید اتاق خواب شیک و مدرن خود را ایجاد کنید، استفاده از گل و گیاه را نادیده نگیرید، تا بتوانید هم شیک و زیبایی ساده سبک مدرن را برای خود به ارمغان بیآورید و هم بتوانید ویژگی کاربردی بودن آن را نیز برای خود فراهم کنید.

۲٫ نورپردازی طبیعی در اتاق خواب مدرن

اتاق خواب شیک و مدرن

همانطور که گفتیم، استفاده از عناصر طبیعی یکی از ویژگی‌های سبک مدرن است. به همین خاطر، به نور طبیعی در سبک مدرن بسیار توجه می‌شود. همانند این عکس، اگر شما می‌خواهید اتاق خواب شیک و مدرن خود را ایجاد کنید، باید از نور طبیعی که از پینجره‌ها وارد اتاق می‌شوند استفاده کنید و تا جایی که می‌توانید این نورپردازی طبیعی را به حداکثر برسانید. از پرده‌هایی استفاده کنید که به راحتی کنار برودند و مانع ورود نور طبیعی از پنجره‌ها نشوند. همچنین استفاده از پرده‌هایی با رنگ روشن نیز می‌تواند در ورود نور طبیعی بسیار موثر باشد. پرده‌هایی با رنگ تیره خود باعث تاریک شدن اتاق خواب می‌شوند و از ورود نور طبیعی جلوگیری می‌کنند. بنابراین سعی کنید از پرده‌های رنگ روشن استفاده کنید تا علاوه بر اینکه خود باعث تاریک شدن اتاق نمی‌شوند، از ورود نور طبیعی نیز جلوگیری نکنند.

مطالب خواندنی:  چگونه با مسئولیت خود وسایلمان را دور بریزیم؟

روانشناسان علت اصلی سلامت روانی و جسمانی انسان را نور طبیعی یعنی همان نور خورشید می‌دانند و به همین خاطر استفاده از نور طبیعی را بسیار پیشنهاد می‌کنند. همچنین کمبود نور خورشید باعث کاهش ویتامین D در بدن انسان می‌شود. اگر به این جنبه استفاده از نور طبیعی دقت کنیم، یعنی به ویژگی کاربردی بودن سبک مدرن نیز دقت کرده‌ایم.

بنابراین، استفاده از نور طبیعی هم زیبایی و شیک بودن خاصی که مد نظر شما است را فراهم می‌آورد، و هم باعث ایجاد فضایی مدرن می‌شود. بنابراین، اگر به دنبال فضایی شیک و مدرن هستید، حتما از نور طبیعی یا همان نور خورشید در اتاق خواب خود استفاده کنید. همچنین با این کار به سلامت جسمانی خود یعنی تامین ویتامین D مورد نیاز بدن و هم سلامت روانی خود یعنی جلوگیری از افسردگی کمک کنید.

۳٫ استفاده از چوب در اتاق خواب شیک و مدرن

اتاق خواب شیک و مدرن

یکی دیگر از ویژگی‌های سبک مدرن استفاده از چوب است! همانطور که گفتیم سبک مدرن به عناصر طبیعی توجه ویژه‌ای می‌کند. چوب نیز یکی از این عناصر طبیعی است که در دکوراسیون مدرن بسیار مورد توجه و استفاده قرار گرفته است. چوب یکی از بهترین عناصری است که می‌تواند زیبایی ساده و مدرن را در اتاق خواب شما به ارمغان بیآورد. چوب سفت و استوار، مدرن و خیره کننده است و استفاده از آن در اتاق خواب می‌تواند گرمای منحصر به فردی برای شما به ارمغان بیآورد که همین مسئله باعث ایجاد فضایی دنج و راحت برای استارحت شما خواهد شد. استفاده از یک سرویس خواب چوبی مدرن می‌تواند گزینه مناسبی باشد! یا اینکه همانند تصویر میتوانید از کفپوشها، دیوار یا سقف چوبی استفاده کنید. استفاه از چوب در دکوراسیون منزل بسیار متنوع است و شما می‌توانید در کوچکترین وسایل تا بزرگترین آن‌ها از چوب استفاده کنید. با استفاده از چوب شما علاوه بر ایجاد زیبایی طبیعی و ساده، سبک مدرن را نیز به اتاق خواب خود آورده‌اید. چوب نیز همانند سایر عناصر طبیعی به این دلیل که در طبیعت بسیار یافت می‌شود، می‌تواند تاثیر مثبتی بر روحیه انسان داشته باشد و از افسردگی جلوگیری کند.

۴٫ ویژگی ساده بودن سبک مدرن

اتاق خواب شیک و مدرن

یکی از مسائلی که در سبک مدرن بسیار به آن پرداخت شده است، سادگی دکوراسیون و وسایل استفاده شده در فضای مدرن شما است. نیازی نیست که اتاق خواب خود را خیلی شلوغ کنید. همین سادگی سبک مدرن است که به آن زیبایی منحصر به فردی می‌بخشد. به جای اینکه از وسایل کوچک و بسیار زیاد در اتاق خواب خود استفاده کنید، بیشتر به وسایل بزرگتر مانند تخت خواب خود توجه کنید. با در نظر گرفتن این مسئله شما باید از وسایل کاربردی و در عین حال شیک و زیبا استفاده کنید. به عنوان مثال به تخت خواب خود توجه کنید که هم زیبا و شیک و ساده و هم بسیار راحت و دنج باشد. بنابراین، اگر به دنبال فضایی مدرن هستید از شلوغی دوری کرده و به سادگی فضای خود توجه کنید.

۵٫ اتاق خواب براق صیقلی در سبک مدرن

اتاق خواب شیک و مدرن

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باید در سبک مدرن به آن اشاره کرد، تمایل به نمایش آینه است! این ویژگی یعنی اینکه شما از سطحی استفاده کنید که بسیار براق و صیقلی هستند و در نهایت تصویر هر چیزی که روبروی آنها قرار بگیرد را منعکس می‌کنند. همانطور که در این تصویر مشاهده می‌کنید، دیوارها، سقف و حتی کفپوش اتاق بسیار براق و صیقلی هستند و شما می‌توانید تصاویر منعکس شده در آنها را به راحتی مشاهده کنید. این سطوح صیقلی به خوبی نور را بازتاب می‌دهند و به همین دلیل است که باعث روشن شدن اتاق می‌شوند. سطوح براق و صیقلی به خوبی نور خورشید که از پنجره به داخل اتاق می‌تابد را حتی به گوشه‌هایی از اتاق که از پنجره فاصله دارند، بازتاب می‌دهد و باعث روشن و دلباز شدن گوشه و کنار اتاق خواب شیک و مدرن شما می‌شود. بنابراین، برای داشتن اتاق خوابی روشن، دلباز، نورگیر، شیک و مدرن استفاده از سطوح براق و صیقلی را نادیده نگیرید.

۶٫ استفاده از آثار هنری مدرن در اتاق خواب شیک و مدرن

اتاق خواب شیک و مدرن

اگر می‌خواهید اتاق خواب شیک و مدرن خود را ایجاد کنید، استفاده از یک تابلوی سبک مدرن می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد. حداقل از یک اثر هنری به سبک مدرن روی دیوار اتاق خواب خود استفاده کنید تا حال و هوای دوران مدرن را به اتاق خواب خود بیآورید. هنگام تزیین دیوار با قاب عکس و تابلوهای هنری حتما به نکات ایمنی نصب و استفاده از آن‌ها بر روی دیوار توجه داشته باشید.

مطالب خواندنی:  مدل های تخت کنار مادر

۷٫ استفاده از آینه مناسب

اتاق خواب شیک و مدرن

آینه‌ها عناصر جادویی بسیار زیبا و شیک در سبک دکوراسیون مدرن هستند. آینه‌ها باعث می‌شوند هر فضایی بزرگ‌تر، روشن‌تر، و منحصر به فردتر به نظر برسد. شما می‌توانید از آیینه‌ای قدی زمینی استفاده کنید یا آینه خود را به دیوار نصب کنید. در هر دو صورت این وسیله کار خودش را می‌کند و در عین زیبایی، فضایی مدرن را برای شما به ارمغان می‌آورد. توجه کنید در صورتی که اتاق خوابتان کوچک است، می‌توانید از آینه برای بزرگتر نشان دادن اتاق خود نیز استفاده کنید.

۸٫ ترکیب رنگ‌های متنوع و زیبا

اتاق خواب شیک و مدرن

شما در انتخاب رنگ اتاق خواب شیک و مدرن خود هیچ محدودیتی ندارید و می‌توانید هر رنگی را که می‌خواهید در کنار رنگ‌های دیگر اسفتاده کنید. در سبک مدرن ست کردن دو یا چند رنگ معنایی ندارد! شما می‌توانید هر رنگی را در کنار رنگی دیگر استفاده کرده و فضای مورد علاقه خود را ایجاد کنید. البته باید در انتخاب رنگ اتاق خواب خود دقت لازم را نیز داشته باشید، چرا که اتاق خواب فضایی است که شما در آن به استراحت می‌پردازید. بنابراین، رنگ اتاق خواب باید جوری انتخاب شود که به شما حس آرامش و راحتی دهد. از رنگ‌های بسیار تیره که خود باعث ایجاد افسردگی می‌شوند، دوری کنید و استفاده از آن‌ها را فراموش کند. سعی کنید بیشتر از رنگ‌های روشن استفاده کنید تا اتاق خواب شما روشن و دلباز باشد. روشن بودن اتاق خود باعث رفع خستگی و جلوگیری از افسردگی می‌شود. بنابراین به این نکته مهم نیز حتما توجه کنید و در انتخاب رنگ‌های اتاق خواب خود محتاط بوده و بیشتر به سراغ رنگ‌های روشن و شاد و آرامش بخش بروید.

اتاق خواب شیک و مدرن و ویژگی های آن

همانطور که گفتیم سبک مدرن، سبک زیبایی ساده و بدون پیچیدگی است. شاید برخی افراد از این سبک خوششان نیاید، چرا که سبکی ساده است و ممکن است برخی افراد طرفدار شلوغی فضای خانه خود باشند! پس اگر شما به دنبال تجمل گرایی نیستید و ساده گرایی را ترجیح می‌دهید، می‌توانید با استفاده از سبک مدرن اتاق خواب شیک و مدرن خود را ایجاد کنید.

شما می‌توانید با در نظر گرفتن سلیقه شخصی خود و همچنین راهنمایی کارشناسان این سبک، به دنبال ایجاد اتاق خواب شیک و مدرن خود بروید.

ما در این پست از توکامگ سعی کردیم ویژگی‌های اتاق خواب شیک و مدرن را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید با استفاده از راهنمایی‌های ارائه شده در این مطلب اتاق خواب مورد علاقه خود را طراحی کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات مفید شما همراهان همیشگی خود هستیم.

برگرفته از: freshome.com و www.homify.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=2831

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.