• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
2

راه‌حل مشکل چرخش اشتباه صفحه‌نمایش در پتنت جدید سرفیس Duo

  • کد خبر : 12316
  • 22 مهر 1398 - 12:19
راه‌حل مشکل چرخش اشتباه صفحه‌نمایش در پتنت جدید سرفیس Duo

در رویداد سرفیس که هفته گذشته برگزار شد، مایکروسافت به شایعه‌ای که مدت‌هاست در رابطه با صفحه‌نمایش سرفیس نئو و سرفیس Duo وجود دارد، پاسخ داد. تاکنون تایید شده است که سرفیس Duo توسط یک پردازنده ۸۵۵ اسنپ‌دراگون و ‌اندروید پشتیبانی می‌شود و همچنین دارای صفحه دوتایی ۵٫۴ اینچی (در مجموع ۸٫۳ اینچ) به همراه […]

در رویداد سرفیس که هفته گذشته برگزار شد، مایکروسافت به شایعه‌ای که مدت‌هاست در رابطه با صفحه‌نمایش سرفیس نئو و سرفیس Duo وجود دارد، پاسخ داد.

تاکنون تایید شده است که سرفیس Duo توسط یک پردازنده ۸۵۵ اسنپ‌دراگون و ‌اندروید پشتیبانی می‌شود و همچنین دارای صفحه دوتایی ۵٫۴ اینچی (در مجموع ۸٫۳ اینچ) به همراه پورت USB-C است. سرفیس نئو نیز توسط پردازنده Lakefield اینتل پشتیبانی می‌شود و صفحه‌نمایش دوتایی ۹ اینچی دارد که به یک لولا ۳۶۰ ‌ای در مرکز متصل است.

در حالی که به احتمال زیاد پیش‌بینی می‌شود که سرفیس نئو با ویندوز ۱۰X عرضه شود، پتنت جدیدی از مایکروسافت مسئله مهمی را درباره نئو و Duo بیان می‌کند.

مطمئناً همه کاربران تلفن‌های همراه هوشمند با مشکل چرخش صفحه‌نمایش مواجه هستند. مشکلی که گاهاً رخ می‌دهد و تلفن همراه شما نمی‌تواند به خوبی تشخیص دهد که آیا آن لحظه زمان مناسبی برای چرخش صفحه‌نمایش است یا خیر. به همین منظور، بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند که این ویژگی را در زمان لازم به صورت دستی فعال کرده و سپس غیرفعال کنند تا با مشکل چرخش نابجای صفحه مواجه نشوند.

مایکروسافت به تازگی پتنت جدیدی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد سیستم حسگر جهت گیری‌های مختلف صفحه‌نمایش دقیقاً چطور کار می‌کند:

برای تشخیص جهت، یک دستگاه محاسبه‌گر احتمالاً شامل یک سیستم حسگر نیز باشد. به هر حال، قرار دادن فیزیکی سیستم حسگر ممکن است نتواند راه‌حلی برای این مشکل باشد. روش دیگری وجود دارد که یک دستگاه شتاب‌سنج در هر بخش وجود داشته باشد. چنین پیکربندی ممکن است کمک کند تا جهت‌ها توسط شتاب‌سنج به خوبی تشخیص داده شوند. به هر ترتیب، در برخی از جهت‌ها، ممکن است که دستگاه حساب‌گر موفق به تشخیص جهت گیری‌های هر کدام از بخش‌ها نشود (برای مثال هنگامی‌ که شتاب‌سنج‌های مربوطه جهت‌یابی خود را انجام داده‌اند، تاثیر نیروی جاذبه از هر دو طرف در امتداد بخشی که شتاب‌سنج به آن متصل است، ممکن است مانع از تشخیص صحیح جهت‌گیری شود).

بنابراین، نمونه‌هایی در ارتباط با روش بهتر جهت‌یابی بین قسمت‌های دستگاه سنجش فاش شده‌اند. یکی از نمونه‌ها نشان می‌دهد که دستگاه محاسبه‌گر شامل بخش اول و بخش دوم می‌شود. این در حالی است که بخش اول دارای یک سیستم حسگر جهت‌یابی سه‌بعدی است و بخش دوم نیز شامل یک سیستم حسگر جهت‌یابی سه‌بعدی دیگر. در این حالت، ارتباطی نسبی میان جهت‌یاب‌های سه‌بعدی بخش اول و دوم وجود دارد.

معمولاً برای شناسایی جهت تلفن همراه، دستگاه حسگر ممکن است شامل یک سیستم حسگر باشد که این سیستم بر روی لولایی که بخش‌ها را به هم متصل می‌کند، قرار گرفته است. هرچند قرارگیری این دستگاه حسگر بر روی لولا نیز ممکن است دلیلی برای اشتباه در تشخیص باشد. به همین جهت، دستگاه شامل حسگر‌های شتاب‌سنجی است که در هر بخش جای گرفته‌اند. چنین پیکربندی اجازه می‌دهد تا جهت نسبی شناسایی شده و حرکات تلفن همراه نیز توسط شتاب‌سنج واقع در هر بخش تشخیص داده شوند. هرچند، در برخی از جهت‌ها ممکن است دستگاه حسگر موفق به شناسایی جهت‌های هر بخش مجزا نشود که اگر دستگاه‌های شتاب‌سنج به طور منظم پشت سر هم قرار گرفته باشند، مسئله جاذبه و اثر آن بر روی قسمت‌ها باعث می‌شود که صفحه نمایش اشتباهاً جهت خود را تغییر ندهد. با وجود چنین شرایطی، دستگاه حسگر قرار گرفته در تلفن همراه می‌تواند به خوبی حرکت‌ها را تشخیص داده و دیگر مشکل چرخش بی جا و اشتباه صفحه نمایش پیش نمی‌آید.

بنابر توضیحات ارائه شده که مربوط به تشخیص همسویی نسبی بین قطعات یک دستگاه محاسباتی است، دیگر مشکل چرخش اشتباه به وجود نمی‎‌آید. سیستم‌های حسگر موجود در تلفن همراه شامل دو قسمت می‌شوند که بخش اول شامل یک سیستم سنسور جهت‌گیری سه‌بعدی و بخش دوم شامل یک سیستم حسگر ‌جهت‌گیری سه‌بعدی دیگر است. دستگاه محاسبه‌گر داده‌هایی را از سیستم‌های سنسور جهت‌گیری سه‌بعدی اول و دوم دریافت می‌کند. سپس از همین طریق داده‌ها به جهت‌گیری نسبی بخش‌های اول و دوم می‌رسد و از همین طریق تشخیص می‌دهد که آیا زمان چرخش صفحه فرارسیده است یا خیر.

در حال حاضر اطلاعات خاص و زیادی در مورد دستگاه‌های سرفیس که قرار است به زودی عرضه شوند، وجود ندارد. اما مایکروسافت قبل از انتشار دستگاه‌ها تا سال ۲۰۲۰، حتماً موارد بیشتری را در طول سال فاش می‌کند.

مطالب خواندنی:  ثبت تصویر آزمایشی خیره‌کننده توسط تلسکوپ جیمز وب

منبع:tech.gemfa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=12316

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.