• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
3

ربات ژاپنی که کارهای خانه را انجام می‌دهد

  • کد خبر : 6567
  • 05 اسفند 1397 - 0:11
ربات ژاپنی که کارهای خانه را انجام می‌دهد

تلاش‌های زیادی برای تولید روبات‌های خودمختار شده است و حتی برخی از آنها می‌توانند کارهای روزمره مانند تا کردن لباس‌ را انجام دهند. با این وجود، یک ربات جدید که توسط شرکت Mira Robotics ساخته شده، دیدگاه متفاوتی دارد…

d8b1d8a8d8a7d8aa da98d8a7d9bed986db8c daa9d987 daa9d8a7d8b1d987d8a7db8c d8aed8a7d986d987 d8b1d8a7 d8a7d986d8acd8a7d985 d985db8ce2808c 5c68720a7b9b4

تلاش‌های زیادی برای تولید روبات‌های خودمختار شده است و حتی برخی از آنها می‌توانند کارهای روزمره مانند تا کردن لباس‌ را انجام دهند. با این وجود، یک ربات جدید که توسط شرکت Mira Robotics ساخته شده، دیدگاه متفاوتی دارد. آنها یک روبات به نام یوگو را ایجاد کرده‌اند که برای کمک به انجام انواع کارهای خانگی طراحی شده است.  البته نکته‌ای در این بین وجود دارد: این ربات از راه دور توسط یک اپراتور مخابراتی کنترل می‌شود. به عبارت دیگر، کمی‌ شبیه به استخدام یک مستخدم خانگی است با این تفاوت که هرگز به طور فیزیکی از خانه شما دیدن نمی‌کند، بلکه یک ربات را به مدت چند ساعت در هفته از راه دور کنترل می‌کند.

این اولین کنترل از راه دور نیست که برای مصارف خانگی به کار گرفته می‌شود. ربات‌های Telepresence برای استفاده کودکان و رفتن به مدرسه و حتی مراسم فارغ التحصیلی استفاده می‌شود. ژاپن در همین حال اخیرا یک عمل غیرمعمول را آزمایش نموده است که در آن افراد با ناتوانایی حرکتی، از راه دور این ربات پیشخدمت را کنترل می‌کنند.

در مورد روبات‌های Ugo، هر ربات با سه دوربین، یک میکروفون، اسپیکر، وای‌فای و اتصال LTE مجهز است. در حالی که این ربات در حرکاتش کاملا محدود است (نمی‌تواند از پله صعود کند، و در صورت نیاز باید سطح شیب دار را برای حرکت آزادانه در خانه نصب کنید)، اما کاملا چالاک به نظر می‌رسد. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، وظایفی که قادر به انجام آن است شامل تا کردن لباس‌، آویزان کردن لباس و سایر موارد مشابه است.

مطالب خواندنی:  طرز تهیه قارچ و پیاز سوخاری؛ در خانه دست به کار شوید

براساس گزارش موسسه مهندسان برق و الکترونیک Spectrum، طرح کسب و کار برای Ugo این است که مشتریان آن را ماهانه برای بین ۱۸۰ تا ۲۲۵ دلار در هر ماه اجاره می‌کنند. مشتریان پس از آن افراد می‌توانند اپراتورهای انسانی را برای انجام وظایف کاری  درهر چند ساعت در هفته که به آنها نیاز دارند، به کار بگیرند. هنوز روشن نیست که این هزینه‌ها در قیمت اجاره اعمال شده یا هزینه‌ای جداگانه دارد. اپراتور انسانی پس از انجام وظایف مشخص شده ارتباط با ربات را قطع خواهد نمود. در طولانی مدت، این شرکت امیدوار است که در زمینه‌ی روبات‌های خودمختار نیز تحقیقات خود را ادامه دهد.

هنوز زمان دقیقی برای در دسترس قرار گرفتن این ربات در سراسر جهان وجود ندارد. با این حال، ربات ظاهرا برای آزمایش بتا در آینده نزدیک برنامه ریزی شده است. شرکت سازنده امیدوار است که در سال ۲۰۲۰ به طور کامل در دسترس عموم قرار بگیرد.

منبع:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=6567

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.