• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 2
0
3

رسمی: اپل شرکت واقعیت مجازی NextVR را خریده است

  • کد خبر : 17288
  • 02 خرداد 1399 - 18:40
رسمی: اپل شرکت واقعیت مجازی NextVR را خریده است

از امروز به بعد تکنولوژی واقعیت مجازی شکل واقعی‌تری به‌ خود خواهد گرفت زیرا اپل شرکت نکست‌وی‌آر (NextVR) را خریداری کرده است که در زمینه واقعیت مجازی فعالیت دارد و رویدادهای ورزشی را به‌صورت واقعیت مجازی استریم می‌کند. استارتاپ کالیفرنیا به همکاری با بسکتبال NBA و تنیس Wimbledon شهره است جایی که با استفاده از […]

از امروز به بعد تکنولوژی واقعیت مجازی شکل واقعی‌تری به‌ خود خواهد گرفت زیرا اپل شرکت نکست‌وی‌آر (NextVR) را خریداری کرده است که در زمینه واقعیت مجازی فعالیت دارد و رویدادهای ورزشی را به‌صورت واقعیت مجازی استریم می‌کند.

استارتاپ کالیفرنیا به همکاری با بسکتبال NBA و تنیس Wimbledon شهره است جایی که با استفاده از دوربین‌های حرفه‌ای که در اطراف زمین بازی کار گذاشته شده است به استریم زنده این فعالیت‌ها برای بینندگان در خانه به‌وسیله هدست‌هایشان می‌پردازد. هدف، بخشیدن حس حضور در ورزشگاه و تماشای آن از نزدیک به کاربران در خانه است. نکست‌وی‌آر همچنین استریم رویدادهای موسیقی و حتی مناظرات رییس جمهوری سال ۲۰۱۶ را در کارنامه دارد.

با استناد به کرانچ‌بیس (Crunchbase) که فعالیت‌های استارتاپ‌ها را بررسی و دنبال می‌کند شرکت نکست‌وی‌آر که در سال ۲۰۰۹ تاسیس گردید توانست رشدی ۱۱۵.۵ میلیون دلاری داشته باشد. اپل خبر خرید این شرکت را تایید کرده و این‌طور افزوده است که:

ما هر از چند گاهی شرکت‌های نوپا در بخش تکنولوژی را خریداری می‌کنیم ولی معمولا اهداف و برنامه‌های خود برای عموم به اشتراک نمی‌گذاریم.

خبر فوق پیش‌تر در سایت‌های ۹to5Mac و Bloomberg گزارش شده بود.

این خرید توسط اپل نشانه دیگری است که سازنده آیفون به‌زودی از هدست‌ واقعیت افزوده و واقعیت مجازی خود رونمایی خواهد کرد. منابع سایت CNET در سال ۲۰۱۸ بیان کرده بودند که این رونمایی برای امسال برنامه‌ریزی شده است.

انتظار می‌رود هدست یادشده از تکنولوژی واقعیت افزوده استفاده کرده تا تصاویری را به محیط حقیقی بیافزاید و همچنین با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی به ذهن شما حقه زده تا باور کنید که پای در یک دنیای خیالی گذاشته‌اید.

مطالب خواندنی:  سپر خورشیدی تلسکوپ فضایی جیمز وب با موفقیت باز شد

همان‌طور که اپل در سال ۲۰۰۷ آیفون، در سال ۲۰۱۰ آیپد و در سال ۲۰۱۴ آیواچ را معرفی کرد این خرید شاید نشانی از معرفی و تولید محصول بزرگ دیگری از اپل باشد. ورود اپل به بازار هدست‌ها مطمئنا این شرکت را وارد رقابت تجاری عمیق‌تری با مایکروسافت و فیس‌بوک خواهد کرد شرکت‌هایی که به ترتیب دو محصول قابل احترام HoloLens و Oculus را به بازار هدست‌های واقعیت مجازی معرفی کرده‌اند.

آخرین هدست واقعیت افزوده مایکروسافت، HoloLens 2 که در سال ۲۰۱۹ وارد بازار شد قیمتی برابر با ۳.۵۰۰ دلار دارد. این محصول با استفاده از یک دوربین، صفحه نمایش شفاف و اتصال به اینترنت از طریق گوشی کاربر تصاویر کامپیوتری را به محیط کاربر می‌افزاید. برای مثال این امکان برای شرکت‌ها فراهم است تا در زمان آموزش تعمیرکاران خود وسایل مورد نیاز آنها را هایلایت کنند و یا اینکه یک متخصص بتوانند از راه دور مشکل یک سکوی نفتی را شناسایی و برطرف کند.

در عوض محصول فیس‌بوک با نزدیک کردن صفحه نمایش به چشمان کاربر سعی می‌کند به ذهن او این‌طور القا کند که در یک دنیای کامپیوتری حضور دارد. این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا در اقیانوس با وال‌ها غواصی کنید به کاوش در خرابه‌های چرنوبیل بپردازید و یا حتی پای در یک نبرد عظیم فضایی بگذارید.

اسکات استاین (Scott Stein) سردبیر سایت CNET در سال ۲۰۱۹ از Oculus، هدست ۳۹۹ دلاری فیس‌بوک این‌طور یاد می‌کند:

بهترین چیزی است که من در امسال تجربه کرده‌ام.

اینکه چه زمانی هدست اپل از آسمان پای به زمین بگذارد هنوز مشخص نیست. بازار واقعیت مجازی بسیار نوپا است و فروش اندکی در مقایسه با گوشی‌های هوشمند و رایانه‌ها دارد ولی متخصصان عقیده دارند این هدست‌ها می‌توانند راه فراری خوبی برای میلیون‌ها انسانی باشند که به خاطر ویروس کرونا در خانه‌ها زندانی شده‌اند.

مطالب خواندنی:  افزودن شماره تماس به واتس اپ با کد QR

منبع:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=17288

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.