• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 0
0
3

رونمایی سامسونگ از درایو SSD مقرون‌به‌صرفه با ظرفیت ۴ ترابایت

  • کد خبر : 4109
  • 07 آذر 1397 - 18:24
رونمایی سامسونگ از درایو SSD مقرون‌به‌صرفه با ظرفیت ۴ ترابایت

کمپانی سامسونگ امروز از جدیدترین درایوهای حالت جامد (SSD) خود با عنوان ۸۶۰QVO رونمایی کرده که ظرفیت آنها به ۴ ترابایت می رسد. امروزه کاربران بیش از هر زمان دیگر به استفاده، تولید و ذخیره سازی فایل های با رزولوشن بالا نظیر ویدیوهای ۴K و بازی های با حجم سنگین می پردازند و این مساله […]

Samsung 860 QVO SSD 01.0

کمپانی سامسونگ امروز از جدیدترین درایوهای حالت جامد (SSD) خود با عنوان ۸۶۰QVO رونمایی کرده که ظرفیت آنها به ۴ ترابایت می رسد.

امروزه کاربران بیش از هر زمان دیگر به استفاده، تولید و ذخیره سازی فایل های با رزولوشن بالا نظیر ویدیوهای ۴K و بازی های با حجم سنگین می پردازند و این مساله نیاز آنها به حافظه های با ظرفیت بالا و حداقل تاخیر را افزایش داده است. کمپانی سامسونگ برای رفع نیازهای این دسته از کاربران درایوهای SSD جدیدی را معرفی کرده که از ظرفیت و پایداری قابل توجهی بهره می برند.

درایو ۸۶۰QVO که بر اساس معماری فلش NAND سلول چند سطحی (MLC) چهار بیتی با تراکم بالا ساخته شده از سرعت و پایداری بالایی برخوردار است. این درایو در فرم فاکتور ۲.۵ اینچی و بر مبنای کانکتور SATA توسعه یافته و از اینرو با اغلب پی‌سی ها و لپ تاپ ها سازگاری خواهد داشت.

Samsung 860 QVO SSD main 1

بسیاری از شرکت های فعال در حوزه سخت افزار برای کاهش قیمت نهایی لپ تاپ آنها را به ترکیبی از حافظ های HDD و SDD مجهز می سازند اما سامسونگ مدعی است با کاهش قیمت نهایی درایو ۸۶۰QVO نیاز به استفاده از HDD را از بین برده است.

این درایوها به لطف کنترلر MJX و معماری ۴ بیتی سرعت خواندن ۵۵۰ مگابایت بر ثانیه و نوشتن ۵۲۰ مگابایت بر ثانیه را ارائه می کنند که برابر با مدل های MLC سه بیتی گرانقیمت تر است. یکی از دیگر از ویژگی های محصول جدید کمپانی کره ای یکپارچگی با فناوری توربو رایت هوشمند است که در افزایش سرعت و حفظ حداکثر کارایی در بازه های زمانی طولانی نقش دارد.

مطالب خواندنی:  اولین مانیتور کوانتوم دات OLED دنیا معرفی شد

درایو ۸۶۰QVO از ماه آینده میلادی و در سه مدل با حافظه های ۱ ، ۲ و ۴ ترابایتی عرضه خواهد شد. قیمت مدل پایه ۱ ترابایتی احتمالا ۱۵۰ دلار خواهد بود که به مراتب از درایو ۱ ترابایتی ۸۶۰ Pro با بهای ۳۰۰ دلار کمتر است.

منبع:samsung

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=4109

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.