• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
اخبار امروز : 5
0
3

زوکس؛ تاکسی هوشمند فوق ایمن با قویترین ذخیره باتری (+عکس)

  • کد خبر : 26813
  • 27 آذر 1399 - 11:12
زوکس؛ تاکسی هوشمند فوق ایمن با قویترین ذخیره باتری (+عکس)

براساس اطلاعات موجود، زوکس در سال ۲۰۱۴ تاسیس شده و در زمینه هوش مصنوعی، رباتیک، طراحی خودرو و انرژی های نوین فعالیت دارد. شعار مجموعه زوکس؛ دستیابی به آینده امن تر، پاک تر و لذت بخش تر برای همه، است. به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از عصر ایران– “زوکس” که اواسط سال جاری […]

براساس اطلاعات موجود، زوکس در سال ۲۰۱۴ تاسیس شده و در زمینه هوش مصنوعی، رباتیک، طراحی خودرو و انرژی های نوین فعالیت دارد. شعار مجموعه زوکس؛ دستیابی به آینده امن تر، پاک تر و لذت بخش تر برای همه، است.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از عصر ایران– “زوکس” که اواسط سال جاری میلادی به مالکیت آمازون درآمد از اولین محصولی تمام الکتریکی خود رونمایی کرد که از آن به عنوان تاکسی بی نیاز به راننده برای مناطق شهری نام می برند.

براساس اطلاعات موجود، زوکس در سال ۲۰۱۴ تاسیس شده و در زمینه هوش مصنوعی، رباتیک، طراحی خودرو و انرژی های نوین فعالیت دارد. شعار مجموعه زوکس؛ دستیابی به آینده امن تر، پاک تر و لذت بخش تر برای همه، است.

https://dl.greenbeautymag.com/2020/12/1165323_754.jpg

روبوتاکسی تولید شده توسط زوکس از منظر طراحی شباهت زیادی با محصولات خودران که توسط برخی شرکت ها مانند تویوتا معرفی شده، دارد. این تاکسی ظرفیت ۴ مسافر را دارد که باتوجه به جانمایی صندلی ها، روبروی یکدیگر قرار می گیرند.

خودرو در طول ۳۶۳۰ میلیمتر توسعه یافته اما کابین در عین حال بسیار جادار است تا در مناطق شلوغ آزادی عمل بیشتری در حرکت داشته باشد.

https://dl.greenbeautymag.com/2020/12/1165324_884.jpg

در کابین فرمان حذف شده تا این وسیله نقلیه کاملا خودران باشد. بیشینه سرعت آن برابر با ۱۲۱ کیلومتر برساعت است و از سامانه تمام چرخ محرک پشتیبانی می کند.

برای تاکسی زوکس از باتری ۱۳۳ کیلووات ساعتی استفاده شده که امکان فعالیت ۱۶ ساعته را با یکبار شارژ فراهم می کند. این باتری رکورد ظرفیت در بازار الکتریکی ها را به خود اختصاص می دهد.

مطالب خواندنی:  منوی ویندوز ۱۰ با لبه‌های گرد

از منظر امکانات ایمنی نیز این خودرو در نوع خود متفاوت محسوب می شود. ایربگ کامل، ۵ ستاره ایمنی تصادف برای تمامی صندلی ها و سرنشین آن، دوربین، رادار، سیستم تشخیص فاصله هوشمند لیدار با میدان دید ۲۷۰ درجه ای در هر ۴ گوشه خودرو، نمایش مجازی تمامی نقاط کور دید راننده و … تنها بخشی از ویژگی های زوکس در این بخش به شمار می روند.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=26813

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.