• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
اخبار امروز : 2
0
2

سابسیژن چیست؟ مراقبت های قبل و بعد از انجام سابسیژن!

  • کد خبر : 11586
  • 14 مهر 1398 - 21:54
سابسیژن چیست؟ مراقبت های قبل و بعد از انجام سابسیژن!

روش انجام سابسیژن اسکار یا جوشگاه بافتی است که به علت التهاب و یا اسیب قبلی در ناحیه پوست به وجود آمده است و اگر نزدیک مفصل باشد میتواند در حرکت اندام ایجاد اختلال نماید و یا این که منظره نامطلوبی بر روی پوست ایجاد کرده و از نظر زیبایی ایجاد اشکال نماید. دلایل ایجاد […]

سابسیژن , سابسیژن پوست , سابسیژن چیست

روش انجام سابسیژن

اسکار یا جوشگاه بافتی است که به علت التهاب و یا اسیب قبلی در ناحیه پوست به وجود آمده است و اگر نزدیک مفصل باشد میتواند در حرکت اندام ایجاد اختلال نماید و یا این که منظره نامطلوبی بر روی پوست ایجاد کرده و از نظر زیبایی ایجاد اشکال نماید. دلایل ایجاد اسکار گوناگون میباشد و اصولا برخی از انواع پوست ها مستعد ابتلا به اسکار بعد از یک اسیب و ضایعه میباشند و در نتیجه طول دوره درمان هم طولانی‌تر میباشد .

التهاب های پوستی مانند آبله مرغان، جوش غرور جوانی، سوختگی درجه ۳، محل گزیدن حیوانات، محل برش جراحی قبلی و عفونت های عمقی پوست میتوانند ایجاد اسکار نمایند.

سابسیژن( subcision)، شیوه ای امروزی برای درمان جوش و از بین بردن جای جوش، اسکار و اکنه به شمار میرود . اما علاوه بر درمان جای جوش با استفاده از سابسیژن، میتوان جوش را از طریق طب سنتی و با استفاده از ماسک های ساخته شده از گیاهان مختلف، تا حدودی بهبود بخشید.

نکته قابل توجه اینجاست که شیوه ساب سیژن، در کم ترین زمان ممکن، برترین نتایج را در رفع جای جوش دارد.

سابسیژن همچنین روشی مداخله ای برای علاج چروک ، فرورفتگی های سلولیت است( ناهمواری هایی که به علت وجود چربی روی پوست به وجود می آید ). باتوجه عمیقاً اسکار، امکان دارد سابسیژن ملازم با لیزردرمانی یا درمانهای دیگر به کاربستن شود. در بعضی موارد میتوان برای افزایش نتیجه درمان استفاده نمود.

سابسیژن , سابسیژن پوست , سابسیژن چیست

سابسیژن پوست

سابسیژن دو نوع ابزار دارد:

۱- سوزن نوکور که مثل یک تیغ برنده است و برای اسکارهای کوچک و سطحی مناسب است.

مطالب خواندنی:  ترند جدید آرایش، آرایش ملایم و کم

 

۲- وسیله دوم کانولاست که به دلیل این که نوک تیز نیست مطمئن تر است و در عمق پوست وارد شده و در صورت برخورد با عروق و اعصاب زیر پوستی به آن ها اسیب نرسانده و از کنار آنها عبور میکند و در نتیجه در سطح وسیعی در زیر پوست توانایی مانور دادن داشته و کبودی ایجاد نخواهد کرد.

* با استفاده ازسوزن نوکور که مثل نیزه بوده وپزشک پس از وارد کردن آن به بافت های زیرپوست وحرکت دادن متناوب آن، مبادرت به بریدن بافت های فیبروتیک وچسبندگی ها و بعضاً ایجادخونریزی وهماتوم میکند .

سابسیژن با این شیوه، علیرغم این که هدف درمان که پاره کردن باندهای فیبروتیک است رامحقق میکند ، ولی به دلیل عوارض ناخواسته مانند کبودی شدید شمایل، ایجاد جوشگاه های جدیدناشی از وارد شدن خویش سوزن نوکور، درد نسبتاً زیاد و گاهی تشدید فرورفتگی وچسبندگی ها و ایجاد لک وتیرگی های مقاوم، آنقدر محبوب و رایج نیست.

* مدت زمان درمان با کانولا بطور طبیعی بیش از تیغ نوکور است که این به دلیل غیر نوک تیز بودن آن است و نیاز به نیروی فیزیکی بیشتری برای آزاد کردن بافت فیبروز دارد.

روش انجام سابسیژن

پزشک ناحیه درمان را با مداد سفید علامت می زند و موضع را با ماده ای به نام لیدوکائین آدرنالین بی حس میکند . لیدوکائین علاوه بر اثر بی حسی، پوست را سفید میکند تا کبودی به دست کم برسد.

حکیم سوزن را با احتیاط جلو و عقب می برد تا نوارهای نگاهدارنده اسکار ازهم پاشیده شود. کبودی ناشی از علاج ظرف ۷ روز رفع میشود . جای جوش دره ای شکل یا rolling scars برترین عکس العمل را به سابسیژن پوست نشان میدهد . بدن بطور طبیعی این فرورفتگی را با بافت تازه( پروتئینهای کلاژن) پر میکند و همگام با پر شدن فرورفتگی لایه بالایی بافت همبند جای جوش هم برآمده میشود .

مطالب خواندنی:  انتخاب بهترین ریمل برای اهداف مختلف

سابسیژن پوست سبب ترمیم و بازسازی بافت عادی زیر اسکار میشود که در پایان به بالا رفتن ناحیه آسیب دیده می انجامد. در پایان نوارهایی که اسکار را به چربی زیرپوستی متصل میکند ، از بین میرود و اسکار ازاد میشود . امکان دارد موقع پاره شدن نوارهای فیبری نگاهدارنده ی ساختار اسکار صدایی شنیده شود. درمان ۳۰ ـ ۱۵ دقیقه طول میکشد و بیمار فورا بعد از پایان درمان به منزل بازمی گردد .

زمان بهبودی سابسیژن چه قدر طول می کشد؟

فورا بعد از درمان قدری قرمزی و تورم بوجود می‌اید که ۲ تا ۳ روز ادامه خواهد داشت. درد بعد از درمان بسیار کم است. کبودی متدوال است و طی ۲ تا ۱۰ روز، بسته به بهبودی و نوع پوست شما، رفع میشود .

سابسیژن , سابسیژن پوست , سابسیژن چیست

روش انجام سابسیژن

مراقبت بعد از درمان

از بیمار خواسته میشود توصیه های زیر را فورا بعد از درمان رعایت کند:

موضع درمان را فشار دهد و یخ روی آن بگذارد تا هموستاز حفظ شود و خطر خون ریزی کاهش یابد.

کبودی را میتوان با آرایش پوشاند.

گاهی وقت ها داروهای ضدالتهاب و آنتی بیوتیک تجویز میشود .

عمق و گستردگی سابسیژن در جلسه نخست باید محدود باشد تا ابتدا واکنش بیمار بررسی شود، به خصوص درصورتی که علاج بر روی ناحیه ای انجام شود که پیشینه بروز واکنش هیپرتروفی( گوشت اضافه) بعد از سابسیژن داشته باشد.

فواید سابسیژن

• نتایج درمانی عالی

• امکان استفاده درهمه تیپ های پوستی

• مدت زمان نقاهت کوتاه

• توانایی انجام درهمه فصل ها

• امکان استفاده ی همزمان ازپیلینگ شیمیایی و لیزر فرکشنال co2 و RF فرکشنال ومیکرودرم ابریژن دریک نشست هم زمان

مطالب خواندنی:  حنا هندی چیست؟ فواید و عوارض آن

آیا سابسیژن عوارض جانبی دارد؟

پوست پیرامون محل جراحی ممکن است به دلیل تلنبار شدن خون ورم دار شود، که بسی رایج است. پس از علاج مریض در نزدیکی ناحیه علاج حس درد خواهد داشت که میتوان با اعمال کمپرس سرد این درد را تسکین داد. در موردهای نادر امکان دارد ناحیه درمانی عفونی شود. تغییر رنگ پوست یکی دیگر از اثرات جانبی سابسیژن است. بدین ترتیب معمولاً به بیماران توصیه میشود که از قرار گرفتن در معرض نور خورشید جلوگیری کنند.

چند جلسه سابسیژن برای رفع اسکار اکنه و جوش کافی است ؟

از آنجایی که ویژگیهایی پوست اشخاص با یگدیگر متفاوت میباشد ، نمی توان بطور قطعی تعداد دقیقی از جلسات را برای تمامی افراد به صورت یکسان در نظر گرفت. در واقع تعداد جلسات مورد نیاز برای سابسیژن به مواردی متعددی از جمله توانایی کلاژن سازی پوست، نوع فرورفتگی بوجود آمده و میزان عمق فرورفتگی آن بستگی دارد. با این وجود و در وضعیت کلی تعداد ۳ تا ۶ جلسه با فاصله زمانی یک ماهه، برای درمان اسکارهای با عمق متوسط کافی میباشد .

منبع:بیتوته

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=11586

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.