• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
اخبار امروز : 3
0
5

ساخت تراشه ۳۲ بیتی ARM کاربردی به نام PlaticARM

  • کد خبر : 29496
  • 04 مرداد 1400 - 18:49
ساخت تراشه ۳۲ بیتی ARM کاربردی به نام PlaticARM
تراشه 32 بیتی ARM کاربردی PlaticARM به زودی تولید و عرضه می‌شود.

 گجت‌ها ابزارهای جدیدی نیستند و در حال حاضر این فناوری در حال افزایش و پیشرفت خوبی است. اکوسیستم گسترده اینترنت اشیا (IoT) نیز همین است. اگرچه در حال حاضر استفاده از سیلیکون کریستالی سنتی به عنوان پایه یا بستر تراشه‌های واقعی استفاده می‌شود، اما در مقابل، دستگاه‌های الکترونیکی انعطاف پذیر بومی از لایه‌هایی مانند کاغذ، فویل فلزی یا ماده‌ای مانند پلاستیک PlasticARM استفاده می‌کنند.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،ترانزیستور‌های (TFT) در بالای آن بستر پیوند می‌خورند و در نتیجه تراشه‌های قابل انعطاف ایجاد می‌شوند و مزایای این فناوری فراتر از انعطاف پذیری است و TFT‌ها را می‌توان روی لایه‌های قابل انعطاف با هزینه بسیار کمتری که ترانزیستور‌های میدان اثر اکسید فلزی-نیمه هادی (MOSFET) ساخته شده بر روی ویفر‌های سیلیکون کریستالی ساخت. محصولات نهایی همچنین تمایل دارند که نازک‌تر و راحت باشند و روی سطوح مختلف قرار بگیرند.

توجه به این نکته مهم است که PlasticARM یک اثبات واقعی و کاربردی از مفهوم دارد که توسط ARM ایجاد شده و مساحت آن ۵۹.۲ میلی متر مربع (بدون پد) است و شامل ۵۶۳۴۰ دستگاه (نوع TFT به علاوه مقاومت) یا ۱۸۳۳۴ دروازه معادل NAND۲ بوده که حداقل ۱۲ برابر بیشتر از بهترین مدار مجتمع قبلی و شبکه (BNN) FlexIC) است. میکروپروسسور می‌تواند تا ۲۹ کیلوهرتز کلاک شود و فقط ۲۱ مگاوات مصرف می‌کند که عمدتا (> ۹۹ ٪) توان استاتیک دارد، پردازنده ۴۵ ٪، حافظه ۳۳ ٪ و لوازم جانبی ۲۲ ٪ را تشکیل می‌دهد.

SoC از ۲۸ پایه استفاده می‌کند که شامل ساعت، تنظیم مجدد، GPIO، پین و سایر پین‌های اشکال زدایی هست و به زبان ساده‌تر، این یک تراشه ۳۲ بیتی ARM کاربردی است. نه تنها پردازنده، بلکه حافظه، ورودی-خروجی کار می‌کند.

مطالب خواندنی:  اینتل قصد دارد تراشه های آرم را برای اپل بسازد

https://dl.greenbeautymag.com/2021/07/14000503-46ba640.jpg

منبع:باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=29496

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.