• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
2

ساخت نیروگاه‌های خورشیدی شناور بر روی سد در تایلند

  • کد خبر : 7772
  • 20 اسفند 1397 - 22:08
ساخت نیروگاه‌های خورشیدی شناور بر روی سد در تایلند

تایلند برنامه‌ای بزرگ برای استفاده از  انرژی خورشیدی دارد. براساس گزارش IEEE Spectrum، گروه سیمان سیام  (SCG)، به صورت جاه‌طلبانه در صدد برنده شدن قرارداد بزرگ دولتی برای نصب پنل‌های شناور غول پیکر خورشیدی با قدرت ۴۵ مگاواتی در سد Sirindhorn تایلند است.

d8b3d8a7d8aed8aa d986db8cd8b1d988daafd8a7d987e2808cd987d8a7db8c d8aed988d8b1d8b4db8cd8afdb8c d8b4d986d8a7d988d8b1 d8a8d8b1 d8b1d988db8c 5c7c38a60bb08

تایلند برنامه‌ای بزرگ برای استفاده از  انرژی خورشیدی دارد. براساس گزارش IEEE Spectrum، گروه سیمان سیام  (SCG)، به صورت جاه‌طلبانه در صدد برنده شدن قرارداد بزرگ دولتی برای نصب پنل‌های شناور غول پیکر خورشیدی با قدرت ۴۵ مگاواتی در سد Sirindhorn تایلند است.

ایده‌ی پشت یک نیروگاه خورشیدی شناور این است که می‌تواند منافع حاصل از انرژی خورشیدی را بدون در نظر گرفتن فضای ارزشمند بر روی زمین‌ در مناطق پرجمعیت فراهم کند. مزایای دیگر عبارتند از سهولت نصب و جمع کردن، همراه با کمک به کاهش تبخیر آب – به دلیل پوشش بخشی از سطح آب- است. در حدود ۱۰ سالی که فناوری فتوولتائیک شناور بوجود آمده، پاسخ‌های مثبتی را از کشورهای پرجمعیت مانند چین، ژاپن، هند و کره جنوبی دریافت نموده است. حالا به نظر می‌رسد که تایلند مشتاق است تا در این زمینه دست به اقدام بزند.

SCG یکی از بزرگترین تولید کنندگان مواد ساختمانی در جنوب آسیا است. این شرکت پنل‌های خورشیدی شناور اختصاصی خود را توسعه داده و همچنین اطمینان داده که مراحل ساخت، نصب و نگهداری آن را نیز بر عهده خواهد داشت. پانل SCG از پلی‌اتیلن با چگالی بالا ساخته شده است که هم با‌دوام و هم قابل بازیافت است. این شرکت ادعا می‌کند که پانل‌های آن حدود نیم قرن دوام می‌آورد و تقریبا ۱۰ درصد فضای کمتری نسبت به پنل‌های شناور شرکت‌های رقیب را در بر می‌گیرد.

طرح ساخت یک نیروگاه خورشیدی در سد Sirindhorn اولین قسمت از طرح بلندپروازانه پنل‌های خورشیدی شناور توسط اداره‌ی تولید برق تایلند (EGAT) است. این اداره قصد دارد  تا هشت نیروگاه  خورشیدی شناور دیگر با ظرفیت ۱ گیگاوات را در طی چند دهه آینده تولید کند. سد Sirindhorn اولین نمونه از این دسته خواهد بود و چهار پروژه دیگر به دنبال آن اجرا خواهد شد. EGAT امیدوار است که در اوایل ماه آوریل شروع به ساخت و ساز کند، هرچند که هنوز مشخص نیست که چه شرکتی برنده‌ی این قرارداد خواهد بود.

مطالب خواندنی:  جوملا چیست ؟

در حال حاضر تایلند حدود ۱۲ درصد از انرژی خود را از منابع پایدار تولید می‌کند. (در مقام مقایسه در سال ۲۰۱۸ در ایالات متحده این مقدار  ۱۸ درصد  بوده است) دولت تایلند امیدوار است که طرح‌هایی نظیر نیروگاه‌های خورشیدی شناور بتواند تا سال ۲۰۳۶ این میزان را تا ۳۷ درصد افزایش دهد. اگر همه چیز براساس برنامه پیش برود، حدود ۶ درصد از کل انرژی کشور می‌تواند از پروژه‌های پنل‌های خورشیدی شناور مانند این بدست آید.

منبع:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=7772

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.